چتر حمایت خود را همیشه باز نگه دارید!

گاهی افراد به غیر از حمایت‌های مالی، نیازمند حمایت‌های اطلاعاتی، عاطفی و اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گاهی اوقات اطرافیان ما گرفتار مسایل یا مشکلاتی می‌شوند که در آن هنگام بیش از کمک‌های مالی و اقتصادی نیاز به حمایت‌های اطلاعاتی، اجتماعی و عاطفی دارند که باید مورد اهمیت و توجه همه ما قرار بگیرد و برحسب توان خود از کمک به آن‌ها دریغ نکنیم.  
 
براین اساس امیر خجسته کاشانی روان شناس بالینی و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در اثر بارش شدید برف، ماشین شما در جاده گیر کرده باشد و در آن لحظات سخت بیشتر از آنکه به کمک اقتصادی اطرافیان نیازمند باشیم به حمایت اطلاعاتی، اجتماعی و عاطفی آن‌ها نیاز داشته باشیم.  
 
وی عنوان کرد: حمایت اطلاعاتی بدین معنا است که افراد مطلع و آگاه در زمینه مورد نظر به فرد نیازمند آگاهی بخشی درستی بدهند.  
 
خجسته کاشانی افزود: حمایت اجتماعی هم بدین معنا است که جامعه از جمله مردم و مسئولین به فرد نیازمند کمک کنند.  
 
این روانشناس خاطر نشان کرد: حمایت عاطفی هم به این معنا است که با عواطف و هیجانات فرد آسیب دیده و نیازمند همراه شده و به وی دلداری دهیم البته بهتر آن است که خود بیشتر از طرف افراد در درجه اول خانواده مورد حمایت عاطفی و همدلی قرار بگیرد.  
 
گفتنی است که باید ما همواره این نکته را آویزه گوش خود قرار دهیم که همیشه فرد آسیب دیده و نیازمند، دیگران نیستند بلکه ممکن است ما هم روزی براثر اتفاقات غیرمنتظره، نیاز به دریافت حمایت‌های دیگران باشیم.گزارش از ایده مفرح

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار