گزارش/ دولت در هفته‌ای که گذشت؛

از انتصاب "مقیمی" در معاونت سیاسی وزارت کشور تا توضیحات نوبخت درباره عیدی کارمندان دولت

نمایش آثار تمدنی ملت ایران، می‌تواند بسیاری از ایران‌هراسی‌ها را رفع کند، برنامه‌ریزی دولت و قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری در استان‌های شمالی/بدون ملاحظه برخورد می‌کنیم،کاهش قیمت نفت اداره کشور را با سختی و مشکل رو به رو می‌کند/ درایت مسئولان برای حل مسئله،مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور شد و .....از عناوین مهم‌ترین اخبار دولت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، مهم ترین عناوین خبری دولت در هفته گذشته به  شرح ذیل است.

نمایش آثار تمدنی ملت ایران ، می‌تواند بسیاری از ایران‌هراسی‌ها را رفع کند

رئیس جمهور ، گفت: این آثار تاریخ امروز ما را به گذشته دور متصل می‌کند و بیانگر نحوه زندگی و تمدن بزرگ ایران است که معرفی آن بسیار اهمیت دارد.


از انتصاب



افزایش اختیارات استانداران کشور/ ضرورت توجه به ظرفیت‌های مردم برای مشارکت در برنامه‌های مختلف کشور

وزیر کشور با اشاره به وجود منابع و ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و مردمی در مناطق مختلف کشور، گفت: برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها دامنه اختیارات استانداران افزایش می‌یابد.


منشور حقوق شهروندی از افتخارات دولت یازدهم است/ اطلاع رسانی پیرامون قوانین مزاحم کسب و کار


معاون حقوقی ریاست جمهوری گفت: منشور حقوق شهروندی از افتخارات دولت یازدهم است که در حال حاضر منتظر تایید ریاست جمهوری است.



برنامه‌ریزی دولت و قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری در استان‌های شمالی/بدون ملاحظه برخورد می‌کنیم

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت و قوه‌قضائیه رای رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری در استان‌های شمالی کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: بدون هر گونه ملاحظه برخورد می‌کنیم.


کاهش قیمت نفت اداره کشور را با سختی و مشکل رو به رو می‌کند/ درایت مسئولان برای حل مسئله

معاون اول رییس جمهور، گفت: به واسطه یک توطئه، قیمت نفت کاهش یافته و به حدود 40 دلار رسیده و این امر می‌تواند اداره کشور را با سختی و مشکل مواجه کند.

رحمانی فضلی: تصرفات غیرقانونی زمین ها را به 10 درصد رسانده ایم/ امین زاده: لزوم حضور یک معاون حقوقی در استانداری های کشور


وزیرکشور در نشست مشترک با مشاور حقوقی رئیس جمهور گفت:مهمترین مسئله در حقوق شهروندی مردم،آشنایی با حقوق خودشان است هم چنین آموزش مدیران در حوزه قوانین نیز بسیار مهم است.



لزوم توجه به تورم قوانین در بحث آسیب های نظام تقنینی/طرح ها بر لوایح غلبه پیدا کرده اند

سخنگوی وزارت کشور گفت: بحث آسیب های تقنینی در کشور و تورم مقررات قوانین یکی از مهمترین آسیب های نظام تقنینی ما است که باید به آن توجه شود.

نظارت بر عملکرد فرمانداران و بخشداران در حوزه سیاسی/ توضیح پیرامون اختلاف نظر وزرا/ هر وزارتخانه‌ای باید در مقابل مجلس پاسخگو باشد

معاون سیاسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه سیاست کلی دولت در راستای اعتدال مطرح شده، گفت: همه وزرا نظراتشان با یکدیگر مختلف است و این گونه نیست که همه وزرا نسبت به یک مسئله به طور مشترک قضاوت کنند، اما سیاست کلی دولت این است آن چه را که رئیس جمهور در انتخابات مطرح کردند، اجرایی کند.


گفتگوی صمیمی رییس جمهوری با مردم در مترو تهران/ تاکید روحانی بر تلاش همگانی و دلسوزانه برای مبارزه با آلودگی هوا


رئیس‌جمهور تلاش همگانی و دلسوزانه را برای مبارزه با آلودگی هوا و رسیدن به نقطه مطلوب ضروری خواند.



از انتصاب


مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور شد

محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور شد.


از انتصاب



عیدی کارکنان دولت قطعی نشده است/ تکذیب خبر انحلال سازمان فضایی

سخنگوی دولت خبر انحلال سازمان فضایی را تکذیب کرد و گفت: انحلال سازمان فضایی خبر درستی نیست اما این که در مجموعه ریاست جمهوری باشد یا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه روز شنبه شورای عالی اداری تصمیم گیری می‌شود.



از انتصاب


تشکیل یک کارگروه برای پایش و بررسی"محتوای پیامک ها"با مسئولیت ارشاد

سیاست‌های ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و انبوه در شبکه‌های ارتباطی در جلسه شورای عالی مجازی بررسی و بخش هایی از آن تصویب شد.

جهان غرب بداند که بازنده تعارض با مقدسات دینی، تمدن انسانی است/ رشد مدیریت اقتصاد کشور با تکیه بر مردم

رئیس‌جمهور،گفت: باوجود دروغ‌ها و تشویش اذهان عمومی و حرکت مغایر با منافع ملی، دولت در مدیریت اقتصاد کشور با تکیه بر مردم توسعه قابل ملاحظه‌ای داشته است.


حوادث تروریستی پاریس را منتسب به مسلمانان نمی‌دانیم/ توهین و خشونت نه آزادی است و نه دفاع از دین

حسن روحانی با اشاره به حوادث اخیر پاریس گفت: جمهوری اسلامی ایران هم ترور، خشونت و افراطی‌گری به بهانه دفاع از دین و هم توهین، فحاشی و تحریک احساسات پیروان ادیان را به نام دفاع از آزادی محکوم می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.