امیری‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آغاز شمارش معکوس تا از بین رفتن داعش/ این گروه تروریستی از درون نابود شده است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: افکار، روش‌ها و برخورد داعش باعث شده که افکار عمومی چه در منطقه و چه در سطح جهان به این گروه تروریسیتی، موضع منفی بیشتری داشته باشند؛ ضمن این که گروه تروریستی از درون نابود شده و عاقبت اعضاء‌ این گروه متوحش، همدیگر را از بین خواهند برد.

داعش ضعیف شده ولی همچنان تهدید است«رضا امیری‌مقدم» در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با وضعیت داعش در منطقه، اظهارداشت: داعش، در حال حاضر با شکست‌های مختلفی در سوریه و به خصوص در موضوع عین‌العرب یا همان کوبانی، مواجه شده و در عراق هم طی یک ماه گذشته تعرضاتی را در اطراف سامرا و کرکوک داشته که نیروهای عراقی اقدامات آن‌ها را خنثی و داعشی‌ها را به عقب راندند.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: در استان دیالی، داعش به صورت رسمی توسط ارتش و نیروهای مردمی پاکسازی شده، اما همچنان استان‌های نینوا، موصل و الانبار در تسلط تروریست‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: بخش‌هایی از استان صلاح‌الدین، اطراف کرکوک و اربیل نیز آلوده به وجود گروه تروریستی داعش است و نبرد و درگیری همچنان ادامه دارد.
 
امیری‌مقدم اظهار داشت: داعش و گروه‌های تکفیری دیگر، از ابتدا بنا به خشونت داشتند و این مسئله تازه‌ای نیست و آن‌ها هر جایی که توانستند با مخالفان و مردم آن‌ مناطق با خشونت برخورد کردند، ترور و سر بریدن و این قبیل جنایات جزو ذات گروه‌های تکفیری است.
 
وی با اشاره به علت نام‌‌گذاری این گروه‌ها به تکفیری افزود: آن‌ها غیر از خودشان دیگران را کافر می‌دانند، حال که آن‌ها کافر شدند ریختن خون‌شان نیز حلال است، از نظر آن‌ها بریدن سر افراد و این دست جنایات ثواب محسوب می‌شود و این موضوع برای انسان‌هایی که از بیرون به قضیه نگاه می‌‌کنند و دارای عاطفه و رحم هستند، قساوت تکفیری‌ها را به نمایش می‌گذارد و باید گفت شمارش معکوس برای از بین رفتن داعش، آغاز شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: افکار، روش‌ها و برخورد داعش باعث می‌شود با گذشت زمان افکار عمومی چه در منطقه و چه در سطح جهان به این گروه تروریسیتی، موضع منفی بیشتری داشته باشند ضمن این که گروه تروریستی از درون نابود شده و عاقبت اعضاء‌ این گروه متوحش، همدیگر را از بین خواهند برد.

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نکته گو
۱۵:۳۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
بسیار زیبا ؛ گویا و رسا بود آفرین
آخرین اخبار