ایران زیبا؛

سفر به بهشتی پنهان درلرستان

آبشار تله زنگ (شوی) واقع در استان لرستان يكي از زيباترين آبشارهاي ايران كه گاهي نيز از آن به عناوين بهشت پنهان ايران يا نياگاراي ايران ياد مي‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ اين آبشار به علت واقع شدن در ابتداي راه رسیدن به استان خوزستان از آب و هواي گرم برخوردار مي‌باشد به همين علت جهت بازديد و بهره بردن از اين طبيعت زيبا محدوديت زماني وجود دارد.زمان بازديد از اين آبشار از 15 اسفند تا اواخر فروردين مي‌باشد.

ولي بهترين زمان از15اسفندتا 15 فروردين مي‌باشد دردیگر فصول سال اين گرمای منطقه كمي آزار دهنده مي‌باشد.

در مسیر ایستگاه راه آهن تله زنگ، در مسیر آبشار از میان روستای بسیار زیبای دادا و از دل درختان انار وکشتزارهای شوی باید عبور کرد.

درنزدیکی آبشار امام‌زاده سیدمحمود قرار دارد که به عنوان یک نگین در این روستای زیبا می‌درخشد.

سالیانه صدها نفر از میهمانان ایرانی وجهانگردان خارجی در فصل بهار به دیدن این آبشار می‌روند.برای رسیدن به آبشار شوی سه مسیر وجود دارد.

• مسیر اول از طریق ایستگاه راه‌آهن تله زنگ است.
• مسیر دوم از طریق شهرستان دورود است.
• مسیر سوم از سمت منطقه سردشت دزفول و پیرچل است..

یکی از خصوصیات آبشار شوی این است که تا چند صد متری آبشار هیچ نشان و خبری از آبشار نیست وبعد از عبور از یک پیچ در منطقه ای کوهستانی با شیبهای تند به یکباره از پیچی عبور می کنید و آبشاری فوق العاده زیبا و با شکوه را در برابر خود می بینید و این هم شاید یکی دیگر از چشم بندی های طبیعت است که شکوه خود را به یکباره به نمایش می‌گذارد .

نسیم خنکی که از سمت آبشار می وزد و اولین عکسهایی که به یادگار از این آبشار می‌گیرید تمامی خستگی راه را از تن شما می گیرد.

زلالي آب آبشار به همراه دوزيست‌ها، سمندرهاي منحصربفرد، خرچنگ‌ها، مارمولك‌هاي عجيب و درشت و غيره، گویی شما را به دنيايي ديگر می برد. در سرچشمه آبشار كه مسير دسترسي هم دارد درختان بلندي مانند انجيركوهي و بيد روييده‌اند كه آب پس از سير كردن آنها از ارتفاعي بلند و در مساحتي عريض به پايين پرتاب مي‌شود. از ويژگي‌هاي اين آبشار اتصال آن به سفره‌هاي آب زيرزميني است به اين معني كه سرچشمه آبشار از دل كوه است. قبل از تاريكي هوا به فكر بازگشت باشيد آنهم بازگشتي چهار ساعته.


به هرحال اين آبشار زيبا، يكي از موهبات خداوند متعال به مردم ايران زمين است. که دیدن این آبشار زیبا هم خالی ازلطف نیست.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: آبشار ، تله زنگ ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.