استاد گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

آمار مبتلایان به ابولا از مرز 18 هزار گذر کرد/ بیش از شش هزار نفر فوت کردند

دکتر مردانی گفت: آمار مبتلایان به ابولا در جهان تا 24 آذرماه، 18464 نفر گزارش شده و شمار تلفات آن به 6841 نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر مسعود مردانی استاد گروه عفونی 
و عضو هیات موسس مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اعلام این خبر گفت: بیماری ابولا که اخیراً شیوع قابل توجهی پیدا کرده است در سال 2014 از سه کشور آفریقایی سیرالئون، گینه و لیبریا شروع شده و متأسفانه اخیراً گزارش هایی از ابتلا به این بیماری در نیجریه، گابن، جمهور دموکراتیک کنگو و سنگال اعلام شده است. به 
دنبال انتشار این بیماری به امریکا حداقل سه آمریکایی به این بیماری آلوده شده که متأسفانه منجر به مرگ یکی از آنها شده است. 

وی در خصوص آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری اظهار داشت: آمار مبتلایان در جهان تا 24 آذرماه ، 18464 نفر گزارش شده و شمار تلفات آن به 6841 نفر رسیده است. 

دکتر مردانی با اشاره به علائم این بیماری گفت: علائم این بیماری با بروز ناگهانی تب، ضعف شدید، درد عضلانی، سردرد و علائم شبیه آنفلوآنزا ظاهر می‌شود. از نشانه های دیگر این بیماری می توان به استفراغ، اسهال، بثورات جلدی، اختلال کلیه و کبد و در بعضی موارد خونریزی داخلی و خارجی اشاره کرد. 

وی در ادامه افزود: افرادی که به این ویروس آلوده می‌شوند می توانند تا مدتهای طولانی ویروس را از طریق خون و ترشحات داخلی بدن خود دفع کنند.

این استاد گروه عفونی دانشگاه خاطرنشان کرد: متأسفانه واکسن مجازی برای پیشگیری و درمان داروئی تأیید شده‌ای برای درمان بیماری ابولا در دسترس نیست. با توجه به اهمیت انتقال بیماری به پرسنل پزشکی و همه گیری بیمارستانی این معضل، لزوم توجه و شناخت کافی برای برخورد با این بیماران احتمالی از اهم مطالب است. 

دکتر مردانی افزود: در این راستا مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت امور بهداشتی دانشگاه در نظر دارند 14 دی ماه سمپوزیوم یکروزه ای در خصوص ابولا برگزار کنند. 

وی خاطرنشان کرد: این سمپوزیوم 14 دی ماه در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد. حضور پزشکان، پرستاران و حرف وابسته پزشکی برای بالا بردن اطلاعات علمی در این خصوص می تواند ما را در پیشبرد اهداف عالیه این مرکز یاری کند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.