رحمانی‌فضلی:

اجرای انتخابات بر عهده وزارت کشور است/ هیأت مرکزی انتخابات متشکل از قوای سه‌گانه نقش نظارتی دارد

وزیر کشور گفت:قسمت اجرای انتخابات همیشه با وزارت کشور بوده و هست اما قرار است کمیسیونی که نام‌گذاری آن صورت نگرفته متشکل از دستگاة‌های مختلف در سطح ملی با ترکیبی که بعداً مشخص می‌شود بر روند انتخابات نظارت داشتند.

اجرای انتخابات بر عهده وزارت کشور است/ هیأت مرکزی انتخابات متشکل از قوای سه‌گانه نقش نظارتی داردبه گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه کمیته هماهنگی مقابله با ریزگردها که عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران پیرامون جلسه امروز توضیحاتی داد و اظهارداشت: با توجه به مصوبه دولت مقرر شد وزارت کشور بحث هماهنگی در زمینه سیاست‌های مقابله با ریزگردها را در دستور کار خود قرار دهد به همین علت کمیته‌ای به منظور سیاست‌گذاری، نظارت و هماهنگی تشکیل شد.
 
وی ادامه داد: قرار است همه دستگاه‌ها تجارب خود و اقدامات‌شان را در این زمینه جمع‌بندی کنند و متناسب با جمع‌بندی صورت گرفته در زمینه مقابله با ریزگردها اقدام کنند که این ستادها با تشکیل کمیته‌های فرعی به کار خود ادامه می‌دهد و از دستگاه‌های مختلف گزارش‌گیری می‌کند.

وزیر کشور با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا قدرت پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی به موقع را در زمینه مقابله با ریزگردها داشته باشیم، خاطرنشان کرد: کمیته‌ها نتایج خود را به دولت ارائه می‌دهند.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره مصوبه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر برگزاری انتخابات تحت نظارت وزارت کشور با همکاری قوای سه‌گانه و معتمدین ملی اظهار داشت: این مصوبه هنوز در مجمع به اتمام نرسیده و در حال بررسی است.

رحمانی فضلی ادامه داد: قسمت اجرای انتخابات همیشه با وزارت کشور بوده و هست اما قرار است کمیسیونی که نام‌گذاری آن صورت نگرفته متشکل از دستگاة‌های مختلف در سطح ملی با ترکیبی که بعداً مشخص می‌شود بر روند انتخابات نظارت داشتند.

وی گفت: با تشکیل شدن این کمیسیون وزارت کشور انجام فرایندهای انتخابات تحت نظارت این کمیسیون ادامه خواهد داد اما این طرح کامل نشده است و به کمیسیون مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر طرح ضربتی و فوری برای مقابله با معضل ریزگردها اظهار داشت: طرح فوری و ضربتی قبل از برنامه بلندمدت برای کنترل ریزگردها امری طبیعی است و اتفاقی است که طی سال‌های گذشته رخ داده هرچند خشک شدن تالاب‌ها و بحث ذخیره آب موجب این معضل شده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه برای اجرای طرح ضربتی و فوری نیازمند برنامه‌ریزی منسجم هستیم، خاطرنشان کرد: این امر نیازمند بررسی است اما در حوزه امدادرسانی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده‌ایم و این امر با حجم بالا را سرعت خواهیم بخشید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار