درخشان: امیدوارم با شرایط خوب وارد لیگ قهرمانان آسیا شویم/مشکلات را ببینید

سرمربی پرسپولیس گفت: . هفته بعد بازی سختی داریم امیدواریم با شرایط خوبی پا به مسابقات آسیایی بگذاریم که برای کشورمان هم مهم است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛حمید درخشان در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل صبای قم اظهار داشت: فردا بازی سختی مقابل صبا داریم. با توجه به بازی قبلی که صبا مقابل تراکتورسازی انجام داده باخت  مقابل تراکتورسازی دلیل نمی شود تیم ضعیفی باشند. صبا تیمی جوان است که مربی جوان و خوبی دارند. ان شاءالله ما بتوانیم فردا بحث های مهم تاکتیکی را خوب اجرا کنیم و نتیجه خوبی برای ما رقم بخورد. البته یکی، دو بازیکن را به دلیل مصدومیت و محرومیت به همراه نداریم اما شرایط روحی تیم بسیار خوب است و امیدوارم بتوانیم تداوم هفته گذشته را داشته باشیم و سه امتیاز را کسب کنیم. چون هفته بعد بازی سختی داریم امیدواریم با شرایط خوبی پا به مسابقات آسیایی بگذاریم که برای کشورمان هم مهم است.
 
وی درباره اینکه گفته می شود بازی با صبا آخرین مسابقه اوست  بیان داشت: بحثی که در کشورمان هست خوبی و بدی هایی دارد. خوبی این است که هر کسی مربی می شود همه استقبال می کنند و بدی آن است که هر کس نتیجه نمی گیرد به سرعت باید برود.الکس فرگوسن سه، چهار سال در منچستر ماند تا تیم را درست کرد.ما تیمی را در اختیار گرفتیم که همه می دانند چه مشکلات بزرگی داشته و هیچ کس درباره آن مشکلات صحبت نمی کند. می گویند چقدر کاشتی و چقدر برداشتی. مگر من چقدر زمان داشتم. همه منتظرند
درخشان افزود:آیا باید مهره ها را این چنین سوزاند. کجای فوتبال به نیم فصل نرسیده از مربی نتیجه می خواهند؟ کمی منطقی فکر می کنند. البته کشور ما یک حسن دیگری دارد که برای خارجی ها خوب است. خارجی ها هر طور که خراب کنند به آنها فرصت داده می شود زیرا پول خوب می گیرند و ما نمی توانیم آنها را برکنار کنیم. زیرا امثال ما با عشق کار می کنیم و رقم مان را بالا نمی بریم.
سرمربی پرسپولیس افزود:من هم اگر 3 میلیارد می گرفتم کسی نمی توانست به من دست بزند چون برایم هزینه کرده بودند اما من 3 میلیارد را در جیب باشگاه نگه داشتم و کمتر گرفتم. کمی به مربیان فرصت دهید. همه جا به مربیان فرصت می دهند. من سوالم این است آن آقایی که الان می خواهد جای من در این پست بنشیند آیا گارانتی می دهد تیم مرا موفق کند؟ اگر ایشان گارانتی می دهد من هم گارانتی می دهم. شما می توانید یک مربی خارجی پیدا کنید که 10 بازی گارانتی بدهد نبازد؟ ختم کلام اینکه من تلاشم را انجام می دهم و کارم را می کنم تا زمانی که برکنارم کنند.
وی در خصوص اینکه آیا مباحث مطرح شده سه روز قبل از بازی با صبا و در آستانه لیگ قهرمانان این تغییرات استرس به تیم وارد نمی کند؟ گفت: این طبیعی است و ناهنجاری در تیم ایجاد می کند.این شرایط بازیکن را نگران کرده و ذهنش را آشفته می کند. الان اصلا موقع چنین تصمیم گیری نیست. هر چیزی جای خود را برای تصمیم گیری دارد. واقعا خودم از این مساله متعجب هستم. دوستان باید خودشان پاسخگو باشند. چرا وقتی خوب به سمت جلو می رویم باید ترمز و استندبای داشته باشیم؟ ما بازی با پدیده را در حالی بردیم که این تیم هرگز در مشهد نباخته بود. ما در بازی با ملوان با بدشانسی مسابقه را باختیم. همه اینها دست به دست هم دادند تا نتیجه خوب نگیریم اما بازی خوبی انجام دادیم. اشتباهات داوری و بدشانسی اگر نبود الان اصلا این بحث ها وجود نداشت ولی متاسفانه وقتی به نتیجه نگاه می کنیم همین می شود. من الان تسلیم نتیجه هستم اما باید واقع بینانه نگاه کنیم و ببینیم آیا بهتر بازی نمی کنیم. من می گویم هر چیزی باید در جای خودش باشد تا درباره آن بحث کرد. این نظر شخصی من است.
درخشان  با توجه به اینکه کادر فنی قبلی هم کمتر از نیم فصل  فرصت داشت بیان داشت: کادر سابق قبلا یک فصل کامل در پرسپولیس حضور داشت. آنها نسبت به تیم شناخت کامل داشتند و تیم را خودشان بسته بودند و در فصل جدید این تغییر و تحولات را داده بودند. حرف من این است که به جز دو بازیکن امید 18 بازیکن به من داده شد که حدود 8 نفر آنها مصدوم و محروم بودند و دو نفر آنها هم دروازه بان بودند. من با چنین بضاعتی کار می کردم. هنوز از اول حضورم نتوانستم دو ترکیب ثابت در بازی ها داشته باشم. وقتی زمان کافی باشد می توانیم تیم را بازسازی کنیم. شما فصل نقل و انتقالات را دیدید؟ دیدید چه مشکلاتی برایمان به وجود آمد؟ کسی آنها را نمی گوید اما آیا سرمربی توانست کارهای مورد نظر خود را انجام دهد؟
 
سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: همه این بازیکنان، بازیکنان باکیفیت و خوبی بودند اما مثلا پیام صادقیان محروم بود. کمی سر و سامان گرفت، مصدوم شد. بازیکنان ما باکیفیت بودند ولی تعداد زیاد مصدومان و محرومان به ما لطمه زد.
 
وی درباره وضعیت پیام صادقیان و اینکه گفته بود مشخص نیست در این بازی به میدان برود عنوان کرد: ما به حرف بازیکن وی را به زمین نمی فرستیم. وی می تواند در این هفته به ما کمک کند. پریروز ضربه ای در تمرین به مچ پایش خورد اما دکتر گفت وی مشکلی نخواهد داشت.
 
سرمربی پرسپولیس درباره تغییراتی که در پرسپولیس پس از تعطیلات انجام شد گفت:نوع کیفیت تیم ما تغییر کرده است. تیمی که قبلا از دقیقه 45 راه می رفت الان در بازی مقابل ذوب آهن و ملوان 90 دقیقه تیم را در محوطه جریمه حریف قرار داده است. من امیدوارم این روند ما که هفته پیش به نتیجه پیوست در هفته های آینده هم ادامه پیدا کند. من دو جلسه در وزارتخانه و باشگاه با مدیرعامل داشتم که امیدوارم این جلسات نتیجه بدهد.
 
درخشان درباره اینکه مرزبان گفته بود اگر دو مدافع خارجی پدیده در میدان حضور داشتند نتیجه  بازی هفته گذشته فرق می کرد  گفت:من برای مرزبان احترام قائل هستم. کسانی که فوتبال را می فهمند متوجه هستند پرسپولیس با چه اقتداری مقابل پدیده به میدان رفت. ما تیم برتر بودیم، با تاکتیک بازی کردیم و می توانستیم سه گل به پدیده بزنیم.
 
وی درباره بحث حضور برانکو در پرسپولبیس اظهار داشت»یک باشگاه حق انتخاب مربی دارد و می تواند گزینه های دیگری را انتخاب کند. این عرف یک باشگاه است که بهترین ها را انتخاب کند. نژادفلاح جریانی که اتفاق افتاده بود به من اطلاع داد. با من مشورت نکرد و فقط مرا در جریان گذاشت.
 
سرمربی پرسپولیس درباره اینکه پنجره نقل و انتقالات بسته شده و آیا با این شرایط سرخپوشان در آسیا به مشکل نمی خورند گفت:ما می دانیم تیمی که برابر ما می ایستد منتخب آسیا و اروپا است زیرا آن تیم 15 بازیکنش پاسپورت قطری گرفته اند و 4 نفرشان خارجی هستند. ما هم اینها را می دانیم ولی وقتی پول نداریم و در بحرانی هستیم که هیچ کس نمی تواند به ما جواب دهد ما چه کار می توانیم بکنیم؟ چگونه می توانیم بازیکن بخریم؟ ما کسانی داریم که بتوانند جایگزین حسینی شوند.
 
وی درباره حضور بازیکنان ایرانی در لیگ های عربی اظهار داشت:فرق لیگ اروپا و کشورهای خلیج فارس این است که در حوزه خلیج فارس فشار چندانی در تمرینات نیست. مثلا اگر از علی کریمی بپرسید تمرین بایرن مونیخ چطور است وحشتناک ترین تمرینات آنجاست. به همین دلیل اعراب پول خوب می دهند و بازیکن خوب جذب می کنند. اکثر بازیکنان خوب خارجی هستند که پاسپورت کشورهای عربی را می گیرند. به این ترتیب وقتی بازیکنان ما به این کشورها می روند رشد نمی کنند و با کیفیت نازل برمی گردند اما در اروپا شرایط فرق می کند و برای هر دلاری که می دهند از انسان کار می خواهند.
 
درخشان درباره وضعیت تادئو گفت:من گذاشتم تادئو این هفته استراحت کند چون دندانش درد می کرد و نگران خانواده اش بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار