سنندج؛

در استان کردستان از هر 956 هزار ازدواج انجام شده 133 هزار منجر به طلاق می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: تا پایان دی ماه سال 93 بیش از 956 هزار واقعه ازدواج انجام شده است که از این تعداد 133 هزار و 40 واقعه به طلاق انجامیده است.

به‌گزارش‌ خبرنگار باشگاه‌ خبرنگاران‌ سنندج؛‌علیرضا آشناگر در‌ هفتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج گفت: سند پیشگیری و کنترل طلاق باید دارای ادبیات و مفهومی گسترده باشد و مشکلات مفهومی آن برطرف شود.

وی افزود: این سند در آینده به عنوان مرجع تصمیم‌گیری‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی قرار خواهد گرفت و باید منسجم و متقن باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بیان کرد:نمی‌توانیم علل و عوامل طلاق در کشور را یکسان فرض کنیم.

آشناگر گفت: آموزش خانواده‌ها، استفاده از خرده‌فرهنگ‌ها، بهره‌مندی از توان روحانیون و نقش ویژه آنان در این عرصه و رسیدگی به پرونده‌های طلاق همگی از جمله مواردی است که می‌تواند در مبحث طلاق مؤثر واقع شود.

وی افزود: تا پایان دی ماه سال 93 بیش از 956 هزار واقعه ازدواج انجام شده است که از این تعداد 133 هزار و 40 واقعه به طلاق انجامیده است و در کل می‌توان گفت 14 درصد کل ازدواج‌های کشور به طلاق منجر شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اعلام کرد: در این مدت نیز در استان کردستان 15 هزار و 718 واقعه ازدواج انجام شده است که 3 هزار و 306 واقعه به طلاق منجر شده است.

آشناگر گفت: با این آمارها می‌توان گفت که 21 درصد ازدواج‌ها در استان به طلاق منجر شده است و این مهم با بررسی همه شهرها و روستاهای استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: طلاق ، ازدواج ، منجر ، واقعه ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.