دبیر کل سازمان دفاع از منافع ملی مطرح کرد:

علت اصلی عدم موفقیت دولت ها دانش محور نبودن اقدامات است

سعید یاری گفت: احزاب می توانند نگاه کارشناسانه به مردم بدهند تا ملت به صورت کارشناسی شده رای بدهند

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران سعید یاری دبیر کل سازمان دفاع از منافع ملی ایران در نخستین نشست حزب مردمی اصلاحات با بیان این که از عصر امروز تعابیر خاص و زیبایی صورت می گیرد اظهار داشت: عصر امروز، عصر آزادی اطلاعات ، ارتباطات و عصر جهانی شدن است از همین رو قدرت علم و دانایی در عصر امروز به گونه ایی فراگیر شده است که  اگر بخواهیم در یک کلام عصر امروز را خلاصه کنیم می توان  عصر مدیریت دانایی نامید.

وی با بیان این که در امور اجرایی یک کشور باید تصمیم گیری ها به صورت عاقلانه باشد تصریح کرد: کشور ماضربه ها زیادی به واسطه تصمیم های اشتباه دولت های نهم و دهم خورده است که چند سالی عقب افتاده ایم و در پی اقدامات و تصمیم هایی که در بخش های هسته ای گرفته شد ایران متحمل ضربه های سنگینی شد که ما بالغ بر 150 میلیارد دلار در آن مقطع زمانی ضرر کردیم.

 دبیر کل سازمان دفاع از منافع ملی ایران با اشاره به این که منظومه فکری غیر کارشناسنه دولت های نهم و دهم ما را به این جا رسانده است بیان داشت: در آن مقطع زمانی افراط هایی صورت گرفت که قطع نامه های سازمان ملل و شورای امنیت را کاغذ پاره می دانستند اما در دولت یازدهم اقدامات خوبی صورت گرفت که ما را به مذاکرات هسته ای بازگرداند و توانستیم به ژنو ورود کنیم اما نگاه 1+5 با توجه به اقدامات صورت گرفته در گذشته این است که موانع را بر ندارد.

یاری ادامه داد: متاسفانه در کشور ما دولت های مختلف از جنس های مختلف اعم از حزب های چپ و حزب های راست آمده اند و رفته اند اما ننوانسته اند مشکلاتی که بر سر ملت باقی است را بردارند که دلیل آن  دانش محور نبودن اقدامات بوده است.

وی با بیان این که در دولت های گذشته اقدامات دانش محوری صورت نگرفته گفت: تند روی هایی را عده ای مرتکب شدند که ریشه در دانش نداشت و در تصمیم گیری ها به صورت فله ای برخورد کردند و حتی در بعضی زمان ها متاسفانه مافوق بیانات رهبری حرف می زدند و گاهی نیز قهر می کردند که این جای تاسف دارد.

دبیر کل سازمان دفاع از منافع ملی ایران ادامه داد: در دولت های نهم و دهم برخی آمارها تکان دهنده و پارادکس داشت زیرا در آن دولت ها رئیس بانک مرکزی آماری را منتشر می کرد اما رئیس دولت چیز دیگری را می گفت.

یاری به تحزب گرایی اشاره کرد و بیان داشت: نسخه درمانی برای تمامی موضوعات کشور فرآید تحزب در کشور است زیرا احزاب با ارتباطاتی که با مردم دارند می توانند مسئولیت هایی را بپذیرند و مشکلات را حل کنند.

وی با بیان این که باید نگاه کارشناسی پخته ای داشته باشیم تصریح کرد: برتر از سوء مدیریت، افراط و تفریط و مدیریت جزیره ای تصمیم های اشتباه مردم است که به کشور ضربه می زند زیرا مردم باید به صورت کارشناسانه رای بدهند.

دبیر کل سازمان دفاع از منافع ملی ایران افزود:  در مقطعی از کارشناسان ارشد اصلاح طلبان گفت رای در حاشیه است و در شهر نیست و آقای احمد نژاد نیز با فسادها، تبلیغات شهرداری و آرای فله ای بدون کارشناسی توانست رای حاشیه ها را داشته باشد از همین رو 8 سال بد را پشت سر گذاشتیم به همین جهت احزاب می توانند نگاه کارشناسانه به مردم بدهند.

یاری اظهار داشت: آمار حکایت از این دارد که باید احزاب بیشتر از پیش وارد عرصه انتخاباتی و در درگیر امور اجتماعی شوند.

وی در پایان با بیان این که در انتخابات آینده حضور جدی خواهیم داشت و نخستین فهرست را نیز در دهه فجر منتشر خواهیم کرد خاطر نشان کرد: ما باید نگرش خود را تغییر دهیم و جامعه نباید ادای کوپلیسم در بیاورد و نخبه نباید حرف کوپلیسمی بزند  زیرا جامعه به زوال و سقوط می رود.

انتهای پیام/
برچسب ها: منافع ملی ، منظومه ، یاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار