در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد:

شیخ الاسلام:عملیات"شبعا" نشان داد حزب الله هدف اصلی خود را گم نکرده است/ قالب قندیل:اگر نتانیاهو بخواهد حماقت دیگری را انجام دهد درهای جهنم برای آن ها بازخواهد شد! + فیلم و تصاویر

سفیر سابق ایران در سوریه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی پیامد عملیات تلافی جویانه حزب الله بر ضد رژیم صهیونیستی پرداخت.

شیخ الاسلام:عملیاتبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران ؛حسین شیخ الاسلام سفیر پیشین ایران در سوریه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب ( هشتم بهمن) به بررسی پیامد عملیات تلافی جویانه حزب الله بر ضد رژیم صهیونیستی پرداخت و اظهار داشت عملیات قنیطره و مزارع شبعا نشان می دهد که حزب الله هدف اصلی خود را با وجود تمام مشکلاتی که تکفیری ها برای آن ها ایجاد کرده اند گم نکرده اند.
 
وی ادامه داد: "شبعا" منطقه ای اشغالی است که رژیم صهیونیستی به شدت آن را تحت نظر داشته و پوشش دقیقی روی آن دارد بنابراین انجام چنین عملیاتی بررسی زیادی می خواهد بنابراین این حرکت حزب الله نشان داد که آن در آمادگی کامل به سر می برند و ساختاری که برایشان اهمیت داشته باشند را سرپا نگه خواهند داشت؛بنابراین این درس بزرگی برای نیروهای صهیونیستی بود تا دیگر دست از پا خطا نکنند.
 
"قالب قندیل" کارشناس ارشد غرب آسیا در ادامه با اشاره به این که عملیات مزارع شبعا برای رژیم صهیونیستی بسیار دردناک بود گفت: انتخاب مزارع "شبعا" برای این عملیات بسیار غافلگیرانه بود و حزب الله بارها اعلام کرده بود که به هر طریقی این سرزمین های اشغالی را آزاد خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: 15 سال است که حزب الله برای آزاد سازی 13 مزارع شبعا دارد کار می کند و همان طور که سید حسن نصر الله گفته بود مردانی در حزب الله وجود دارد که شبانه روز بر قطب شناسی دشمن کار می کنند.
 
مقاومت برای هر سناریویی آماده است

رییس مرکز مطالعات راهبردی عربی و بین المللی لبنان تاکید کرد: اگر رژیم صهیونیستی و نتانیاهو بخواهد حماقت دیگری را رقم بزند قطعاً درهای جهنم برای آن باز خواهد شد و مقاومت برای هر سناریویی آماده است،همچنین باید توجه داشته باشند که در مقابل هر گونه عملیات از سوی آن ها ما نیز دستمان روی ماشه است.
 
صهیونیست ها به دلیل ترسو بودن هیچ گاه مسئولیت جنایتهای خود را بر عهده نمی گیرند

شیخ الاسلام در ادامه در تحلیل این که چرا رژیم صهیونیستی حاضر نیست مسئولیت های جنایت های جنگی خود را بر عهده بگیرد؛اظهار داشت: صهیونیست ها به دلیل ویژگی ترسو بودن هیچ گاه مسئولیت جنایت های خود را بر عهده نمی گیرند و می بینیم  هنگامی که فلسطینیان می خواهند با توجه به جنگ غزه به دادگاه لاهه شکایت کنند آن ها دست به تکذیب می زنند.
 
وی ادامه داد: اکنون این دو فرهنگ با هم روبرو شده و طبیعی است که فرهنگ قهرمانانه شهادت در مقابل این ترسوها پیروز است.

صهیونیست ها همیشه در محاسباتشان خطا می کنند

قالب قندیل اظهار داشت: در لبنان چند سالی است با این اشغالگران صهیونیستی دست و پنجه نرم می کنیم و هنگامی که اشغالگری مشروعیت دارد در مقابل فرهنگ از جان گذشتن و ایثار هم وجود دارد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در ادامه افزود: صهیونیست ها همیشه در محاسباتشان خطا می کنند اما جوانان رزمنده و فرزندان اسلام همیشه با ابتکار عملشان آن ها را غافلگیر می کنند.

حزب الله لبنان شیعه و سنی و همه را در کنار هم قرار داد

وی با تاکید بر این که صهیونیست ها افراد رزمنده لبنان را به شهادت می رسانند؛ زیرا از رویارویی مستقیم می ترسند گفت: از سال 2006 تا کنون صهیونیست ها چند جنگ انجام دادند،اما با شکست مواجه شدند در مقابل عملیات امروز ،حزب الله لبنان شیعه و سنی و همه را در کنار هم قرار داد که به نشانه پیروزی به یکدیگر تبریک گفتند.

قالب قندیل با بیان این که تکفیری ها می خواستند میان مسلمانان شکاف به وجود بیاورند افزود: عملیات امروز بازتاب خیلی خوبی داشت و این عملیات ثمره خون تمام رزمندگان اسلام است و همچنین از برکات جمهوری اسلامی ایران است.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا تصریح کرد: صهیونیست ها بیشتر از همیشه در ترس هستند؛زیرا از سال 2006 هیبت آن ها دچار تزلزل شده است  و معادله بازدارندگی امروزه تغییر پیدا کرده و آن ها حتی با انجام هزار مانور و مذاکرات با کاخ سفید باز هم خطای محاسباتی دارند.

از سوریه تا مقاومت راستین فلسطین،دشمن صهیونیستی را هدف قرار داده ایم

وی با اشاره به این که دبیر کل حزب الله لبنان حسن نصرالله معتقد است صهیونیست ها از خانه عنکبوت سست تر هستند و دیگر تهدیدهای آن ها کارایی ندارد و هدفشان موفقیت در انتخابات پیش رو است اظهار داشت: اگر صهیونیست ها مرد بودند به حسن نصرالله گوش می دادند. سرزمین های اشغالی در تیررس حزب الله قرار دارد و در آینده معادله جنگ برهم خواهد خورد و در حال حاضر توازن قوا برقرار است و نوک محور مقاومت در کل منطقه برای همه مسلمان و مستضعفان است.

قالب قندیل در ادامه افزود: از سوریه تا مقاومت راستین فلسطین دشمن صهیونیستی را هدف قرار داده ایم و عملیات امروز قهرمانانه بود و در آینده خواهیم دید به معادله پیروزی نزدیک تر می شویم.

حزب الله توانایی زیادی در کنترل وسایل جمع آوری اطلاعات از صهیونیست ها را دارد

شیخ الاسلام گفت:در آستانه دهه فجر هستیم و یکی از همپیمانان رژیم صهیونیستی شاه سابق بود آن ها با تبلیغات بزرگ نمایی می کردند،زیرا این روش طاغوت است اما در واقعیت آن ها خالی هستند.

وی با اشاره به این که حزب الله توانایی زیادی در کنترل وسایل جمع آوری اطلاعات از صهیونیست ها را دارد گفت: نمایشگاهی حزب الله در جنوب لبنان برقرار کرد و نشان داد همه تجهیزاتی که از صهیونیست ها به دست آورده و همچنین تکنیک های خودش را هم به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: "مرحوم حاج عماد مغنیه" زمانی که در آن جا بودم من را به طریق سختی به بیابانی رساند و تجهیزات خودشان را به من نشان داد و من از این تعجب کردم که این وسایل را چگونه به آن جا منتقل کرده اند، زیرا بعضی از موشک ها بیش از 4 الی 5 متر است و همیشه کنار این تجهیزات افرادی هستند تا با اعلام دستور کار موظفی شان را انجام دهند.

عملیات قنیطره با عملیات شعبا قابل مقایسه نیست

سفیر پیشین ایران تاکید کرد: سیستم نگه داری این تجهیزات از سیستم نگه داشتن تجهیزات روسیه و آمریکا سخت تر است زیرا کار خارق العاده ای است و از شیطان های صهیونیستی بر نمی آید گفت: عملیات قنیطره با عملیات شبعا قابل مقایسه نیست و حزب الله با انجام این عملیات صهیونیست ها را غافلگیر کرد زیرا صهیونیست ها اصلاً انتظار چنین عملیاتی را نداشتند و در موقع عملیات یکی از افراد سازمان ملل را مصدوم کردند.

قالب قندیل اظهار داشت: رژیم صهیونیستی حماقت های زیادی تاکنون مرتکب شده و انجام حمله های صهیونیستی در مواردی به خاطر موفقیت در انتخابات بوده که در سال 1996 شیمون پرز با حمایت آمریکایی ها حملاتی را انجام داد تا رای تندرو ها را به دست آورد و همچنین نتانیاهو قصد دارد تا با حمله های اخیرش بتواند پیروزی انتخاباتی داشته باشد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا بیان کرد: رژیم صهیونیستی از پاسخ هیا قاطع تر حزب الله می ترسد و از این رو همه منتظر هستند که سید مقاومت در رابطه با عملیات امروز در روز جمعه چه چیزی خواهد گفت.

وی با اشاره به این که بر اساس بسیاری از پژوهش های خارجی که اعلام شده رژیم صهیونیستی آمادگی روحی برای جنگ را ندارد و رژیم و ارتشی که نمی تواند به طور جدی روحیه جنگیدن داشته باشد با شکست مواجه خواهد شد.

قالب قندیل افزود: در 10 سال اخیر رژیم صهیونیستی با شکست های بدی مواجه شده البته بیش از پیش تابع سران آمریکایی است و آمریکایی ها می خواستند سگ خودشان را مهار کنند تا در منطقه حافظ منافعشان باشد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان این که ممکن است رژیم صهیونیستی ماجرا جویی کند و در مقابل درس جدی از ما خواهند گرفت و سیلی بدی خواهند خورد،آن ها اشتباهات محاسباتی داشتند و البته ممکن است بخواهند مدتی خودشان را در امنیت و آرامش قرار دهند تا تصمیم گیری شان را در وقت مناسب انجام دهند.

شیخ الاسلام با اشاره به قرار گرفتن محور مقاومت در یک سو گفت :مقاومت هر روز بیشتر از گذشته قوی تر می شود.

سفیر پیشین ایران با اشاره به این که صهیونیست ها چهره واقعی خود را نشان داده اند،ادامه داد: جنگی که در سال 2006 اتفاق افتاد از سوی شاهزاده سوئدی ماجراجویی اعلام شد.

وی با بیان این که این مسئله دوباره در سال 2008 ماجراجویی اعلام شد گفت: حیات شاهنشاهی های دیکتاتور و حیات آمریکایی ها در منطقه به یکدیگر وابسته است به طوری که رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا و متحدانش مورد پشتیبانی قرار می گیرد.

شیخ الاسلام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آینده هم آوری میان محور مقاومت و سلطه را چگونه ارزیابی می کنید،اظهار داشت: زمان پیروزی انقلاب اسلامی جبهه مقاومت به خوبی پیش رفته است.

انقلاب اسلامی ایران در صحنه مذاکرات با آمریکا پیروز خواهد شد

سفیر پیشین ایران با اشاره به شکست های پی در پی اسرائیل خاطر نشان کرد: در همه صحنه ها از جمله در صحنه مذاکرات با آمریکا انقلاب اسلامی ایران پیروز خواهد شد

وی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی به رسمیت شناخته خواهد شد افزود: آزادی و عدالت جهان گستر خواهد شد.

قالب قندیل در ادامه برنامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که انتظار امت اسلامی از سایر ملل چیست،افزود: تکفیری ها نشات گرفته از رژیم آل سعود و آمریکا هستند به طوری که از سوی طرح های آن کلید خورده اند.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به این که گروه های تکفیری برای مقابله با سوریه و محور مقاومت خلق شده اند،گفت: گروه های تکفیری درصدد بودند تا مانع از فرآیند دموکراسی در منطقه شوند.

گروه های تکفیری از سوی استعمارگران و شیاطین بزرگ جهان هدایت می شوند

وی با اشاره به ساخته شدن صد درصدی گروه های تکفیری از سوی استعمارگران و شیاطین بزرگ جهان اظهار داشت: گروه های تکفیری از سوی پول ها و دلارهای نفتی آل صعود و قطر هدایت می شوند.

آلوده شدن دست ترکیه به خون بی گناهان

قالب قندیل با اشاره به این که گروه های تکفیری از 80 کشور تشکیل شده اند،گفت: ترکیه دستش تا آرنج به خون بی گناهان آلوده شده است.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به ستیز به وجود آمده در میان امت های اسلامی و عربی گفت: باید از لحاظ فکری و فرهنگی هم به مقابله با گروه های تکفیری بپردازیم.

سهم گروه های تکفیری از اسلام و قرآن نادرست است

وی با بیان این که باید ساختار مدارسی که در حال فتنه انگیزی هستند را خراب کنیم،ادامه داد: آن ها در صدد هستند تا کل جهان اسلام را کافر کنند این در حالی است که فهم آن ها از اسلام و قرآن نادرست است.

قالب قندیل با اشاره به این که نیروی هوایی صهیونیست ها القاعده به شمار می آید،گفت: آن ها ارتش سوریه را هدف قرار داده اند.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با تاکید بر این که انقلاب اسلامی ایران چهره واقعی این افراد خبیث را به نمایش گذاشته است عنوان کرد: گروه های تکفیری در خدمت صهیونیستی جهانی هستند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی روشنگر راه است ادامه داد: راه ما آسان نیست به طوری که راه محور مقاومت پر فراز و نشیب است.

آینده از آن محور مقاومت است

قالب قندیل با اشاره به این که باید در برابر دشمن بیاستیم و با همه توان با آن مقابله کنیم،ادامه داد: آینده از آن محور مقاومت است پس باید اعتراف کرد که پیروزی از آن مردم منطقه است.

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۴:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
ماشاالله به شیر بچه های مقاومت .اسراییل بداند ما همه رزمندگان مقاومتیم ما همچنان منتظر تحقق وعده الهی حکومت مستضعفان بر سراسر گیتی هستیم حسبنا الله ونعم الوکیل
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۰۴:۰۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
عملیات موفقیت امیز دیروز حزب الله دل همه مقاومان در لبنان و سوریه و ایران و یمن و عراق و بحرین وغیره را شاد کرد و مسلمانان و ازادگان جهان چه سنی و شیعه خوشحال شدند و اسراییل کودک کش را باید بزودی نابود کرد.زنده باد حزب الله و زنده باد مقاومت و درود بر سید حسن نصرالله و مرگ بر اسراییل تروریست.
آخرین اخبار