فضایلی مطرح کرد؛

ضرورت پاسخ قاطع دستگاه دیپلماسی به بیانیه وزرات خارجه آمریکا پیرامون "سران فتنه"

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا کماکان نشان دهنده حمایت جدی ترین دشمن ملت ایران یعنی آمریکا از سران فتنه در داخل ایران است.

////////"مهدی فضایلی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا در رابطه با حصر سران فتنه، گفت: در ماجرای فتنه 88 یکی از مسائلی که بسیار جای تامل داشت و موجب موضع‌گیری نظام در مقابل آن بود، ارتباط این جریان با خارج از کشور و حمایت مجموعه دشمنان انقلاب اسلامی ایران از سردرمداران و عاملان این جریان بود.
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: حمایت غربی‌ها از فتنه سوال برانگیز بود و حکایت از طراحی کلان در پشت صحنه توسط دشمنان داشت.
 
وی ادامه داد: در داخل کشور ابتدا عده‌ای در ظاهر معترض به نتیجه انتخابات بودند و عدم مشخص شدن یک مرزبندی مشخص بین آن‌ها و دشمنان ایران موجب شد، ابهام و شبهه‌ ارتباط این جریان با خارج از کشور روز به روز قطعی‌تر شده و همه به این نتیجه برسند که این جریان از قبل توسط دشمنان ایران طراحی شده است.
 
فضایلی تصریح کرد: کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا با شبکه‌های مجازی نشستی داشت و با به تاخیر انداختن تعمیرات فصلی توییتر و غیره نشان داد که دشمنان انقلاب اسلامی ایران درصدد براندازی انقلاب اسلامی ایران بودند.
 
وی اظهار داشت: اظهارات اخیر کلینتون نیز که گفته است ما در آن مقطع اشتباه کردیم و از معترضان در ایران دفاع جدی‌تری نکردیم، نشان دهنده ارتباط بین جریان فتنه و دشمنان خارجی ایران است.  
 
این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا ادامه همان ماجرای قبلی است و کماکان نشان دهنده حمایت جدی ترین دشمن ملت ایران یعنی آمریکا از سران فتنه در داخل ایران است. 
 
فضایلی گفت: مردم ایران هوشیارند و می‌دانند که حصر که در 25 بهمن 1389 اتفاق افتاد ارتباطی با فتنه 88 نداشت و ماجرای فتنه در آن زمان به پایان رسیده، و نظام بردباری و تامل خود را در برخورد با سران فتنه نشان داده بود.
 
وی افزود: در سال 89 اتفاقاتی در مصر و تونس افتاد و دوباره این افراد طرفداران خود را دعوت به شورش کردند که این نشان می‌داد که دشمنان ملت ایران درصدد طراحی فتنه جدیدی برآمده‌اند.
 
این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: مشابه فتنه‌ای که قرار بود در ایران عملیاتی شود در سوریه به وقوع پیوست و در این کشور آشوب و جنگ به راه افتاد.
 
فضایلی اظهار داشت: با هوشیاری مقام معظم رهبری فتنه 88 خنثی شد و همچنین صبر و بردباری نظام علیه سران فتنه نشان داده شد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا در حمایت از سران فتنه که در دو مرحله قصد داشتند ملت ایران را با مشکل مواجه کنند در راستای دخالت واضح و کامل در امور داخلی ایران است و وزارت خارجه ایران باید پاسخ درخوری به این بیانیه مداخله‌جویانه بدهد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: امریکا ، فتنه ، مداخله ، کلینتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار