رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

تشکیل ستاد تجزیه و تحلیل حوادث ترافیکی موجب کاهش 50 درصدی مرگ ناشی از تصادفات می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارایه پیشنهاد تشکیل ستاد تجزیه و تحلیل حوادث ترافیکی در فارس، گفت: فعالیت ستاد می تواند موجب کاهش حدود 50 درصدی مرگ و میر های ناشی از حوادث ترافیکی در استان گردد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،دکتر محمدهادی ایمانیه در پنجمین سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی، افزود: با همکاری های بیشتر بین بخشی و تشکیل ستادی از ارگان های مرتبط در این موضوع که به صورت هفتگی طی جلسه ای وضعیت فارس را در زمینه حوادث ترافیکی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند، به میزان قابل توجهی می توان از آمار مرگ ناشی از این حوادث در استان کاست.

وی اظهار داشت: با تفکیک سوانح ترافیکی و تحلیل در زمینه های مختلفی از جمله موارد وقوع، سن و جنس قربانیان، شرایط فیزیکی از جمله میزان روشنایی و برگزاری منظم هفتگی جلسات در این ستاد پیشنهادی برای رفع مشکلات موجود و همکاری های بین بخشی، می توان آمار مرگ در سوانح ترافیکی را تا حدود 50 درصد کاهش داد.

دکتر ایمانیه بیان کرد: بروز یک و 2 دهم میلیون مرگ ناشی از تصادفات در جهان، بیش از 15 هزار مورد در کشور و بالاتر از یک هزار مورد نیز در فارس، نشان دهنده وجود خطر سوانح ترافیکی برای انسان هاست که باید در رفع آن تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه محوریت پنجمین سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی، ایمنی در عابر پیاده است، گفت: یک چهارم مرگ های ناشی از تصادفات مربوط به عابران پیاده است که متاسفانه در جاده های برون شهری بیشتر اتفاق می افتد.

دکتر ایمانیه ادامه داد: توجه به خط کشی ها، گذرگاه های عابر پیاده به ویژه گذرگاه ویژه معلولان، پل های عابران پیاده و ایجاد سرعت گیرهای لازم از جمله مواردی هستند که با هزینه کم می تواند تاثیر گذاری قابل توجهی بر کاهش سوانح ترافیکی داشته باشد.

وی اظهار داشت: از سوانح ترافیکی با توجه به قرانیانی که می گیرد، می توان به عنوان هلاک کننده خاموش نام برد و امیدواریم نتایج حاصل از این سمینار بتواند در نجات جان انسان ها موثر باشد.

پنجمین سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی با محوریت ایمنی در عابر پیاده، به میزبانی مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور مهمانانی از سراسر کشور و همچنین کشورهای کلمبیا، هندوستان و آمریکا، برگزار شد.



انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار