حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سلامت دستگاه قضا تضمین کننده سلامت سایر نهادها است

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم گفت: در دستگاه قضایی با همه مراجعان باید محترمانه و بی‌طرفانه رفتار شود.

سلامت دستگاه قضا تضمین کننده سلامت سایر ارکان نظام استحجت‌الاسلام «سید مصطفی طباطبایی‌نژاد» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به سلامت دستگاه قضا، گفت: سلامت دستگاه قضا تضمین کننده تحقق اهداف قوه قضاييه که است که سبب آرامش خاطر در جامعه می‌شود.
 
وی ادامه داد: در دستگاه قضایی با همه مراجعان باید محترمانه و بی‌طرفانه رفتار شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم تصریح کرد: در مقابل قاضی معمولا دو طرف ظاهر می‌شود، یکی «خواهان» و دیگری «خوانده» است، که قاضی باید بدون در نظر گرفتن موقعیت‌های افراد، نظر خود را ارائه دهد.

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: قاضی باید دارای شرایطی باشد تا بتواند رای و نظر خود را نسبت به یک پرونده ارائه دهد، از جمله اینکه باید مجتهد باشد و با اجتهاد خود و با دقت به تمامی امور به پرونده‌ها  رسیدگی کند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم ادامه داد: کسانی که در دستگاه قضا فعالیت می‌کنند اگر بدانند که مسئولان قوه قضاییه به دشواری محیط کاری آنان توجه دارند، بدون تردید به کارشان دلگرم‌تر می‌شوند و با انگیزه و نشاط بیشتری به مردم خدمت می‌کنند.

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد خاطر نشان کرد: قضات و کارکنان دستگاه قضا باید با آرامش خاطر و استقرار روان به فعالیت بپردازند زیرا  دغدغه‌های روحی و حتی نگرانی‌های آن درباره سلامت اعضای خانواده، و از لحاظ مادی می‌تواند در عملکرد آنها  تأثیر منفی برجا بگذارد، بنابراین باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار