موسوی‌لارگانی در پاسخ به نعمت‌زاده:

آقای وزیر! این چه مدیریتی است که قیمت خودرو را 3 برابر افزایش داده است/تعطیلی بخش‌های صنعت به واسطه واردات بی‌رویه

موسوی لارگانی در پاسخ به اظهارات وزیر صنعت معدن و تجارت مبنی بر واردات بی‌رویه شکر، برنج و خودروی سواری لوکس اظهار داشت: تمامی بخش‌های صنعتی کشور به واسطه واردات بی‌رویه در حال تعطیلی است که این امر جای تاسف دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ناصرموسوی لارگانی در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به اظهارات وزیر صنعت، معدن مبنی بر اجازه واردات بی‌رویه برنج و خودروی سواری لوکس در سال جاری اظهار داشت: فروش شرکت در بورس تهران با حدود 200 تومان زیر قیمت مصوب سازمان حمایت فروخته شده است.  
 
وی افزود: این مسئله‌ای که وزیر صنعت و معدن در خصوص فروش شکر در بورس مطرح می‌کند و می‌گوید ما شکر را در بورس قرار دادیم و کسی خریدار نبود، چنین چیزی وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: ما در استان اصفهان چندین کارخانه قند و شکر داریم که چندین مرتبه به دنبال خرید شکر برای کارخانه خود بودند ولی مشاهده می‌کردند که وزارت صنعت و معدن به آن‌ها شکر نمی‌فروختند با این حال این جای سوال دارد که وزیر صنعت و معدن چه طور اذعان می‌کند که شکر خریداری نداشته و ما قیمت را در بورس کاهش دادیم.
 
این نماینده مجلس بیان داشت: وقتی که در بازار همین شکر را در بورس 1700 تومان به فروش رساندند؛ کدام رانت خواری آمده و شکر را زیرقیمت خریداری کرده و یک پول هنگفتی را به جیب زده است که وزیرصنعت و معدن باید به آن پاسخ می‌داد.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر برخی از مردم به نان شب خود محتاج بوده و این ذخیره‌ای که دولت برای مواقع ضروری وارد کرده و مواقعی که بازار دچار مشکل می‌شود و در زمانی که به گفته خود وزیر، بخش خصوصی شکر وارد کرده است و در بازار شکر موجود بوده است چه دلیلی داشته شکر دولتی را ما بخواهیم 200 تومان زیر قیمت مصوب سازمان حمایت به فروش برسانیم که عده‌ای از این مسئله سود بجویند.
 
این نماینده مجلس اظهار داشت: آن زمان می‌گفتند قرار است آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن شود که ایشان پدر صنعت ایران است و ایشان می‌تواند صنعت را متحول کند من این سوال را می‌کنم که در حال حاضر کجای صنعت کشور متحول شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به مبحث خودروسازی در کشور متذکر شد: در حال حاضر شرکت سایپا پرایدی را که باد می‌تواند با اشاره‌ای آن را جابه‌جا کند 22 میلیون تومان به فروش می‌رساند که سه برابر قیمتش افزایش پیدا کرده است.  
 
وی ادامه داد: این چه مدیریتی است که در خودروسازی ما شکل گرفته است که به سایر بخش‌های دیگر هم ضرر می‌رساند.
 
این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: در بحث واردات بی‌رویه کالا کجا می‌توانیم با این تدابیر به اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری است نزدیک شویم.
 
وی ادامه داد: لازم است نمایندگان در بحث واردات شکر توجهی ویژه داشته و با توجه به این مسئله جوابگوی مردم باشند چرا که نباید ساده از کنار این مباحث عبور کنیم.  
 
این نماینده مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: در اسفند ماه سال 92، 5 هزار تن شکر در کشور داشته‌ایم که این 5 هزارتن در یک روز به قیمت 1700 تومان فروختند در صورتی که در بسیاری از کارخانجات ما  یک میلیون و 77 هزار تن شکر وجود داشته است که باید در سال 93این شکر وجود داشته است.
 
لارگانی در ادامه اظهارات خود با بیان این که در حال حاضر بخش‌های صنعتی کشور به واسطه واردات بی‌رویه در حال تعطیلی است، تصریح کرد: کالاهایی که به درد کشور نمی‌خورد نباید به کشور وارد شده که این مسئله می‌تواند عدم تدابیر لازم را از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نمایان کند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار