مصرف کدو کلسترول خون را کاهش می‌دهد

مصرف کدو به دلیل فیبر موجود در آن سبب کاهش کلسترول خون فرد می‌شود.

مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت : برای کاهش کلسترول خون باید اصول تغذیه صحیح را رعایت کرد این اصول در 3 تا 4 بار مصرف میوه وجود دارد همچنین افراد از 300 تا 400 گرم سبزیجات در طول روز استفاده نمایند.

وی افزود: برای کاهش کلسترول خون روغن مایع را به میزان 20 تا 25 گرم مصرف کنند. مصرف روغن امگا 3 که در ماهی، گردو و روغن کانولا مشاهده می‌شود میزان کلسترول خون فرد را پایین می آورد همچنین افراد به منظور کاهش کلسترول خون گوشت قرمز را به میزان کمتری استفاده نمایند.

این متخصص تغذیه با اشاره به میزان مصرف گوشت برای کاهش کلسترول خون عنوان کرد: افراد برای کاهش کلسترول خون، گوشت را به میزان 3 بار در هفته و به تعداد 2 قطعه استفاده کنند و در 3 روز دیگر گوشت‌های سفید مانند مرغ و ماهی و یک بار غذای بدون گوشت مصرف کنند.

کیمیاگر ادامه داد: همچنین افراد مبتلا به کلسترول خون لبنیات کم چرب مصرف کنند همچنین مصرف سبزیجاتی چون کدو و کرفس به کاهش این مسئله در خون کمک می‌کنند فیبر موجود در این سبریجات سبب جذب تدریجی کلسترول خون در بدن فرد می‌شود این مسئله در نهایت به کاهش کلسترول خون در فرد منجر می گردد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار