پاکستان پاتوق خوشگذرانی شیوخ عرب+تصاویر

به اعتقاد برخی، پاکستان به کافه خوشگذرانی شاهزادگان و شیوخ عرب تبدیل شده و آنها با تشکیل شکارگاه‌های خصوصی در بلوچستان و شهرستان «رحیم‌یارخان» واقع در ایالت پنجاب هدفی جز خوشگذرانی ندارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، برای شاهزادگان عرب قوانین پاکستان هیچ اهمیتی ندارد و آنها همیشه این کشور را محل خوشگذرانی و شکارگاه شخصی خود تصور کرده‌اند.
 
"سید حسن مجتبی"کارشناس مسائل بین‌الملل پاکستان در این زمینه می‌گوید: پاکستان به کافه خوشگذرانی شاهزادگان و شیوخ عرب تبدیل شده و آنها با تشکیل شکارگاه‌های خصوصی در بلوچستان و شهرستان رحیم‌یارخان واقع در ایالت پنجاب هدفی جز خوشگذرانی ندارند.
 
وی با انتقاد از زیر پا گذاشتن قوانین پاکستان توسط شاهزادگان عرب عنوان کرد: خبرنگاران و مردم عادی نمی‌توانند به شکارگاه‌های خصوصی شاهزادگان عرب نزدیک شوند که این امر به معنای پایمال کردن حقوق مردم است.
 
با وجود ممنوعیت شکار پرندگان نایاب در پاکستان، «فهد بن سلطان بن عبد‌العزیز» فرماندار استان تبوک عربستان برای شکار هوبره وارد ایالت بلوچستان شده است.
 
هواپیمای شخصی فرماندار تبوک در فرودگاه منطقه دالبندین واقع در ایالت بلوچستان فرود آمد و وی مورد استقبال سفیر عربستان، احسن‌اقبال وزیر توسعه و برنامه ریزی، میر‌مجیب‌الرحمان وزیر ورزش و جمعی از مقامات پاکستانی قرار گرفت.
 
طبق این گزارش، فرماندار تبوک به سرعت به چادر شکار خود واقع در 35 کیلومتری جنوب دالبدین انتقال یافت و دسته‌هایی از ارتش و نیروهای امنیتی محافظت از وی را به عهده گرفتند.
 
سیف الله ظهری یک مقام محلی بلوچستان با تأیید این مطلب که فرماندار تبوک برای شکار و خوشگذرانی وارد منطقه دالبدین و چاغی شده است، عنوان کرد: شکار پرندگان به ویژه هوبره در این فصل ممنوع می‌باشد اما در این زمینه هیچ ممانعتی صورت نگرفته است.
 
وی امکان اقدام قانونی برای جلوگیری از شکار غیر قانونی را رد نکرد و افزود: شکار هوبره طبق قوانین پاکستان و بین‌الملل ممنوع می‌باشد و در حالی که سازمان‌های حفاظت از محیط زیست به دنبال حفظ نسل این پرنده هستند شاهزادگان عرب نباید به نسل کشی این پرندگان ادامه دهند.
 
طبق این گزارش اسلم بودانی سیاستمدار محلی پاکستان که اهل منطقه چاغی بلوچستان می‌باشد سال گذشته پرونده شکایت علیه شکار شیوخ عرب را در دادگاه مطرح کرد و قانون ممنوعیت شکار غیر قانونی تصویب شد.
 
گزارش‌ها نشان می‌دهد با وجود تصویب قوانین ممنوعیت شکار در بلوچستان به نظر می‌رسد این قوانین برای شاهزادگان و شیوخ عرب معنایی ندارد و آنها به زیر پا گذاشتن قوانین پاکستان عادت کرده‌اند.
 
رسانه های پاکستان در واکنش به شکار غیر قانونی شیوخ عرب در پاکستان گزارش‌هایی منتشر کردند که طبق آن چندی پیش نیز 6 شاهزاده عرب با زیر پا گذاشتن قوانین به شکار غیر‌قانونی پرداختند و در حال حاضر فرماندار تبوک نیز می‌خواهد این کار را تکرار کند.
 
طبق این گزارش شاهزادگان عرب بعد از شکار با نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان نیز ملاقات کردند.
انتهای پیام/زض
منبع:فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار