گوهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بانک مرکزی هنوز مجوز انتشار اوراق مشارکت برای توسعه طرح‌های نفتی نداده است

معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت گفت: برای سال 93 هنوز بانک مرکزی مجوز انتشار اوراق مشارکت را نداده و در صورت ارائه مجوز 50 هزار میلیارد ریال اوراق به فروش خواهد رسید که حدود 50 درصد آن برای توسعه پارس جنوبی استفاده خواهد شد.

مشتاق‌علی گوهری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به اینکه برای تأمین مالی پروژه‌ها طبق مصوبه مجلس بر اساس بند "ق" تبصره 2 سال 93 مجوز 100 میلیارد دلاری برای اجرای پروژه‌ها داده شده است گفت: از این میزان 95 میلیارد دلار طرح و پروژه آماده شده و بیش از 60 میلیارد آن از طریق شورای اقتصادی مجوز گرفته تا بتوانیم به توسعه طرح‌ها بپردازیم؛ همچنین اعتبارات بانکی، اوراق مشارکت ارزی و ریالی از منابع صندوق توسعه ملی و نیز فاینانس و ابزارهای مالی جدید استفاده می‌شود.
 
گوهری افزود: از سال 89 طرح‌های پارس جنوبی که شروع به کار کرد بیش از 4 هزار میلیارد تومان اوارق مشارکت ریالی انتشار یافت که حدود 1.5 میلیارد اوراق ارزی به فروش رسید به طوری که از سال 89 تاکنون در مجموع حدود 90 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای توسعه طرح‌ها به فروش رسیده است و از سال 90 این اوراق برای طرح‌های زودبازده تولیدی و توسعه میادین مشترک و طرح‌های جدید استفاده شده است.  
 
معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت، تأکید کرد: برای سال 93 هنوز بانک مرکزی مجوز انتشار اوراق مشارکت را نداده و در صورت ارائه مجوز 50 هزار میلیارد ریال اوراق به فروش خواهد رسید که حدود 50 درصد آن برای توسعه پارس جنوبی استفاده خواهد شد.  
 
گوهری تأکید کرد: در حوزه بازپرداخت اوراق مشارکت ارزی عملکرد مثبتی داشتیم به طوری که اوراق ریالی به صورت سپرده گذاری و اوراق مشارکت ماهانه پرداخت می شود.
 
وی با تاکید بر توسعه میدان‌های مشترک و اینکه آیا تا کنون از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه این میدان‌ها تسهیلاتی پرداخت شده است؟ افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است ٦ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی ظرف سه سال به این میدانها اختصاص داده شود که سهم امسال ٢ میلیارد دلار است.
 
وی تصریح کرد: مجوز 2 میلیارد دلار در هیئت امنای صندوق توسعه ملی تصویب شده و در حال ابلاغ است. هم اکنون در پی امضای قرارداد با شرکتی به نام اس.پی.وی هستیم تا این شرکت منابع صندوق ملی را دریافت کند. پیش بینی می شود که تا پایان سال این اعتبار تخصصی داده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار