راهنمای مناطق عملیاتی جنوب / 17

ارتش بعث عراق به دنبال اشغال سه روزه خوزستان / جمله تکان‌دهنده امام خمینی(ره) چه بود؟

ارتش بعث عراق به دنبال اشغال سه روزه خوزستان و تلاش اصلی خود را در تصرف اهواز قرار داده بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ؛ تاریخ جنگ تحمیلی سرشار از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل بود.
 
"مناطق عملیاتی جبهه" جنوب نقش بسیار موثری در سرنوشت کلی جنگ داشتند و این منطقه عملیاتی نشان دهنده شجاعت‌ها و رشادت‌های افراد مناطق عملیاتی جنوب و ملت ایران است.
 
لذا باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا با معرفی مناطق عملیاتی جبهه جنوب در جهت انعکاس هر چه بیشتر رشادت‌های رزمندگان اسلام نقش آفرینی کند. 
 
 
*** اهواز
 
این شهر مرکز استان  "خوزستان" و مهم‌ترین شهر آن است. ارتش بعث عراق برای اشغال سه روزه استان خوزستان تلاش خود را در تصرف "اهواز " قرار داده بود.
 
ارتش عراق به دنبال اشغال سه روزه خوزستان / جمله تکان‌دهنده امام چه بود


جمله تكان دهنده امام خمینی (ره)


دشمن طی دو روز خود را از جنوب به نزدیکی "اهواز " رساند، احساس نگرانی از سقوط اهواز و سخن تکان‌دهنده امام (ره) " مگر جوانان اهواز مرده‌اند" موجب شبیخون جوانان اهواز به قوای دشمن و انهدام آنان شد.
 

*** شکست دشمن در روزهای پایانی جنگ
 
در روزهای پایانی جنگ نیز نبرد بزرگی در این منطقه صورت گرفت و در حالی که دشمن با انبوه لشکرهای خود، را به منطقه "اهواز" و "خرمشهر" هجوم کرد، پیام هشداردهنده امام (ره)، همت سپاه و نیروهای مردمی را برانگیخت و دشمن تا مرز تعقیب شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار