حجت‌الاسلام صادقی در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

برخورد با مفاسد اقتصادی از افتخارات قوه قضاییه است

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه در برخورد با پرونده‌های مفاسد اقتصادی از جمله پرونده «فساد سه هزار میلیاردی»، «بابک زنجانی» و پرونده «معاون اول رئیس جمهور دولت دهم» هیچ گونه افراط و زیاده‌روی نکرده‌ است.

برخورد با مفاسد اقتصادی از افتخارات قوه قضاییه استحجت‌الاسلام والمسلمین «هادی صادقی» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عملکرد دستگاه قضا در برخورد با مفاسد اقتصادی، گفت: دستگاه قضا پرونده‌های بسیار سنگینی را در زمینه فساد اقتصادی به طور جدی پیگیری و با آنها برخورد کرده است.
 
وی ادامه داد: دستگاه قضا با چشم‌پوشی از موقعیت‌های شغلی و پشتیبانی‌های سیاسی افراد به پرونده‌ تخلفات آنها رسیدگی کرده‌ است.  
 
**برخورد جدی دستگاه قضا با مفاسد بدون در نظر گرفتن موقعیت افراد خاطی

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: قوه قضاییه در برخورد با پرونده‌های مفاسد اقتصادی از جمله  پرونده «فساد سه هزار میلیاردی»، «بابک زنجانی» و پرونده «معاون اول رئیس جمهور دولت دهم» هیچ گونه افراط و زیاده‌روی نکرده‌ است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی اظهار کرد: در عین حال «رحیمی» سوابق خدمتی زیادی دارد که ما نباید آن را نادیده بگیریم اما دستگاه قضا نیز بخاطر سوابق خدمتی از تخلفات وی چشم‌پوشی نکرده و حکم لازم را صادر کرده است.  
 
وی افزود: از افتخارات قوه قضاییه برخورد با  مفاسد به خصوص فساد مربوط به صاحبان قدر در جامعه است و این برخوردها نشانه قوت کار و سبب افزایش اعتماد عمومی افراد جامعه به دستگاه قضا است.  
 
**تأمین نیروی انسانی سبب کاهش اطاله دادرسی می‌شود 

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به راهکارهای کاهش اطاله دادرسی، ادامه داد: کاهش اطاله دادرسی مستلزم جذب نیروی انسانی بیشتر، اعم از کادر قضایی و کارمند در دادسراهاست. 

معاون فرهنگی قوه قضاییه در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 2 برابر استاندارد نیروها در دادسراها کار می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
امیدواریم که به این پرونده ها رسیدگی بشه
آخرین اخبار