"داوداوغلو" اتهامات فساد را بخشی از تلاش برای کودتا دانست

داوداوغلو، نخست وزیر ترکیه روز سه‌شنبه اتهامات فساد مطرح شده را بخشی از يک تلاش برای کودتا ناميد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه روز سه‌شنبه با بیان اینکه اتهامات فساد علیه چهار وزیر سابق این کشور بخشی از "تلاش برای کودتا" بوده است ادعاها را در مورد اینکه دولت یک کمیسیون پارلمان را تحت فشار قرار داده بود تا از محاکمه این افراد خودداری کند تکذیب کرد.

داود اوغلو نیز مانند رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه رسوایی فساد مالی در این کشور را که دسامبر سال 2013 مطرح شد رد و آن را نوعی تلاش دشمنان سیاسی ترکیه برای سرنگون کردن دولت توصیف کرد.

کمیسیونی از پارلمان ترکیه که متشکل از اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه است روز دوشنبه اعلام کرد نیازی به محاکمه این چهار وزیر سابق نیست. این تصمیم باعث شد مخالفان، آن را پوششی برای رسوایی‌های مالی بزرگ تر در ترکیه توصیف کنند.

داود اوغلو در نشست هفتگی حزب عدالت و توسعه افزود خلاف قانون است که دولت تصمیم خود را بر این کمیسیون تحمیل کند.

وی حوادث تشنج آمیز در ترکیه ازجمله اعتراض‌های گسترده علیه دولت در سال 2013 و اتهامات درمورد رسوایی فساد مالی را بخشی از یک توطئه گسترده‌تر علیه دولت نامید.

وی تصریح کرد: بدون در نظر گرفتن تصمیم این کمیسیون پارلمانی ، اینها همگی بدون شک نوعی تلاش برای کودتا بوده است اما ما در برابر آن ایستادیم و اجازه ندادیم چنین اتفاقی بیفتد.









انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار