در پی نامه رهبر انقلاب به جوانان غرب؛

پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریكای شمالی در مركز اسلامی زاگرب تشریح شد

پیرو پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریكای شمالی، رایزنی فرهنگی ایران در كرواسی ضمن ترجمه نامه به انتشار این مطلب در شبكه‌های اجتماعی این كشور پرداخت.

پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریكای شمالی در مركز اسلامی زاگرب تشریح شدبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با فاصله یك روز از انتشار متن این نامه، ترجمه شده نامه رهبر معظم انقلاب به زبان كروات، در اختیار «مشیخیت اسلامی» زاگرب قرار گرفت تا برای دیگر امامان مراكز اسلامی نیز ارسال گردد.

به دنبال این اقدام مفتی اعظم كرواسی در خطبه‌های روز جمعه این هفته مركز اسلامی زاگرب در جمع نمازگزاران، به تشریح برخی از فرازها و فرمایشات رهبر انقلاب پرداخت.

وی با بیان به اینكه رهبر جمهوری اسلامی ایران به عنوان مقام عالی جهان اسلام، همه مردم جهان به خصوص جوانان را مخاطبان خود خطاب قرار داده، اظهار داشت: آیت‌الله خامنه ای با دعوت از جوانان شناخت اسلام خالص و محض را از منابع اصیل آن یعنی قران و سنت پیامبر (ص) ممكن دانسته و بدون توجه به پروپاگاندای غرب در اسلام ستیزی و نشان دادن تصویر نادرست از اسلام، خود حقیقت اسلام را بهترین معرف برای تبیین و تعریف مبانی اسلامی اعلام می‌كنند.

مفتی اعظم كرواسی، با اشاره به اینكه مخاطبان اصلی این نامه تنها جوانان اروپایی و آمریكایی نمی‌باشد، خاطر نشان كرد: هر چند متن نامه به دنبال اتفاقات اخیر كشور فرانسه از سوی ایشان ایراد شده، اما مخاطبان این نامه تنها جوانان و تنها اروپایی‌ها نبوده و نیستند.

وی با اشاره به پیام‌های مشابه امام خمینی (ره) در این زمینه خطاب به برخی مقامات سیاسی و مذهبی دنیا گفت: قطعا پیام این نامه روشنگرانه برای همه رده‌های سنی قابل استفاده بوده و نقشه راه خیلی از كسانی خواهد بود كه در شناخت اسلام حقیقی دچار تردید و سردرگمی هستند.

این شخصیت علمی با اشاره به مشكلات مختلف و بحران‌هایی كه در جهان وجود دارد، وظیفه مسلمانان را دشوارتر از پیروان سایر ادیان برشمرد و تأكید كرد: با وجود اسلام هراسی موجود در زمینه شناخت و معرفی اسلام حقیقی ما بیش از پیش بایستی خود را در قبال وظایف دینی خودمان مسئول بدانیم.

گفتنی است به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در زاگرب، متن همین نامه در اختیار انجمن بوشنیاك‌های كشور كرواسی نیز قرار گرفت تا در شماره بعدی مجله JOURNAL PROPROD منتشر گردد.

انتهای پیام/


برچسب ها: نامه ، رهبری ، جوانان ، اروپا ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار