رادیو و تلویزیون در هفته‌ای که گذشت؛

رسانه ملی و انتصابات جدید/ تقدیر حجت الاسلام و المسلمین قرائتی از برپایی نماز در برنامه زنده تلویزیونی

سازمان صدا و سیما در این هفته هم با انتصابات جدید مدیران همراه بود.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، در این هفته رادیو و تلویزیون با رویداد‌های مختلفی همراه بود.

بنابر این گزارش، رئیس رسانه ملی این هفته هم افزون بر انتصابات جدید نام معاونت سیاسی را به معاونت خبر تغییر داد.

بنابر این گزارش، محمد سرافراز، رئیس رسانه ملی با صدور حکمی، «پیمان جلبی» را به معاونت خبر سازمان صدا و سیما منصوب کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما با صدور حکمی،  «رضا خاشعی» را به سمت ریاست مرکز نظارت و ارزیابی این سازمان منصوب کرد.

معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی بر اساس ساختار این معاونت، در حکمی «عبدالکریم خیامی» را به سمت رئیس مرکز سیمای استان‌ها منصوب کرد.

با حکم محمد اخگری، علیرضا سلیمان زاده به سمت شبکه جهانی سحر منصوب شد و طبق مصوبه جدید اخگری شبکه جهانی سحر به شبکه تلویزیونی و رادیویی سحر تغییر نام داده است.

«نسرین آبروانی» معاونت صدای سازمان، احکام مدیران شبکه‌های رادیویی ایران، جوان، پیام، آوا و اقتصاد را صادر کرد. بر این اساس «بهنام احمدپور مبارکه»‌ به سمت شبکه رادیویی ایران، «مهرآسا معصومعلی» سرپرست شبکه رادیویی پیام و آوا، «اکبر رضایی» مدیر شبکه رادیویی اقتصاد،‌ «علی سیفی» مدیر شبکه جوان و «نورالدین جعفری» نیز به سمت قائم مقام اجرایی منصوب شدند.

در دیگر رویداد این هفته‌، برنامه زنده «مناظره» در اقدامی متفاوت، صحنه‌های زنده از نماز جماعت شرکت کنندگان حاضر در استودیوی محل تولید و پخش برنامه را برای مخاطبان به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین «محسن قرائتی» رئیس ستاد اقامه نماز اول وقت مغرب و اعشا در استودیوی زنده برنامه «مناظره» شبکه اول سیما را اقدامی الگوساز و ابتکاری دانست و با صدور پیامی از تهیه کننده این برنامه تقدیر و تشکر کرد.

محمد سرافراز،‌ رئیس سازمان صدا و سیما به پیشنهاد معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی در احکامی جداگانه «مسعود مجرد» را به سمت مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی و ابوالقاسم امان الهی را به سمت مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان به مدت سه سال منصوب کرد.

مدیر شبکه مستند سیما طی حکمی «محمود زنگه» را به مشاور و رئیس دفتر شبکه مستند سیما منصوب کرد. زنگه پیش از این به مدت شش سال مدیر دفتر محمد سرافراز در شبکه «پرس تی وی» بوده است.

همچنین معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیما در احکام جداگانه‌ای «ناصر صفار» و «بهرام قوی بینه» را به عنوان سرپرست مراکز البرز و مهاباد منصوب کرد.

بخش‌هایی از اختتامیه پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه رادیویی قرآن پخش شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نامه‌ای به رئیس رسانه ملی از برنامه‌های این رسانه در تبیین فتنه 88 و تشریح زوایای حماسه 9 دی قدردانی کرد.

فرهاد درودی، مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان محلل متحد در زمینه ایدز، از رسانه ملی به دلیل کمک به کنترل ایدز در ایران تشکر کرد.

همچنین رئیس سازمان بهزیستی کشور در نامه‌ای به رئیس رسانه ملی از اقدام این رسانه در تولید دو فیلم اثرگذار «دستان بینا» و «دستان گویا» در حوزه‌ی نابینایان قدردانی کرد.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار