نوبخت:

هیچ مجوزی برای واردات 2 هزار و 500 دستگاه خودروی لوکس صادر نشده است

سخنگوی دولت در نشست خبری، صدور مجوز واردات 2 هزار و 500 دستگاه خودروی لوکس را رد کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، «محمدباقر نوبخت» روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عیدی کارکنان و بازنشستگان دولت در راستای اجرای ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری 603 هزار و 500 تومان تصویب شد.
 
وی همچنین در این نشست خبری در پاسخ به سوالی، صدور مجوز واردات 2 هزار و 500 دستگاه خودروی لوکس را رد کرد.
 
وی با بیان این که جلسه امروز هیات وزیران به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: وزیر دفاع در این جلسه گزارش جامعی درباره پرتاب موفقیت آمیز چهارمین ماهواره فجر ارایه کرد.
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: در جلسه هیات وزیران بر توسعه این دانش ارزشمند که همواره مورد توجه رهبر معظم انقلاب و باعث اقتدار ملی است و همچنین بر ضرورت استفاده از همه توان دولت بر توسعه همه دانش های پیشرفته تاکید شد.
 
نوبخت با یادآوری این که اعتبارات پژوهشگاه فضایی 100 درصد پرداخت شد، گفت: طبق قانون سازمان فضایی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتقل می شود و دولت بر خود فرض می داند که از این دانش پاسداری کند.
 
نوبخت افزود: همچنین در خصوص پرداخت مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان، صندوق بازنشستگان و مرتبط با بیمه سلامت ایرانیان دولت امروز تصویب کرد که بالغ بر یکهزار و 488 میلیارد تومان پرداخت داشته باشد.
 
وی همچنین به تشکیل جلسه شورای عالی صادرات غیر نفتی و آمار اعلام شده در آن اشاره کرد و گفت: آمار اعلام شده با توجه به 36 سال تحریم قابل تامل است. بر اساس گزارشی که در این جلسه اعلام شد؛ صادرات میعانات گازی در 10 ماه اول سال 93 به 12.1 دهم میلیارد دلار رسید که نسبت به صادرات 8 و نیم میلیارد دلاری 10 ماهه سال 92 ،41 درصد رشد داشته است.
 
عضو شورای عالی صادرات اضافه کرد: همچنین صادرات صنعتی از 10.2 میلیارد دلار در 10 ماه اول سال 92 به 10.6 دهم میلیارد دلار در مدت مشابه سال 93 افزایش پیدا کرده است. در پتروشیمی نیز شاهد بودیم که از 9.2 دهم میلیارد دلار در سال 92 به 12.8 دهم میلیارد دلار در 10 ماهه 1393 رسیده و 39 درصد رشد پیدا کرده است.
 
سخنگوی دولت اظهار داشت: در محصولات کشاورزی از 2.7 میلیارد دلار در 10 ماه اول سال 92 به 3.8 دهم میلیارد دلار در 10 ماه سال 93 رسیدیم. همچنین در معدن حدود 3 درصد رشد داشتیم و در خدمات نیز از 7.7 دهم میلیارد دلار به 9.7 دهم میلیارد دلار یعنی به 26 درصد رشد در این مدت رسیده ایم؛ ضمن این که باید گفت فرش و صنایع دستی ما نیز 16 درصد رشد داشته است.
 
نوبخت در عین حال تصریح کرد: این ها در حالی انجام شده است که تمامی تلاش بدخواهان انقلاب این بوده که سعی کنند تنگناهایی برای نظام ایجاد کنند و موجبات نارضایتی مردم ما را فراهم کنند.
 
وی در ادامه به بیان آماری از رشد صادرات در 10 ماه اول سال 93 نسبت به مدت مشابه در سال 92 اشاره کرد و گفت: در پروپان 85 درصد ، پلی اتیلن 39 درصد ، بوتان 42 درصد، متانول 28 درصد، قیر نفت 20 درصد، محصولاتی از آهن یا فولاد 57 درصد، گردشگری 88 درصد و ترانزیت 22 درصد رشد داشته ایم.
 
سخنگوی دولت به کشورهایی که محصولات جمهوری اسلامی ایران به آن ها صادر شده است هم اشاره کرد و افزود: صادرات به چین 48 درصد ، عراق 3 درصد، امارات 5 درصد، ترکیه 26 درصد، ترکمنستان 17 درصد، پاکستان 49 درصد و هنگ کنگ 120 درصد رشد داشته است.
 
نوبخت خاطر نشان کرد: رشد صادرات به قاره آسیا 14 درصد، اروپا 34.4 ، اقیانوسیه 55.8 درصد بوده است در حالی که رشد صادرات ما به آمریکا منفی 23 بوده است.
 
سخنگوی دولت تدبیر و امید همچنین به بیان آماری از ذخایر صندوق توسعه ملی پرداخت و گفت: منابع تحقق یافته ما تا پایان 6 ماهه اول سال ۹۳ در صندوق توسعه ملی بالغ بر ۶۷ میلیارد و ۹۱۰ میلیون دلار بوده است.
 
نوبخت ادامه داد: در 6 ماه نخست امسال، فقط ۷ میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار به صندوق اضافه شده و مانده موجودی صندوق در در این مدت بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون دلار است.
 
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این که صادرات در سال ۱۳۹۳ نسبت به ۱۳۹۲ افزایش یافته است، منابع واریزی به صندوق برای وام دهی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار است که آن را در اختیار بخش خصوصی قرار می دهیم.
 
سخنگوی دولت با اشاره به پرتاب ماهواره فجر، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید خود را موظف می‌داند در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی از حقوق جامع ملت ایران دفاع کند، از تحریم های ظالمانه بکاهد و رشد اقتصادی را مثبت کند.
 
نوبخت اظهار امیدواری کرد: ان شاء الله با همه کاستی هایی که ممکن است در اثر کاهش قیمت نفت پیش آید، کشور مدیریت خواهد شد و مردم عزیز ما جز مقاومت و پیش رفتن چیزی از دولت نخواهند دید.
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار