دولت نقش مهمی در توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی دارد

توجه به استانداردها و قانون‌گذاری مناسب، دو نقش مهم دولت در توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی هستند.

علیرضا صالحی، دبیر کمیسیون شبکه و امنیت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در گفتگو با خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش بسیار مهم دولت و بانک مرکزی در توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی گفت: بانک‌ها با نوآوری در ارائه خدمات و دولت با نظارت مناسب و توجه به استانداردها می‌توانند استفاده از بانکداری الکترونیکی را تسری دهند.

وی با تأکید بر تأثیرگذاری دولت در زمینه فرهنگ‌سازی و تدوین قوانین مرتبط تصریح کرد: باید قوانین و سیاست‌ها به‌ گونه‌ای باشد که ضمن جامعیت و شفافیت، فعالان این حوزه و بانک‌ها نیز بتوانند طرح‌های نوآورانه و جسورانه بیشتری را ارائه کنند.

به گفته این کارشناس فناوری اطلاعات تدوین مقررات نباید به‌ گونه‌ای باشد که مانع ارائه سرویس‌های جدید یا خدمات متمایز باشد.

دکتر علیرضا صالحی با اشاره به اینکه در حال حاضر رگولاتور و قانون‌گذار ما در فضای بانکداری الکترونیکی از استانداردها عقب‌تر است، گفت: در مواردی دیده‌ شده که بانک‌ها تلاش کرده‌اند با نوآوری، خدمات جدیدی را به کاربران ارائه کنند؛ اما بانک مرکزی به دلیل فقدان بستر قانونی لازم، جلوی ارائه آن‌ها را گرفته و سرویس‌دهی را منوط به تدوین مقررات جدید کرده است.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که در جهت به‌ کارگیری خدمات بانکداری الکترونیکی در مقوله‌هایی مانند پرداخت یارانه‌ها یا سبد کالا شده است، تصریح کرد: حیف است که با وجود چنین فعالیت‌هایی، بانک‌ها را در پشت سد قوانین نگاه‌ داریم و مزیت‌های رقابتی آنان را به دلیل کندی در تصویب قوانین از بین ببریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.