محتشمی در نخستین کنگره حزب مردمی اصلاحات:

هیچ کس نباید از دایره آزادی نقد خارج شود/ بنای جمهوری اسلامی ایران نقد و آزادی بیان است

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: نقد در کشور آزاد است و هیچ کس نباید از دایره آزادی نقد خارج باشد، زیرا این بنای جمهوری اسلامی ایران است.

محتشمیبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران مجید محشتمی سخنگوی جبهه اصلاحات در نخستین کنگره حزب مردمی اصلاحات با بیان این که بنده به نیابت از احزاب 18گانه اصلاحات امروز در این مکان سخنرانی می‌کنم، اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برگرفته از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است که این سه نکته مهمی است که قانون اساسی ما را شکل می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: استقلال، به معنای آزادی از یوغ بیگانگان است که این مورد از اصلی‌ترین شعارهای کشور ما به شمار می‌آید.
 
سخنگوی جبهه اصلاحات افزود: آزادی در شعار ما به معنای آزادی از استبداد داخلی و تکیه بر رأی مردم است که جمهوری اسلامی ایران بر نظامی بنا نهاده شده است که ارزش‌های اسلامی و اراده رأی مردمی تکیه می‌کند که این همان حاکمیت مردم بر مردم است.
 
محتشمی گفت: برخی متأسفانه در کشور که زمینه‌های استبدادی دارند در تلاشند که جریان شبه دموکراسی را در کشور نشان دهند که باید با این افراد مقابله شود.
 
وی در ادامه خطاب به شورای نگهبان بیان داشت: به شورای نگهبان توصیه می‌کنم که در نزدیکی انتخابات فضا را به گونه‌ای تلطیف و آرام کند که همه کسانی که علاقمندند در این انتخابات شرکت کنند و رأی دهند یا افراد نخبه‌ای که به عنوان رأی‌گیرنده می‌خواهند در انتخابات کاندید شوند، پای صحنه بیایند تا انتخاباتی کاملاً آزاد و هماهنگ شاهد باشیم.
 
سخنگوی جبهه اصلاحات ادامه داد: مجلس شورای اسلامی رکن دوم قانون اساسی است از همین رو است که باید شورای نگهبان و مسئولین تمام تلاش خود را بکنند که انتخاباتی کاملاً سالم، رقابتی و آزاد برگزار شود و حق رأی دهنده و رأی گیرنده لحاظ شود از همین رو اگر انتخابات آزاد و سالم برگزار شود محصولش آن است که نخبگان وارد مجلس می‌شوند و ما افسوس تصمیم‌گیری‌های مجلس‌های گذشته را نمی‌خوریم و در دوره‌های ریاست جمهوری که آقای احمدی‌نژاد حضور داشت، علناً مجلس کنار گذاشته شده بود و دولت همکاری‌های لازم را انجام نمی‌داد. به همین منظور است که باید انتخابات آزاد و با حضور نخبگان در کشور انجام شود.
 
وی با بیان این که باید در کشور ما به احزاب نیز توجه ویژ‌ه‌ای شود بیان داشت:‌ اکثریت احزاب در جهان سوم از طبقه فقرا تشکیل می‌شوند و احزاب به عنوان تشکل‌های مردم نهاد باید تمام تلاش خود را برای دموکراسی دینی در کشور انجام دهند.
 
محتشمی اشاره‌ای به عملکرد مطبوعات و رسانه‌ها داشت و یادآور شد: در رابطه با برخورد با رسانه‌ها نباید همچون دولت نهم و دهم به صورت فله‌ای هیئت نظارت بر مطبوعات عمل کند و این موضوع نباید تکرار شود، زیرا نقد در کشور آزاد است و هیچ کس نباید از دایره آزادی نقد خارج باشد، زیرا این بنای جمهوری اسلامی ایران است.
 
سخنگوی جبهه اصلاحات در پایان اشاره‌ای به سازمان‌های مردم نهاد و NGOها داشت و خاطرنشان کرد: دولت برای این که بتواند برای حل آسیب‌های اجتماعی تلاش بیشتری کند، باید به NGOها بیشتر بها دهد، زیرا دولت می‌تواند به کمک احزاب، پارلمان و NGOها کشور را به سمت توسعه سیاسی و اجتماعی حرکت دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار