امیر سرتیپ "اسماعیلی":

نفس دشمنان را در پایگاه‌هایشان با رادار ۳ هزار کیلومتری رصد می‌کنیم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش گفت: با رادار "سپهر" ما دشمن را در دوردست هم رصد و هم مراقبت می‌کنیم و این شامل کشورها و هدف‌های تحت برد این رادار می‌شود.

نفس دشمنان را در پایگاه‌هایشان با رادار ۳ هزار کیلومتری رصد می‌کنیمبه گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به توانمندی راداری این قرارگاه اظهار داشت: ما در خصوص رادار "سپهر" هیچ گلوگاهی نداریم.
 
وی افزود: در همین راستا بالای 40 درصد اقدامات استقراری نیز به پایان رسیده و هیچ گره‌ای در کار نیست.
 
امیر اسماعیلی تأکید کرد: این رادار در آینده با استقرار نهایی در شبکه یک پارچه پدافند هوایی قرار می‌گیرد و با برد 2500 تا 3000 کیلومتر می‌توانیم نفس دشمن را در پایگاه‌های خودشان رصد می‌کنیم.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: با رادار "سپهر" ما دشمن را در دوردست هم رصد و هم مراقبت می‌کنیم و این شامل کشورها و هدف‌های تحت برد این رادار می‌شود.
 
امیر اسماعیلی اظهار داشت: با برد بیش از 2500 کیلومتری این رادار ما می‌توانیم نوعی دفاع در عمق داشته باشیم و از آسمان کشور پیش از ورود تهدیدات، حفاظت کنیم.

 
«سپهر» یک رادار برد بلند است که اهداف رادار گریز با سطح مقطع بسیار پایین را کشف و قابلیت شناسایی همه اهداف در ارتفاع پست، ارتفاع متوسط و ارتفاع بالا را دارد و اهداف ریز پرنده، موشک‌های بالستیک و نیمه بالستیک و نیز موشک‌های کروز به راحتی از سوی این رادار کشف و شناسایی می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار