آیت اله دری نجف آبادی در دیدار با پرستاران نمونه:

برنامه تحول نظام سلامت نشانگر توجه دولت به مردم است/پرستاران روح همدلی را در جامعه احیا کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: برنامه تحول نظام سلامت نشانگر توجه ویژه دولت تدبیر و امید به سلامت افراد جامعه است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از (وب دا)، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در دیدار با جمعی از پرستاران نمونه مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان مرکزی، افزود: تمامی مسئولان باید تلاش کنند تا این برنامه ارزشمند در همه جای ایران اسلامی بخوبی و بنحو مطلوب اجرا شده و مردم بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

وی اظهار داشت: دولت یازدهم هزینه های بسیاری را در برنامه تحول نظام سلامت متحمل شده، بنابراین برای پایداری این برنامه خداپسندانه مسوولان رده های مختلف باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری توسعه یافتگی و قطع وابستگی به بیگانگان و رسیدن به استقلال، تولید علم و فناوری است بنابراین اقشار مختلف مردم باید دست در دست یکدیگر بدهند و با کار و تلاش شبانه روزی در راستای تحقق خواسته معظم له گام های اساسی بردارند.

وی ادامه داد: شرایط کنونی دولت به گونه ای است که توانایی بکارگیری از همه فارغ التحصیلان در رشته های مختلف را ندارد بنابراین تنها راهبردی که می تواند شرایط جامعه را به سمت و سوی موفقیت، پیش ببرد تولید است.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: مسوولان و دولتمردان باید برای تولیداتی برنامه ریزی کنند که ارزش افزوده بالا داشته باشد و تولید ناخالص ملی را نیز ارتقا دهند.

وی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی نباید تنها به تربیت و پرورش پرستار و پزشک اکتفا کنند، بلکه باید با بهره گیری از منابع موجود و بکارگیری دانش آموختگان داخلی در راستای تولید دارو و تجهیزات گام بردارند چرا که تربیت پزشک و پرستار در صورتی ارزشمند است که بتوانیم از داروها و تجهیزات داخلی نیز استفاده کنیم.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امروزه تولید و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی بیشترین ارزش افزوده را برای دولت ها به دنبال دارد بنابراین مسوولان پزشکی ایران اسلامی باید در این خصوص برنامه ریزی کرده و تلاش کنند تا از مسیر پیشرفت و ترقی عقب نمانند.

وی با تبریک روز پرستار نیز گفت: پرستاران صبر و استقامت حضرت زینب (س) را سرمشق کارهای خود قرار دهند و از این طریق روح همدلی را در جامعه احیا کنند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: الگوگیری از زندگی حضرت زینب(س) و مطالعه خصوصیات اخلاقی و شخصیتی آن بانوی بزرگوار اسلام می تواند پرستاران را در ادامه راه خطیر پرستاری و خدمت به جامعه یاری کند.

وی بیان کرد: پرستاران با زحمات بی نظیرشان چراغ امید را در دل خانواده ها روشن کرده و با تاسی از سیره حضرت زینب(س) روح همدلی و کمک به دیگران را در جامعه زنده می‎کنند.

امام جمعه اراک گفت: عشق و ایثار پرستاران در حرفه خود، نشان از روح بزرگ و معنوی این عزیزان است که باید قدردان آنان بوده و در خور شایستگی آنان از زحماتشان تقدیر کرد.

وی اضافه کرد: اگر در کار پرستاری عشق خدمت به همنوع وجود نداشته باشد تمامی زحمات به هدر می رود چرا که جلب رضایت خداوند در گروی خدمت به مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان گفت: مادران و همسران جانبازان هشت سال دفاع مقدس نیز پرستاران نمونه ای هستند که بدون هیچ گونه چشمداشتی از عزیزان خود پرستاری می کنند که پرستاران باید از صبر و استقامت این عزیزان نیز برای موفقیت در کارهای خود الگو گیری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در ادامه این جلسه گفت: هم اکنون دو هزار پرستار در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های نقاط مختلف استان فعالیت می کنند.

دکتر حسن طاهر احمدی افزود: بیش از سه هزار دانشجوی پرستاری در 64 رشته مختلف در چهار دانشکده پرستاری و مامائی اراک، شازند، خمین و ساوه مشغول به تحصیل هستند.

وی رسیدگی دولت تدبیر و امید به مطالبات پرستاران، اعمال قانون سختی کار به این قشر از جامعه و فراهم کردن شرایط اشتغال برای دانش آموختگان این رشته و تجهیز دانشکده های پرستاری استان مرکزی را مهمترین خواسته پرستاران عنوان کرد.

گفتنی است به مناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، مسئولین دانشگاه و جمعی از پرستاران نمونه با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک دیدار کردند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار