رئیس دانشگاه تربیت مدرس تهران:

تهران تنها الگوی مردم سالاری دینی در جهان/ رشد اشتغال کاذب در پایتخت

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه تهران از نظر تاریخی شهر بسیاری مهمی در جهان به شمار می‌رود، گفت: متاسفانه اشتغال کاذب در پایتخت رشد بسیاری داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس امروز در همایش تمرکز زدایی و ساماندهی پایتخت که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: تهران دارای موقعیت جغرافیایی پیچیده‌ای است و از نظر تاریخی نیز شهر بسیاری مهمی در جهان به شمار می‌رود و این در حالی است که رشد که جمعیت در پایتخت بسیار سریع افزایش یافته و با تغییرات شدید اجتماعی، فرهنگی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: مسائل اجتماعی تهران مقوله‌ی مفصلی است و مدیریت و ساماندهی این شهر به دوش مسئولانی همچون شهردار بوده که عملی شاق و سنگین به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی شهر و تولید ثروت ملی در پایتخت باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اکثر جمعیت در تولید ثروت ملی به صورت مستقیم مشارکت ندارند و متاسفانه اشتغال کاذب در تهران با رشد همراه بوده است.

احمدی بیان داشت: تهران ام القرای تمدن اسلامی در جهان به شمار می رود و تنها الگوی مردم سالاری دینی بر اساس اسلام ناب محمدی است.

وی با اشاره به زلزله خیز بودن پایتخت گفت: طی دو هزار سال گذشته هر 160 سال یک زمین لرزه در پایتخت به وقوع پیوسته و باید در این زمینه هوشیار باشیم و آمادگی‌های لازم نیز لحاظ شود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس به موضوع کم آبی در پایتخت اشاره کرد و گفت: 4 سد بزرگ کشور صرفا برای پیشتیبانی آب مصرفی تهران خدمات ارائه می‌دهند ولی محدودیت‌ها به دلیل خشکسالی برای تهران بحران آفرین شده است.

احمدی عنوان داشت: ایده آل ما کار خلاق مردم است و باید با عدالت اجتماعی و اخلاق حسنه محیط زیست پاک و امکانات مناسب زندگی سالم برای مردم تهران فراهم شود و رشد شهر هماهنگ با سایر شهرها انجام گیرد که این انتظار زیادی نیست ولی باید این تمرکز زدایی و ساماندهی پایتخت در سطح مجمع تشخیص مصلحت نظام مباحث آن مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دولت‌ها برای ساماندهی تهران برنامه‌های علمی تدوین کنند، تصریح کرد: توسعه‌ی کشور بر اساس آمایش سرزمین‌ در این تدبیر و امید مورد ربرسی قرا گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مردم ، الگو ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار