باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

بازی در زمین شارلی‌ دوستان / وقتی اعتقادات مردم بازیچه مافیای رسانه‌ای اصلاح‌طلبان می‌شود

زمانیکه برخی نشریات داخلی، با پیروی کورکورانه از خط خبری و احساسی حاکم بر محافل رسانه‌ای غربی، به کمپین "من هم شارلی هستم" می‌پیوندند، موجبات تعجب و تاثر فزونی می‌گیرد، بخصوص آنکه بدانیم این نشریات و گردانندگان آن‌ها ید طولایی در هتک حرمت مقدسات و باورهای مردمان متدین ایران اسلامی دارند.

به گزارش‌خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، چند روزی است که اخبار، تحلیل‌ها و واکنش‌های مربوط به حوادث پاریس و نشریه فکاهی شارلی ابدو در صدر خروجی رسانه‌های جهان قرار گرفته است؛ از برپایی تظاهرات در نفی خشونت تا کمپین چهره‌های مشهور و سلبریتی؛ همه و همه اتفاقات پیرامونی حوادث اخیر پاریس است که از دید دوربین‌های رسانه‌ها پنهان نمی‌ماند و در سطح وسیع منتشر می‌شود.
 
حوادث متوالی صورت گرفته در پاریس و بخصوص حادثه نشریه شارلی ابدو اگرچه دارای ابهامات زیادی است و می‌توان آن را یک سناریو از پیش طراحی شده برای تخریب و تخطئه بیشتر مسلمانان ساکن اروپا دانست، اما آنچه که این روزها بیشتر برجسته می‌شود، مواضع و واکنش‌هایی است که گروه‌های مختلف اجتماعی در قبال حادثه شارلی ابدو اتخاذ می‌کنند؛ مواضعی که گاه رنگ و بوی اهانت به مقدسات را می‌گیرد و به نوعی به تقویت چرخه خشونت می‌انجامد.

نشریه فکاهی شارلی ابدو در جدیدترین شماره‌اش که در تیراژ پنج میلیون نسخه‌ای و به شش زبان به چاپ رسید، بار دیگر با انتشار کاریکاتوری موهن، مقدسات مسلمانان را به سخره گرفت و با درج عبارت "من هم شارلی هستم" در ذیل کاریکاتور موهن، مقدمات ایجاد کمپینی را در فضای رسانه‌ای و مجازی فراهم آورد.

پس از کاریکاتور موهن شارلی ابدو، چهره‌های مشهور و سلبریتی مغرب زمین به میدان آمدند و پیج‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را آکنده از عبارت "من هم شارلی هستم" کردند؛ از شبه هنرمندان و پورنو‌استارهای هالیوودی گرفته تا جرج کلونی که در مراسم گلدن گلوب پس از هجو‌گویی‌های بیشمار، خود را به قافله شارلی‌ها منتسب کرد.

در واقع نشریه فکاهی شارلی ابدو با ایجاد کمپین "من هم شارلی هستم"، بار دیگر به هتک حرمت مقدسات اسلامی پرداخت و چهره‌های سرشناس سیاسی و هنری غرب نیز با پیوستن به این کمپین، حمایت تلویحی خود را از توهین به ادیان و مقدسات به اسم آزادی بیان، اعلام کردند.

اما مصاحبه اخیر "ژرار بیار" سردبیر شارلی ابدو با شبکه تلویزیونی "ان بی سی"  آمریکا حاوی نکات حائز اهمیتی است؛ "بیار" در این مصاحبه همصدا با سیاستمداران غربی همچون "دیوید کامرون" و "باراک اوباما"، توهین به مقدسات را وجهی از آزادی برمی‌شمارد و تمام کسانی که به کمپین "من هم شارلی هستم" پیوستند را لائیک و آزادی خواه خطاب قرار می‌دهد. 

تا اینجا، قضیه مربوط به غربی‌ها و قرائت خاصشان از آزادی و آزادی بیان است؛ اما زمانیکه برخی نشریات داخلی، با پیروی کورکورانه از خط خبری و احساسی حاکم بر محافل رسانه‌ای غربی، به کمپین "من هم شارلی هستم" می‌پیوندند، موجبات تعجب و تاثر فزونی می‌گیرد، بخصوص آنکه بدانیم این نشریات و گردانندگان آن‌ها ید طولایی در هتک حرمت مقدسات و باورهای مردمان متدین ایران اسلامی دارند.   
 
روزنامه مردم امروز که توسط مافیای رسانه‌ای اصلاح‌طلبان و طیف کارگزاران این جریان اداره می‌شد، چهارشنبه هفته گذشته در هجدهمین شماره خود با چاپ تصویری از جرج کلونی در مراسم گلدن گلوب، تیتر "من هم شارلی هستم" را برای صفحه نخست خود برگزید، تا تلویحا هتک‌حرمت پیامبر عظیم‌الشان اسلام را تایید کند.

این اقدام توهین آمیز روزنامه مردم امروز که با اعتراض گسترده قشرهای مختلف اجتماعی روبه رو شد، مدعی العموم (دادستانی) را واداشت تا در میان سکوت تعجب‌انگیز هیئت نظارت بر مطبوعات،  دستور توقیف و منع انتشار این روزنامه هتاک را صادر کند.

اگرچه مردم دین باور ایران اسلامی با استقبال گسترده خود از کمپین "عشاق محمد(ص)"، پاسخ دندان شکنی به سکولارهای هتاک رسوخ کرده در نشریات زنجیره‌ای دادند، اما نکته قابل تامل این است که با وجود هتاکی‌های مکرر مافیای رسانه‌ای اصلاح طلبان که تعطیلی چندین نشریه را موجب شده است، چگونه و با چه منطقی، این افراد کماکان به زیست رسانه‌ای خود ادامه می‌دهند و صندلی مدیریت روزنامه‌ها و نشریات تازه تاسیس اصلاح طلبی به نام  آن‌ها سند می‌خورد.

شایان ذکر است، دست اندرکاران روزنامه هتاک مردم امروز، ید طولایی در به تعطیلی کشاندن نشریات زنجیره‌ای دارند، بهمن ماه سال گذشته بود که مجوز انتشار روزنامه آسمان با همان کادر اجرایی رسانه‌ای، به سبب زیر سوال بردن حکم الهی قصاص، باطل شد.

اما فارغ از ضرورت برخورد قضایی با کنشگران رسانه‌ای منتسب به جریان اصلاح‌طلب که همصدا با غربی‌ها به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) هتاکی کرده‌اند، باید به نکته‌ای اشاره کرد که در نشریات مدعی اصلاح‌طلبی به باد فراموشی سپرده شده است؛ نشریات مدعی اصلاح طلبی و گردانندگان آن‌ها فراموش کرده‌اند که پایبندی به موازین مسئولیت اجتماعی روزنامه نگاری در زمره اصول شرافتی این حرفه فکری و تخصص است.

ای کاش کنشگران رسانه‌ای جریان مدعی تحول‌خواهی، می‌دانستند که آزادی مسئولانه با آزادی هتاکانه تفاوت دارد و تکریم و پاسداشت شئون انسانی و ارزش‌های فرهنگی مقدم و مرجح بر تبعیت از رسانه‌های غربی است و نباید برای جذب مخاطب به هر سوژه برجسته شده در مطبوعات غرب پرداخت و اینچنین هنجارها و ارزش‌های یک ملت را زیر پا گذاشت. 

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۰۷ ۳۰ دی ۱۳۹۳
ننگ بر شارلی پلید وپیروان ذلیل وپست آنها، چه داخلی باشن چه خارجی.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۳۳ ۳۰ دی ۱۳۹۳
مرگ برفرانسه . مرگ بر شارلیهای داخلی وخارجی درودخدا بر محمدوال محمدص
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۲:۲۲ ۳۰ دی ۱۳۹۳
من شارلی نیستم و کسانیکه میگویند من شا رلی هستم احمقی بیش نیستند.
آخرین اخبار