افتتاح بخش سلول درمانی برص/ تسکین آلام بشری یکی از اهداف جمعیت هلال احمر است

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: افتتاح بخش سلول درمانی برص در راستای کاهش آلام بشری است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر ظهر امروز در افتتاح مرکز سلول درمانی و پزشکی ترمیمی در مجتمع دارویی درمانی هلال احمر در جمع خبرنگاران بیان داشت: هدف از تاسیس این مرکز تسکین آلام بشری است و کمک به سلامت انسان‌ها بوده که در عرصه این سلامتی به طریق اولی دنبال درمان بیماری‌های صعب العلاج است.
 
وی اظهار داشت: در مرحله نخست راه اندازی یک مرکز خدمات درمانی به بیماران مبتلا به بیماری برص(ویتیلو) و در مرحله بعد به بیماران آرتروز زانو خدمات ارائه می‌شود.
 
رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به این که در این مرکز ارائه خدمات به عموم بیماران با کمترین هزینه و بهترین کیفیت انجام می‌شود گفت: با استفاده از فناوری سلول درمانی می‌توان درصد قابل توجهی از بیمارانی را که به درمان‌های رایج پاسخ نمی‌دهند را درمان کرد.
 
وی در ادامه تصریح کرد:‌ در این شیوه با استفاده از سلول‌های تولید کننده ملانوسیت که از نواحی سالم بیمار تهیه می‌شود می توان نواحی بدون رنگ دانه را ترمیم نمود.

فرهادی خاطر نشان کرد: طرح مرکز سلول درمانی از پنج ماه پیش استارت خورد که خوشبختانه امروز عملیاتی شده و امید است با سرمایه گذاری در آینده شاهد گسترش بیشتری در این حوزه باشیم.

همچنین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در این مراسم اظهار داشت: پروژه‌های مغز دانشی ممکن است 10تا 15 سال به طول بیانجامد که محصول تجاری آن حاصل شود.
 
ستاری خاطر نشان کرد: در حوزه سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت جهت گیری‌های موثری ایجاد شده و در واقع هر موضوعی  که در آ‌ینده مد نظر باشد در معاونت علمی مورد تاکید است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سلول ، برص ، ترمیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیئی
۲۰:۰۶ ۲۶ دی ۱۳۹۳
باسلام.آدرس درمان برص کجاهست
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۰:۴۰ ۲۰ دی ۱۳۹۳
با سلام و خسته نباشید.لطفا آدرس محلی که مبتلایان به برص می توانند به آنجا مراجعه کنند را بفرمایید.
آخرین اخبار