گزارش/ مجلس در هفته‌ای که گذشت؛

از حضور "نوبخت" در جلسه فراکسیون رهروان ولایت تا قانع شدن وکلای ملت از توضیحات "ظریف"

مغایرت 4 بند از طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر با قانون اساسی، برخی کشورهای اسلامی به جای افتخار به فناوری هسته ای ایران از ادبیات گردن کلفتان بین المللی استفاده می کنند، 17 سوال کریمی‌قدوسی از وزیر امور خارجه، رسانه ملی با بزرگداشت 9 دی جریان تفرقه‌انداز و دروغ‌گو را رسوا کرد و ... از عناوین مهمترین اخبار هفته گذشته مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانمی باشگاه خبرنگاران، عناوین مهمترین اخبار هفته گذشته مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

مغایرت 4 بند از طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر با قانون اساسی/ ارجاع طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری به مجلس برای رفع ابهامات

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری در شش بند مربوط به قانون اساسی ایرادات و ابهامات داشت که این ایرادات را شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی منعکس کرد که هنوز در این رابطه پاسخی دریافت نشده است.


تشریح لایحه بودجه 94 از زبان "نوبخت" در جلسه فراکسیون رهروان ولایت/جلسات بودجه‌ای فراکسیون ادامه دارد

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: "نوبخت" رئیس سازمان برنامه و بودجه و "صالح" معاون امور بودجه وی در جلسه امروز فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت حضور داشتند که در این نشست نوبخت توضیحات شفافی در رابطه با لایحه بودجه سال 94 ارائه کرد.


کاهش قیمت نفت نمی‌تواند ایران را برای رسیدن به اوج اقتدار با چالش روبه‌رو کند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت و تبدیل شدن به یک قدرت کلیدی اولین ویژگی امت اسلام در پرتو آموزه‌های حیات بخش اسلام بوده، و پرتو این نعمت الهی که افزایش قدرت درونی است راه را برای ایستادن بر پای خویش هموار می‌کند.


عدم مغایرت 44 مصوبه دولت با قوانین / 2 مصوبه مغایر قانون است

هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، 44 مصوبه دولت را بررسی و عدم مغایرت آنها با قانون را اعلام کرد و 2 مصوبه نیز مغایر با اصول قانونی دانسته شد.


برخی کشورهای اسلامی به جای افتخار به فناوری هسته ای ایران از ادبیات گردن کلفتان بین المللی استفاده می کنند/ این افتخار نیست که نفت زیادی بفروشند تا سایر کشورهای اسلامی ضرر کنند


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از زبان برخی از کشورهای اسلامی می شنویم که به جای این که فناوری هسته ای ایران که یک تکنولوژی برتر است را عامل افتخاری برای امت اسلامی بدانند به خاطر مشکلاتی که در عالم اسلام می بینیم همان ادبیات گردن کلفتان بین المللی را این ها گاهی استفاده می‌کنند.


نادران: تخلف 4.1 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی محرز است / لاریجانی: گزارش برداشت 4.1 میلیاردی در صحن علنی قرائت می‌شود


نماینده مردم تهران معتقد است که برداشت 4.1 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی محرز بوده و دولت از ذخایر ارزی بانک مرکزی برداشت کرده است.


17 سوال کریمی‌قدوسی از وزیر امور خارجه
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه سوال از وزیر امور خارجه، 17 سوال از محمد جواد ظریف مطرح کرد.


تأکید رهبران آمریکا و غرب بر فتوای رهبری انقلاب پیرامون سلاح‌های کشتار جمعی/ امروز هیچ عاقلی از جنگ با ایران و ابزارهای روی میز سخن نمی‌گوید+ فیلم

وزیر امور خارجه در صحن علنی گفت: من به شما اطمینان می‌دهم که دولت و تیم مذاکره کننده هدف سیاسی و جناحی در مذاکرات هسته‌ای دنبال نکرده و نخواهد کرد.


مسئولین نظام با جدیت دیپلماسی ایران را رصد می‌کنند/ ما به دیپلمات‌های خودمان اعتماد داریم

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی پس از قانع شدن نمایندگان از اظهارات وزیر امور خارجه در رابطه با سوال کریمی قدوسی گفت: مسئولین نظام با جدیت عملکرد دیپلمات‌‌هایمان را رصد می‌کنند.


رسانه ملی با بزرگداشت 9 دی جریان تفرقه‌انداز و دروغ‌گو را رسوا کرد

230 نفر از نمایندگان مجلس با تأکید بر لزوم یادآوری ریشه‌های شبهه کودتای سال 88، تأکید کردند رسانه ملی با بزرگداشت یوم‌الله 9 دی،‌ جریان تفرقه‌انداز و دروغ‌گو را بیش از پیش رسوا کرد و توانست جلوه کوچکی از نماد وحدت ملی را به نمایش بگذارد.


نمایندگان از توضیحات ظریف قانع شدند
اکثریت نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر امور خارجه در مورد سوالات جواد کریمی قدوسی قانع شدند.


تلاش تروریست‌ها برای وارد کردن امکانات انتحاری و انفجاری به منظور ایجاد ناامنی/ تهدیدات را در نطفه خفه می‌کنیم
وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی سعی می‌کنند با وارد کردن امکانات انتحاری و انفجاری به ناامنی‌ها در کشور دامن بزنند،‌ گفت: سربازان امام زمان (عج) کلیه تلاش‌های مذکور را کشف و خنثی کرده‌اند تا امنیت شهروندان حفظ شود.


اختصاص 12 میلیارد تومان برای مستمری دانش‌آموزان شین‌آبادی/ به دنبال دائمی کردن مستمری در لایحه بودجه هستیم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از احتمال دائمی کردن مستمری دانش آموزان شین آبادی در لایحه بودجه خبر داد.


تصمیم مهم بهارستان در مورد «تحریم لعنتی»/ مخالفت مجلس با کاهش سهم صندوق توسعه از درآمدهای نفتی

نمایندگان مجلس علی رغم وجود تحریم‌ها با کاهش سهم صندوق توسعه ملی از محل فروش نفت مخالفت کردند.


انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، صحن ، گزارش ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار