قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی:

محتوای تبلیغات پزشکی باید به تایید سازمان نظام پزشکی برسد/تبلیغات غیرمجاز محرومیت از طبابت را به دنبال دارد

دکتر خلیلی با اشاره به اینکه اکثر پرونده‌های بخش سرپایی مربوط به تبلیغات اغواء کننده است؛گفت: بیشترین شکایت بخش سرپایی را تبلیغات غیرمجاز و قصورات دندانپزشکی تشکیل می‌دهد که در برخی موارد محرومیت از طبابت برای آنها صادر می‌شود.

 دکتر محسن خلیلی قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه تبلیغات پزشکی باید در چارچوب موازین مشخص شده از سوی سازمان نظام پزشکی باشد، اظهار داشت: در گذشته جریمه  این نوع تبلیغات تذکر و توبیخ کتبی بود اما هم اکنون محرومیت از طبابت نیز برای افراد متخلف صادر می‌شود.

وی همچنین در خصوص قصوراتی که در حوزه دندانپزشکی رخ می‌دهد، افزود: در آن واحد فرد میتواند هم در سیستم قضایی و هم در سیستم انتظامی سازمان نظام پزشکی برای هر نوع تبلیغ اغواء کننده و قصورات سنگین شکایت کند.

متخصصان زنان و زایمان جز سه رتبه اول شکایات بخش بستری هستند

قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی در خصوص شکایات مربوط به بخش بستری بیان داشت:  متخصصان زنان و زایمان جز سه رتبه اول شکایت بخش بستری هستند زیرا بیشتر اعمال جراحی آنها اورژانسی بوده که پرخطر است بطوری که اگر بیمار رضایت هم ندهد نمی‌توانند از عمل کردن او خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص متخصصان زنان و زایمان بحث سلامت مادر و  کودک مطرح است، تصریح کرد: در این حوزه معمولا شکایت بیشتر است که یا مربوط به مادر می‌شود و یا کودک او، لذا ریسک کار نیز به مراتب بیشتر از سایر گروههای پزشکی خواهد بود.

خلیلی جراحان عمومی و ارتوپدها را جز گروههای پزشکی دارای آمار شکایت بالا عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این گروهها نیز بدلیل اینکه با بیماران اورژانسی سر و کار دارند از ریسک کاری بالاتری برخوردارند، بطوری که نمی‌توانند نسبت به بیمار خود بی تفاوت باشند، بنابراین میزان قصورات پزشکی در آنها بالاست.

طبق گفته وی در 40 درصد موارد برای شکایات کیفرخواست صادر می‌شود که با ارسال به هیات های دادسرای انتظامی؛  عملا در دوسوم کیفرخواست‌ها پزشک محکوم می‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.