معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خبر داد:

تدوین برنامه ششم با رویکرد اقتصاد مقاومتی و امایش سرزمین

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از تدوین برنامه ششم با رویکرد اقتصاد مقاومتی و امایش سرزمین گفت: محورهای توسعه در استان‌ها و مناطق مختلف کشور متناسب با مزیت‌های سرزمینی تدوین شده است.

تدوین برنامه ششم با رویکرد اقتصاد مقاومتی و امایش سرزمینبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران حمید پورمحمدی اظهار داشت: رویکرد اقتصاد مقاومتی این است که از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در همه جای کشور به خوبی برای تولید ثروت استفاده کنیم.

وی گفت: کشورما در عرصه‌های اقتصادی و جغرافیایی؛ مزیت‌ها و استعدادهای سرشار معنوی و مادی و ذخائر و منابع غنی ومتنوع دارد و باید بتوانیم از همه این فرصت‌ها استافده بهینه بکنیم.

پورمحمدی افزود: دولت یازدهم نیز اعتقاد دارد اقتصاد مقاومتی موقعی مستقر می‌شود که همه مردم و بخشهای اقتصادی اعم از دولتی، عمومی، خصوصی و تعاونی در تولید ثروت نقش افرین شوند و به آمایش سرزمین در برنامه ریزی‌های توسعه نیاز داریم.

وی گفت: از دستاوردهای قابل پیش بینی اقتصاد مقاومتی می‌توان به رشد پایدار و ارتقای شاخص‌های مقاومت اقتصادی و اهداف سند چشم انداز بیست ساله اشاره کرد و باید همه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور فعال شود و توسعه کارآفرینی مد نظر باشد.

همچنین اقتصاد دانش بنیان و نوآوری، رشد بهره وری، افزایش رقابت پذیری اقتصاد و ظرفیت و قابلیت‌های متنوع در جغرافیای مزیت‌های مناطق کشور در الویت خواهد بود که خوشبختانه همه این موارد در سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است.

دبیر ستاد تدوین برنامه ششم توسعه توجه به جغرافیای سرزمین در تدوین برنامه توسعه را از اولویت‌های مهم اعلام کرد و گفت: مزیت‌های متنوع برای ایجاد قطب‌های توسعه در مناطق مختلف سرزمین وجود دارد و برای بهره‌مندی از این مزیت‌ها باید به همه جغرافیای کشور توجه کنیم.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی به این معنی است که همه مردم اعم از شهری، روستایی و عشایری و همه بخشهای اقتصادی اعم از دولتی و عمومی و خصوصی و همه مکان‌های اقتصادی در سراسر کشور مورد توجه باشد.

پورمحمدی اظهار داشت: تدوین برنامه مطلوب و مدیریت توسعه کشور نیازمند توجه کافی به نقش جغرافیا، سرزمین و بعد مکان است.

وی گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه و مواد ۱۸۱تا ۱۸۴ هم به آمایش سرزمین اشاره شده و در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی هم «ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استان‌ها و به‌کارگیری ظرفیت و قابلیت‌های متنوع در جغرافیای مزیت مناطق کشور» مورد تاکید است./

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار