مشاور معاونت پرستاری وزارت بهداشت:

حل مشکل کمبود پرستار با افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه ممکن نیست

دکتر عباس‌زاده گفت: علیرغم محدودیت در پذیرش دانشجو در بعضی رشته‌ها، ولی شاهد افزایش ظرفیت پذیرش مراکز دانشگاهی در رشته پرستاری هستیم، هرچند این روش می‌تواند بخشی از کمبود پرستار را جبران کند ولی راه حل نهایی نیست.

دکتر عباس عباس‌زاده مشاور معاونت پرستاری در وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درحال حاضر هم تعداد مراکز آموزشی جذب دانشجوی پرستاری و هم تعداد پذیرش دانشجوی پرستاری افزایش یافته است که می‌تواند تا حدی کمبود پرستار را جبران کند ولی راه حل نهایی نیست چرا که فارغ‌التحصیلان باید جذب مراکز درمانی شوند و به علت کمبود حقوق و مزایا در عمل شاهد این افزایش کادر پرستاری نیستیم.

وی ادامه داد: هرچند سیاست وزارت بهداشت، افزایش ظرفیت در پرستاری است، ولی تا زمانی که شاهد افزایش حقوق و مزایای پرستاران نباشیم، عملا این سیاست، محقق نخواهد شد. البته اقداماتی درخصوص اصلاح کارانه پرستاران و نظام پرداخت‌ها انجام شده است که نتیجه کوتاه مدت آن افزایش ترغیب پرستاران به ماندن و کار کردن در این حرفه است و نتیجه بلند مدت آن، افزایش جاذبه برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری خواهد بود.

دکتر عباس‌زاده گفت: خدمات‌دهی ناکافی و باکیفیت پایین از جانب پرستاران به مردم با عدالت اجتماعی، هم‌خوانی ندارد و نباید فراموش کنیم که هدف اصلی طرح تحول سلامت، ارتقاء عدالت اجتماعی بین مردم است. 



انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار