پس از تصمیم پیوستن به دادگاه بین المللی کیفری؛

آغاز محاکمه تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی بخش فلسطین در دادگاه آمریکا

دادگاهی آمریکایی روز گذشته بررسی پرونده نقش تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی بخش فلسطین در حمله به رژیم صهیونیستی در 10 سال پیش را کمتر از یک هفته از تأیید پیوستن فلسطینی‌ها به دادگاه بین المللی کیفری آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاهی در آمریکا روز گذشته بررسی پرونده نقش تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی بخش فلسطین در حملاتی که در حدود 10 سال پیش در رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد را آغاز کرد.

هیئت منصفه این دادگاه قرار است در مورد اینکه آیا تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی بخش فلسطین طبق اتهامی که توسط وکیل شاکیان به این دو سازمان وارد شده مبنی بر حمایت از 6 حادثه تیراندازی و منفجر ساختن بمب در بیت المقدس در میان سالهای 2002 تا 2004 که در آن 33 نفر کشته و بیش از 450 تن زخمی شدند، آیا باید یک میلیار دلار به عنوان جبران خسارت بپردازند و یا خیر تصمیم گیری کند.

محاکمه و بررسی این پرونده به عهده "جرج دنیلز" قاضی دادگاه فدرال آمریکا در منهتن نیویورک می‌باشد.

"یالوویتز" وکیل شاکیان در دادگاه خطاب به هیئت منصفه در این دادگاه مدعی شد که "یاسر عرفات"، رئیس سابق سازمان آزادی بخش فلسطین، و سران دیگر فلسطینی با پرداخت چندباره پولهایی که می‌دانستند سبب افزایش این حملات خواهد شد به منظور فشار برای پذیرش اهداف مورد نظر فلسطینی‌ها موافقت نمودند.

همچنین در دادگاه رو گذشته "مارک راچن" وکیل متهمان نیز در دفاع از متهمان گفت که دولتی را که بیش از 100 هزار نفر در آن مسئولیت دارند نمی توان مسئول حملاتی که چند نفر از جانب خود انجام داده اند دانست.

وی همچنین اعلام کرد که تشکیلات خودگردان بطور معمول به هزاران نفراز افرادی که در درگیری‌های غرب آسیا شرکت داشته و یا صدمه ای دیده اند پولهایی پرداخت کرده، اما این به معنای حمایت از تروریسم نیست.

گفتنی است، این محاکمه کمتر از یک هفته پس از این صورت می‌گیرد که سازمان ملل تأیید کرد که فلسطینی‌ها به شکل رسمی به دادگاه بین المللی کیفری از اول آوریل ملحق خواهند شد.

تصمیم پیوستن فلسطین به دادگاه بین المللی کیفری سبب خواهد شد مسیر تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی هموار شود.

انتهای پیام/


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار