برنامه دهمین روز جشنواره فیلم فجر؛

آخرین روز جشنواره با فیلم سیاسی «بهروز افخمی»

دهمین و آخرین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر با فیلم «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی که در بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و سوم است در ساعت 10 صبح آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ دهمین و آخرین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر با فیلم «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی که در بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و سوم است در ساعت 10 صبح آغاز می‌شود. 

بهروز افخمی سال گذشته با «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشت.

این فیلم که نام قبلی آن «تله» بود به ترور شهدای هسته ای می پردازد و در آن بازیگرانی چون بابک حمیدیان، حمید گودرزی، مرجان شیرمحمدی، آرش مجیدی و جلال فاطمی حضور دارند و محمد پیرهادی تهیه کنندگی این فیلم را برعهده دارد.

«پناهگاه» به کارگردانی باس سندی مستندی است که در نیمروز روز دهم جشنواره ساعت 13 در بخش سینما جقیقت نمایش داده می شود. 

باس سندی کارگردان فیلم «پناهگاه» است که پیش از این مستند «سپیده» او دیپلم افتخار جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آفتاب را دریافت کرد. این فیلمساز فیلم مستند که از رشت در جشنواره‌ها شرکت می‌کند، تاکنون موفقیت‌های زیادی کسب کرده است.

فیلم سینمایی «چاقی» اولین فیلم سینمایی راما قویدل و به تهیه کنندگی مشترک علیرضا جلالی و حمید آخوندی ساعت 14:15 در بخش نگاه نو به نمایش درمی‌آید.

این فیلم روایتی است از یک انتخاب؛ انتخاب عشق یا وجدان!

در این فیلم بازیگرانی چون علی مصفا، لادن مستوفی، مهسا کرامتی، حمید فرخ‌نژاد، جمشید جهان‌زاده، حسین ملکی، امید روحانی، کریم قربانی، فریده دریامج، امیرحسین همتی، نوید خداشناس، سُها پورحاتمی، امیرحسین آصفی و بازیگر خردسال پریا لطفعلی حضور دارند.

راما قویدل پیش از این سال ها تجربه ساخت سریال داشته است و کارگردان تازه کاری محسوب نمی شود.

«فراز از قلعه رودخان» به کارگردانی غلامرضا رمضانی دومین فیلم بخش سودای سیمرغ است که در ساعت 16:30 نمایش داده خواهد شد.

داستان فیلم «فرار از قلعه رودخان» به کارگردانی غلامرضا رمضانی به دانش‌آموزانی از شهرستان میبد می پردازد که همراه معلم خود به اردوی شمال رفته‌اند و معلم که به آنها قول دریا داده است به دلایلی به قول خود عمل نمی‌کند. تعدادی از دانش‌آموزان تصمیم می‌گیرند از قلعه رودخان برای رفتن به دریا فرار کنند که در میانه راه به افراد خلافکار برخورد می‌کنند و داستان ادامه پیدا می‌کند.

برای تولید این فیلم از بین 600 نفر دانش‌آموز در شهرستان میبد، 50 نفر انتخاب شد و از این تعداد 26 نفر برای ایفای نقش در فیلم سینمایی فرار از قلعه رودخان در نظر گرفته شدند که بار اصلی این قصه بر دوش 10 نفر از آنها بود.

آخرین نمایش روز دهم جشنواره فیلم فجر به فیلم «مبارک» به کارگردانی محمدرضا نجفی امامی و تهیه کنندگی علی نجفی امامی در بخش نگاه نو (خارج از مسابقه) اختصاص دارد و در ساعت 19 برای رسانه ها نمایش داده می شود.

این فیلم داستان پيرمردی است كه به حرفه نقالی مشغول است و ابزار كارش، عروسك‌های شخصيت‌های شاهنامه است. او نوه جوانی دارد كه از دنيای پدربزرگش كاملا دور است و بر اين اساس تضادهايی بين او و پدربزرگش وجود دارد.

در «مبارک» شخصیت های افسانه ای شاهنامه با استفاده از تکنیک های انیمیشنی جان می گیرند و با خلق داستانی ماجراجویانه، زمینه را برای شناخت بهتر مخاطبان از این شخصیت های اسطوره ای فراهم می کنند.

در این فیلم بازیگرانی چون الناز شاکردوست، امیر رهبری، تورج نصر، منوچهر آذر، حسن کریم خان زند، مرجان سپهری و ... حضور دارند.

از دیگر عوامل «مبارک» می توان به مدير برنامه‌ريزی و دستيار اول کارگردان بخش رئال: سيد مهدی فرخ‌پور، برنامه‌ريز و دستيار اول کارگردان بخش انيميشن: مهديه مراد و مرتضی قاسمی، مدير توليد بخش رئال: مهدی مددكار، جانشين توليد: ابوالقاسم صفر يزدی، مدیرتولید بخش انیمیشن: هادی نجفی امامی، مدير فيلمبرداری:‌ عليرضا برازنده، آهنگساز: بهرام دهقان‌یار، صداگذار: سيد محمودرضا موسوی‌نژاد، مدیر دوبلاژ: ناصر طهماسب، طراح صحنه و لباس: اصغر نژاد ايمانی،‌ تدوين: سپيده عبدالوهاب، طراح چهره‌پردازی: عليرضا خورشيد، نويسنده فيلمنامه: بهروز واثقی، مشاور فيلمنامه: سيد جلال‌الدين دری، بازنويسی ديالوگ‌ها: عاطفه مياندار، منشي صحنه: پانته‌آ حسينی، طراح كاراكترهای انيميشنی: حامد كمالی، ساخت عروسکها: کامران خلج، طراح لباس عروسك‌ها: سحر عبدالهی،‌ صدابردار: حميد اسلامی، ترانه‌سرا: هنگامه مفید و آفرین ناجی، عكاس: آرش صادقی، تدارکات: علی اکبر ايکانی، مدير روابط عمومی: محسن رخش خورشيد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار