سردار جلالی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

توانایی ایران در کشف سخت‌افزارهای حامل ویروس‌ آلوده

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ویروس‌های اطلاعاتی جاسوسی همیشه در شبکه هستند و کارشان هدف قرار دادن زیرساخت‌های سایبری کشورها است و با شناسایی اطلاعات، زیر ساخت‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه سومین همایش علوم و مهندسی دفاعی در سپاه با رویکرد اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران در رابطه با حملات سایبری از طریق ارسال ویروس به تأسیسات اصلی و هسته‌ای کشور اظهار داشت: ما دو نوع ویروس داریم، یک دسته ویروس اطلاعاتی جاسوسی و دسته بعدی ویروس‌های تخریبی است.

وی تصریح کرد: ویروس‌های اطلاعاتی جاسوسی همیشه در شبکه هستند و کارشان هدف قرار دادن زیرساخت‌های سایبری کشورها است و با شناسایی آن مورد هدف قرار می‌دهند، اما نکته‌ای که اینجا مهم بوده کشف این مورد است نه اطلاع آن که ظاهراً کسی آن را هنوز کشف نکرده و از این دست ویروس‌ها در همه شبکه‌ها زیاد است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: این دسته ویروس‌ها را باید در حوزه پدافند سایبری این ویروس‌ها کنترل کرد و آنان را از دسترسی به اطلاعات زیر ساختی ما بازداشت.

وی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران در رابطه با گزارش سایبری روسیه مبنی بر ویروس کشف شده در هارد دیسک‌ها به عنوان بدافزار گفت: بدافزارها به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می‌شوند که در واقع هر دو به صورت مخفی و جاسازی شده در سیستم‌ها است و این را از مدت‌ها قبل می‌دانستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان خاطر نشان کرد: این بدافزارها چون هوشمند هستند، با توجه به زمان‌های خاصی فعال می‌شوند و به هر حال چیزی که می‌تواند تشخیص دهد، آزمایشگاه‌های تخصصی ویروس‌شناسی است که باید به کار گرفته شود و به امید خدا به دنبال آن هستیم که این دستگاه‌های آلوده را پیدا کنیم اما کسی اعلام آلودگی نکرده و خبر این موضوع آمده که هاردهای "وسترن" مشکل‌دار است اما آزمایش‌های تخصصی می‌تواند این هاردها را در محیط مصنوعی قرار دهد و آسیب‌پذیری‌هایش را کشف کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار