در مراسم رونمایی از آلبوم صوتی "من، پرویز پرستویی":

"علی مرادخانی": "پرستویی" نمونه کامل یک هنرمند واقعی است/ "پرستویی":‌ جهان،‌ دنیای دیالوگ است

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرستویی به عنوان نمونه کامل یک هنرمند واقعی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران، مراسم رونمایی از آلبوم صوتی (کتاب گویا) به نام "من  پرویز پرستویی"‌ عصر دیروز در فرهنگسرای نیاوران با حضور "علی مرادخانی" معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "کارن همایونفر" آ‌هنگساز آلبوم،  لیلی کریمیان نویسنده آلبوم، امید پوریا و خسرو نقیبی منتقد، علیرضا عزیزی تهیه کننده و پرویز پرستویی و با حضور افتخاری سامان مقدم و الهام  پاوه نژاد و با اجرای امیر آقایی برگزار شد.



پس از پخش قطعه "به خدای" امیر آقایی مجری برنامه عنوان کرد:‌ وقتی تهیه‌کننده این مجموعه از رونمایی آلبوم پرستویی خبر داد و از من برای اجرای این برنامه دعوت کرد، اولین چیزی که از خاطرم گذشت این بود که من به پرستویی بسیار بدهکارم و منش بازیگری را از وی ‌آموختم و پا به عرصه بازیگری گذاشت.

سپس علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد بیان کرد:‌ من به خاطر این که این اثر متعلق به پرستویی است با اشتیاق  در این مراسم حاضر شدم، شنیدن این اثر مرا به یاد خاطرات زیبای گذشته و آشنایی ام با پرستویی انداخت که به سال 59 برمی‌گردد که من مدیر کل تولید فیلم  وزارتخانه بودم و از آن زمان 34سال می‌گذرد؛ در آن زمان پرستویی توسط  "کاربخش" کارگردان سینما به من معرفی شد و او از پرستویی به عنوان کسی که کاربلد است  و در تئاتر مهارت دارد یاد کرد، من با گوش دادن به این ‌آهنگ به یاد صحنه‌ای از فیلم "دیار عاشقان"‌ افتادم.
 
وی افزود: زمانی هنر در حال رخ دادن است، که فرد از  خودش  بیرون آمده و خودش را با نقش مقایسه کند و در این اثر این اتفاق افتاده است.



مرادخانی در ادامه اظهار داشت: پرویز پرستویی افتخار شاگردی "میرزا مسلم"‌ را داشته و  قرآن را نیز از او فراگرفته است،   پرستویی در اولین بازی خود در نقش یک آرایشگر بسیار خوب درخشید تا  ما در مجموع فردی را برای این که به شایستگی وی افتخار داشته باشیم و این سرمایه را ذخیره کنیم.
 
وی در پایان گفت:  پرستویی نمونه کامل یک هنرمند واقعی است.
 
پس از پخش مستند "ستاره بی نقاب" که  محوریت ‌آن پرویز پرستویی بود، پرستویی، کارل همایونفر، لیلی کریمیان، امید پوریا، خسرو نقیبی و علیرضا عزیزی به صحنه آمدند.
 
لیلی کریمیان نویسنده مجموعه بیان کرد:‌طرح این کار در سال 79 زمانی که  پرستویی در فیلم "موج مرده"‌ ایفای نقش می‌کرد به وجود ‌آمد و سپس  به دلایلی متوقف شد.

نویسنده‌ی این مجموعه ادامه داد: روال کار به این شکل بود که وی قصه را می‌گفت و من و ضبط صوتم گوش می‌کردیم، سپس در هفته آینده من قصه را می‌خواندم و آقای پرستویی گوش می‌کردند، گاهی گریه می کردیم و گاهی می‌خندیدیم و گریه هایمان بیشتر بود چون هیچ کدام حالمان خوب نبود.
 
وی با اشاره به این که ایده‌ این کار از علیرضا عزیزی بود گفت: من به سرعت با این طرح موافقت کردم ولی پرستویی را برای این کار به سختی راضی کردیم.


 
کریمیان بیان کرد:‌ از زندگی پر  فراز و نشیب پرستویی یک خلاصه 500صحنه‌ای نوشته شد او خلاصه مرا دوباره مختصر کرد و 5 الی 6 صحنه در یک عصر دلگیر و غمزده در اتاق ضبط صدا، خوانده و سپس روی  این کار موسیقی گذاشته شد تا حفره‌های جان و روح شنونده را پر کند.

وی ادامه داد: موسیقی کار بر عهده همایونفر بود که زندگی نقاب پرستویی را در بین نت‌هایش جاری کرد.



امیر پوریا منتقد گفت: این مجموعه آلبوم‌های صوتی  از چندین سال پیش در کشورهای دیگر اتفاق افتاده و از این اقدام استقبال شده است.
 
کارن همایونفر آهنگ ساز و موسیقی دان در خصوص شکل گیری موسیقی گفت: من در گذشته با علیرضا عزیزی همکاری داشتم و از خصوصیات وی مجاب کردن آدم‌ها برای مدت طولانی است و روند همکاری ما یک سال طول کشید تا شکل بگیرد و این انتخاب خوبی بود.
 
علیرضا عزیزی تهیه کننده آلبوم با تشکر از مرادخانی گفت: تنها حمایت معاون هنری ارشاد از این آلبوم در اختیار گذاشتن فرهنگسرای نیاوران بود.
 
"پرویز  پرستویی" در ادامه بیان کرد: هدف از انجام این کار سودجویی و تجارت نبود، ما فقط می‌خواستیم تجربیاتمان را تقسیم کنیم، دنیای ما  دنیای دیگریست.

وی همچنین بیان کرد: ما با کسی و جایی دشمنی نداریم ما عاشق و شیداییم و نمی‌توانیم جنگ و ستیز داشته باشیم.



پرستویی در خصوص ضرورت رعایت اخلاق هنرمندی گفت: نمونه این مطلب این است که در ماه جاری یک برند معروف به من پیشنهاد همکاری در قبال یک دستگاه آپارتمان در منطقه نیاوران داد که در یک  سال قرارداد در 20جلسه با  ‌آن‌ها همکاری کنم اما من نپذیرفتم.
 
وی در ادامه عنوان کرد:‌چه ایرادی دارد که دانسته‌ها و تجربیاتمان را با هم در میان بگذاریم؟ چرا در کنار هم نباشیم و همدیگر را دوست نداشته باشیم؟ چرا این اتفاقات خوب نمی‌افتد؟

پرستویی تاکید کرد: به نظر من جهان، دنیای دیالوگ است، ما می‌توانیم به راحتی با هم در ارتباط باشیم.

وی با اشاره به سوءتفاهمات و سوء برداشت در ارتباط انسانی گفت: این حواشی به گلوی من فشار می آورد که چرا همیشه دچار سوءتفاهم و تعبیر غلط از هم هستیم.



پرستویی در پایان با انتقاد از خودخواهی‌هاو غرور بیجا گفت: ما قرارمان نبود که این گونه زندگی کنیم، ما باید خدمت گذار مردم باشیم، اگر قرار بود فقط به زندگی مادی فکر کنیم وضعیتمان بسیار بهتر از این بود.
 
نقیبی در پایان این مراسم خاطر نشان کرد: علیرضا عزیزی  تمایل دارد هر کاری را انجام می‌‌دهد نو و برای اولین بار باشد که اتفاق می افتد، فارغ از نقاط مثبت و منفی این اثر مجموعه در دل مردم راه پیدا کرد. 






انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار