در نشست خبری فیلم «نزدیک تر»:

«احمدی»: با هرگناه و خطایی آغوش میهن، پناهگاه ماست/ «فراهانی»: سرپوش گذاشتن و انکار‍‍، مشکلات را حل نمی کند

کارگردان فیلم «نزدیک تر» مطرح کرد: من خواستم این نکته را نشان دهم که در هر جای جهان خطایی کنیم می توانیم به کشور خودمان بازگردیم که مانند یک مادر از گناهمان می گذرد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران نشست خبری فیلم "نزدیک تر" با حضور مصطفی احمدی کارگردان، بهرام بدخشانی مدیر فیلمبرداری، نازنین فراهانی، شیرین یزدان بخش، صابر ابر، محمد بحرانی و فراز مدیری بازیگران فیلم برگزار شد.

مصطفی احمدی کارگردان فیلم بیان کرد: به هر جای جهان که برویم این مادر است که در خانه خود را روی ما باز کرده و از گناهمان می‌گذرد. مادر یک پله از خدا پایینتر است و آغوشش همیشه برای فرزند خطاکار باز است. اگر رعنای داستان ما گناه نکرده باشد که بخششی برای او وجود ندارد.

وی با بیان اینکه فیلمسازی در شرایط دشوار کنونی سینما مشکل است، گفت: همه می‌دانیم که تولید فیلم سینمایی در شرایط فعلی بخش خصوصی سخت و دشوار است اما من خوش شانس بودم که فیلم اولم را با مجموعه‌ای کار کنم که دست به دست هم دادند تا هیچگونه نگرانی برای من به وجود نیاید.

وی همچنین افزود: اصل قصه از جایی شروع شد که متن یک داستان کوتاه آمریکایی را خواندم نقطه اولیه ایده را از آن داستان کوتاه گرفتم اما تا حدی با آوردن دل مشغولی‌های خودم این فیلمنامه تغییر کرد که نمی توان گفت اقتباس شده است چون من به آن نمایشنامه رجوع نکرده ام.

احمدی در خصوص کند بودن ریتم فیلم گفت: این موضوع را به حساب فیلمنامه آن بگذارید. خاصیت این فیلم این است که از یک حالت رمزآلود به موقعیت پرتنش برسد؛ موسیقی این فیلم هم حالت روایت‌گونه‌ای متشکل از موتیف‌هایی است که درک آن دقت زیادی را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه تهیه کنندگان فیلم در پی منافع خود نبوده اند، بیان کرد: برای تمام شدن تمام تنش هایی که در فیلم وجود دارد نیازمند سکوت بودیم که از آن استفاده کردیم و اگر کوتاهی در فیلم بوده به کم بودن سواد سینمایی من به عنوان کارگردان برمی‌گردد.

بهرام بدخشانی مدیر فیلمبرداری بیان کرد: کار فیلمبردارهای جوان خیلی خوب است، اما چرا به دنبال نشان دادن تهرانِ اروپایی هستند؟ ما ایرانی هستیم و عموما با رنگ های روشن سر و کار داریم و از رنگ های تیره و سرد خسته شده ایم.

صابر ابر دیگر بازیگر فیلم "نزدیک تر" بیان کرد: از حضور در این فیلم لذت زیادی برده ام، قبل از بازی در فیلم با بازیگرها دور یکدیگر جمع شدیم و درباره اتفاقاتی که در فیلم می افتد، صحبت کردیم. به همین دلیل جلوی دوربین کار زیادی نداشتیم انجام دهیم و برنامه از پیش تعیین شده مان را اجرا کردیم. دراین شرایط مهمترین چیز اعتماد و همدلی میان بازیگران است که این اتفاق در فیلم «نزدیک تر» افتاد.

شیرین یزدان بخش بازیگر فیلم عنوان کرد: خیلی خوشحالم که در فیلم اول مصطفی احمدی نقش کوچکی را بر عهده داشتم و چون از همه بزرگتر هستم، نقش مادر را بازی کردم. هرچند که بچه هایم وضعیت خوبی نداشتند واین بخاطر فراز و نشیب زندگی است. 

نازنین فراهانی بازیگر نقش «رعنا» گفت: من برای بازی در این فیلم هیجان زیادی داشتم و احساس اولین فیلمم را داشتم.

وی افزود: چندین سال است که ما چیزهایی که در جامعه وجود دارد را انکار می کنیم، رعنا در فیلم "نزدیک تر" به خاطر کاری که انجام داده، تنبیه می شود و به آغوش خانواده بر می گردد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار