ادعای وزیر خارجه آمریکا؛

کری: حمل سلاح در لبنان پاسخی به خواسته‌های تهران و دمشق است

وزیر خارجه آمریکا در پیامی به مناسبت ترور نخست وزیر اسبق لبنان بار دیگر ادعاهای بی‌پایه و اساس خود را علیه تهران و دمشق تکرار کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ «جان کری» در پیامی به مناسبت دهمین سالگرد ترور «رفیق الحریری» نخست وزیر اسبق لبنان تاکید کرد: آمریکا در کنار ملت لبنان ایستاده است و جامعه جهانی از دادگاه ویژه لبنان در خصوص مواخذه مرتکبان جنایت 14 فوریه حمایت می‌کند.

وی در ادامه بر پایبندی آمریکا به لبنانی قدرتمند تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه واشنگتن به حمایت کامل از حاکمیت لبنان و استقلالش از تاثیر خارجی ادامه خواهد داد، افزود: آمریکا از قطع‌نامه‌های بین‌المللی و بیانیه «بعبدا» و بی‌طرفی لبنان از درگیری‌های خارجی و تلاش این کشور برای تقویت نهادهای سیاسی و امنیتی‌اش در برابر خشونت داخلی و خارجی حمایت می‌کند.

«کری» اضافه کرد: خشوت و افراطی‌گری چالشی برای لبنان است و لذا باید از نیروهای مسلح این کشور در مقابله با این چالش‌ها پشتیبانی کرد.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه نیروهای مسلح لبنان تنها مشروعیت دفاع از لبنان، مرزهایش و حمایت از شهروندانش را داراست، مدعی شد: حمل سلاح از سوی شبه‌نظامیان و گروه‌های تروریستی در لبنان هیچ توجیهی نداشته و تنها پاسخی به خواسته‌های دولت‌های تهران و دمشق است و نه ملت لبنان.

انتهای پیام//
برچسب ها: کری ، حریری ، رفیق ، لبنان ، ترور ، مسلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار