امیر سرتیپ اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

نگاه پدافند هوایی با اقتدار به تهدیدات آینده است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: پدافند هوایی اکنون می‌داند که در چه نقطه‌ای قرار دارد و به چه نقطه‌ای می‌خواهد برسد که فاصله این نقاط از نظر ما طولانی نیست و برای ما دست یافتنی است.

به  گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در حاشیه مراسم تجلیل از حماسه‌سازان عملیات والفجر 8 در جمع خبرنگاران درباره فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری در روز گذشته اظهار داشت: فرمایشات رهبری همیشه نافذ و فصل‌الخطاب است.
 
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بحث نخست خود اشاره‌ای به طلیعه پیروزی 19 بهمن سال 57 داشتند و فرمودند نیروی هوایی یکپارچه در مدرسه علوی حاضر شد و با امام راحل بیعت کرد که همین موضوع نقش اولیه، زیربنایی و آجری انقلاب بود که از همان جا به آن دست یافته شد از همین رو سه روز بعد یوم الله 22 بهمن شکل گرفت که نشأت گرفته از 19 بهمن است و آن روز انقلاب اسلامی به پیروزی دست یافت.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: بحث بعدی فرمانده معظم کل قوا در رابطه با جهاد خودکفایی بود که پیشنهاداتی را در این رابطه ارائه دادند و فرمودند که باید جهاد و خودکفایی در تمامی عرصه های کشور اعم از نیروهای مسلح و سازمان های کشوری از خود بروز کند که این موضوع در صورتی به وقوع می‌پیوندد که ما به اقتدار و امنیت خود ارزش قائل باشیم.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند وقتی کشوری و ملتی به اقتدار و امنیت خود ارزش قائل شود، این امنیت موجب شکوفایی می‌شود.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) تأکید کرد: آنچه که بعد از 36 سال در کشور به وقوع پیوسته این است که در مقابل استکبار سر تعظیم فرود نیاوردیم و آنچه که خواستیم با وحدت و یکپارچگی به آن رسیده‌ایم.
 
امیر سرتیپ اسماعیلی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در مورد قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) اشاراتی داشتند.
 
وی ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) از سال 87 تفکیک شد و آنچه را که ما می‌بینیم یکپارچگی و انسجام بیش از 3600 نقطه در کل کشور است و قرارگاه پدافند هوایی یگان تجهیزات محور است باید تجهیزات نوپایی داشته باشد تا بتواند در برابر تهدیدات پیچیده و متنوع دنیا بایستد.
 
امیر سرتیپ اسماعیلی اشاره‌ای به این تهدیدات پیچیده و متنوع داشت و گفت: نمونه این تهدیدات مواردی است که در غرب با آن مواجه بودیم، همچون نشاندن هواپیمای با سرنشین، انهدام هواپیمای بدون سرنشین و اخطار به هواپیماهای متجاوز که همه این‌ها نشأت گرفته از این است که ما در 8سال دفاع مقدس آنچه را که آموختیم این بود که پاسداشت خون شهدا باشیم و به سمت تکنولوژی قدم برداریم.
 
وی اظهار داشت: ما باید حافظ اقتداری باشیم که شهدا، جانبازان و  نسل‌های پیشین ما به ارمغان آوردند که به لطف خدا امروز بنا به فرمایش مقام معظم‌له شاهد آن هستیم که در بخش جهاد و خودکفایی در پله و رتبه خیلی خوبی قرار داریم و بدون توقف به سمت جلو حرکت می‌کنیم.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با تأکید بر اینکه حرکت رو به جلوی ما به خاطر اقتدار و نگاه به تهدیدات است، گفت: آنچه در تهدیدات آینده در نقاط نزدیک و دور دست رخ می‌دهد پدافند هوایی را وامی‌دارد که همان‌طور که در اولویت اول است، بداند در چه نقطه‌ای قرار دارد و به چه نقطه‌ای می‌خواهد برسد که فاصله این نقاط از نظر ما طولانی نیست و برای ما دست یافتنی است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری نکته حائز اهمیتی را بیان کردند که اعتماد مردم به مسئولین و اعتماد مسئولین به مردم بود، از همین رو باید بدانیم همواره ما به پشتوانه مردم تکیه می‌کنیم و ان‌شاالله به واسطه این پشتوانه، در مقابل این ملت بزرگ و مردم عزیز که گزینه‌های زیادی روی میز همچون شهدا، ایثار و مقاومت و پیروزی و انقلاب دارند، به امید خدا تمام استکبار در مقابل ملت به زانو در خواهند آمد که امروز هم همین‌گونه است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار