رئیس‌جمهور در جلسه سران سه قوه مطرح کرد

تشکیل کمیته‌هایی برای رسیدگی به معوقات بانکی/ بررسی روند پرونده‌ هسته‌ای با سران قوا

رئیس جمهور گفت: باید کمیته‌هایی در زمینه معوقات بانکی تشکیل شود تا نسبت به بخشیدگی جرایم و حل معضل کسانی که در این زمینه قصور داشته‌اند اقدامی صورت گیرد.

تشکیل کمیته‌هایی برای رسیدگی به معوقات بانکی/ بررسی روند پرونده‌ هسته‌ای با سران قوا
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، حجت‌‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی بعداز ظهر امروز در جلسه سران سه قوه که در حوزه ریاست قوه قضاییه برگزار شد با اشاره به محورهای این جلسه اظهار داشت: جلسات سران قوا همیشه پر از خیر و برکت بوده است و ان‌شاءالله این جلسه هم این چنین خواهد بود و در این جلسه مباحث مختلفی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. 

وی یکی از محورهای جلسه امروز را مربوط به بودجه سال آینده دانست و گفت: در ارتباط با بودجه مباحثی مطرح شد و طبیعی است که باید برای سال آینده پیش‌بینی‌هایی داشته باشیم تا مشکلات را با هماهنگی هم رفع کنیم البته تنظیم بودجه مراحل نهایی خود را در مجلس شورای اسلامی می‌گذراند.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی بحث راجع به فضای کسب و کار را از دیگر محورهای این جلسه دانست و تصریح کرد: ما امروز نیاز داریم موانع را رفع کنیم تا به رونق اقتصادی برسیم البته دولت و مجلس در این زمینه اهتمام داشتند و قوه قضاییه هم حمایت کرده است اما هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.  
 
رئیس جمهور افزود: یکی از  این مشکلات مربوط به مسأله معوقات بانکی است که در این باره برخی افراد تخلفاتی دارند و از منابع بانکی در مسیر نادرست استفاده کرده‌اند که طبق قانون با آنها برخورد می‌شود اما این در حالی است که برخی افراد به دلیل مشکلات و وضعیت اقتصادی کشور از جمله تغییر نرخ ارز دچار معوقات شده‌اند که باید بدانیم این‌ها متخلف نیستند و معلوم هم نیست که مقصر باشند.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد: قرار شد در دولت بحث شود تا کمیته‌هایی در این زمینه تشکیل شود و کسانی که در زمینه معوقات بانکی قصور داشته‌اند نسبت به بخشیدگی جرائم آنها و رفع معضل آنها اقدام شود چرا که این امر به نفع اقتصاد کشور خواهد بود. 

وی تصریح کرد: در این جلسه به بحث در رابطه با روند پرونده هسته‌ای کشورمان پرداخته شد که این روند در چارچوبی که جمهوری اسلامی ایران مقرر کرده پیش می‌رود و تیم مذاکره کننده در همین چارچوب عمل می‌کنند و این درحالی است که مقام معظم رهبری هم تیم مذاکره کننده را مورد عنایت قرار داده‌اند.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد: به نظر می‌رسد غرب احساس می‌کند در برابر مردم ایران باید حقوق آنها را به رسمیت بشناسد و راه را برای احقاق حقوق باز بگذارد البته اختلاف نظرهایی هنوز وجود دارد اما برخی فاصله‌ها کم شده است.  
 
رئیس‌جمهور بیان کرد: در این جلسه همچنین نقاطی که تیم مذاکره کننده باید مورد توجه قرار دهد و همچنین شرایطی که پیش‌رو داریم مورد بررسی قرار گرفت.  
 
وی پیرامون هوای کلان‌شهرها و آلودگی هوای تهران را از دیگر محورهای این جلسه دانست و تصریح کرد: قرار شد کمیته‌ای در این زمینه مقرر شود و با قدرت و برنامه‌ریزی و با همکاری هر سه قوه این مسأله مورد بررسی قرار گیرد البته باید برنامه‌ریزی‌های لازم در صنعت حمل و نقل صورت بگیرد و چنانچه در این زمینه نیاز به قانون باشد مجلس شورای اسلامی آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.  
 
حجت‌الاسلام روحانی خاطر نشان کرد: البته امسال نسبت به سال گذشته روزهایی که شاهد هوای آلوده بوده‌ایم کمتر بوده است اما باید برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.  
 
رئیس جمهور بحث پیرامون مسائل منطقه‌ای را از دیگر محورهای این جلسه دانست و گفت: در این جلسه شرایطی که در خاورمیانه، لبنان، فلسطین، عراق و سوریه وجود دارد مورد بحث قرار گرفت همچنین اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه انجام داده است همچنین اقدامات لازم برای مبارزه با تروریسم مورد بررسی قرار گرفت.
 
گفتنی است آیت‌الله آملی لاریجانی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه در ارتباط با بودجه دستگاه قضا هم صحبتی شد یا خیر خاطر نشان کرد: در این جلسه صحبتی نشد اما در جلسات پیشین صحبت‌هایی مطرح شد که قرار شد عنایت داشته باشند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: رفع ، رونق ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار