با تصویب مجلس؛

وزارت راه و شهرسازی موظف به تامین مسکن 70 هزار ایثارگر شد

نمایندگان مجلس وزارت راه و شهرسازی موظف کردند با هماهنگی و معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تامین مسکن و یا زمین مسکونی برای حداقل هفتاد هزار نفر از جانبازان اقدام کند.

وزارت راه و شهرسازی موظف به تامین مسکن 70 هزار ایثارگر شد
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1394 کل کشور بند "ج" تبصره 15 این لایحه را بررسی و تصویب کردند.  
 
براین اساس؛ در اجرای بند (ل) ماده (۴۴) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، وزارت راه و شهرسازی موظف است با هماهنگی و معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به تامین مسکن و یا زمین مسکونی به قیمت منطقه‌ای و سایر هزینه‌ها به قیمت تمام شده برای حداقل هفتاد هزار نفر از واجدان شرایط که قبلاً از زمین و یا مسکن واگذاری از سوی دولت استفاده نکرده‌اند، اقدام کند.
 
هم چنین بند "ل" ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه تصریح می‌کند: وزارت ﻣﺴﮑﻦ و ﺷﻬﺮﺳﺎزی ﻣﻮﻇﻒ اﺳﺖ ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ، ﻣﺴﮑﻦ ﺟﺎﻧﺒﺎزان ﭘﻨﺠﺎه درﺻﺪ (50%) و ﺑﺎﻻﺗﺮ، ﺟﺎﻧﺒﺎزان ﺑﯿﺴﺖ و ﭘﻨﺞ درﺻﺪ (25%) ﺗﺎ ﭘﻨﺠﺎه درﺻﺪ (50%) را ﮐﻪ ﺣﺪاﻗﻞ دو ﺳﺎل ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺣﻀﻮر در ﺟﺒﻬﻪ داﺷﺘﻪاﻧﺪ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ آزادﮔﺎن و ﻓﺮزﻧﺪان ﺷﻬﺪا و ﺟﺎﻧﺒﺎزان ﻫﻔﺘﺎد درﺻﺪ (70%) و ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻓﺎﻗﺪ ﻣﺴﮑﻦ را در ﺻﻮرﺗﯽ ﮐﻪ ﻗﺒﻼً از زﻣﯿﻦ ﯾﺎ ﻣﺴﮑﻦ دوﻟﺘﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﻧﮑﺮده‌اﻧﺪ ﺗﺄﻣﯿﻦ ﻧﻤﺎﯾﺪ.

انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس ، مسکن ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار