آمانو: تحقیقات درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران نمی‌تواند تا ابد ادامه یابد/ ايران همچنان به پادمان ها عمل می‌کند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی تاکید کرد تحقیقات درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران نمی‌تواند تا ابد ادامه یابد.

آمانو: تحقیقات درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران نمی‌تواند تا ابد ادامه یابد
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، «یوکیا آمانو» روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد  تحقیقات درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران نمی‌تواند تا ابد ادامه یابد. 

یوکیا آمانو بیانیه مقدماتی خود را پیش از ظهر امروز در نشست شورای حکام قرائت کرد،متن سخنان آمانو در افتتاحیه نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به شرح زیر است : 

«با وجود تبعیت ایران از پادمان ها ، آژانس در موقعیتی نیست که درباره فقدان مواد و فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران تضمین معتبر ارائه کند و در نتیجه اینطور نتیجه بگیرد که همه مواد هسته ای ایران در فعالیت های صلح آمیز استفاده می شود.
آژانس همچنان به نظارت و تایید در ارتباط با اقدامات مربوط به طرح اقدام مشترک که بین ایران و گروه پنج به علاوه یک تنظیم شده است ادامه می دهد.
ایران هنوز توضیحاتی ارائه نداده است که آژانس دو اقدام برجسته عملی مورد توافق در مه 2014 در مرحله سوم از چارچوب همکاری را روشن کند. ایران همچنین هنوز اقدامات عملی جدید پیشنهاد نکرده است.
آژانس همچنان آماده سرعت بخشیدن به حل و فصل مسائل باقی مانده بر اساس چارچوب همکاری است. سرعت حل و فصل مسائل باقی مانده می تواند با افزایش همکاری های ایران و ارائه به موقع دسترسی به تمام اطلاعات مربوطه، اسناد، سایتها، مواد و پرسنل در ایران آنطور که از طرف آژانس درخواست شده است محقق شود.
این فرایند نمی تواند به طور نامحدود ادامه یابد. هنگامی که آژانس درکی درست از تمام تصویر مربوط به مسائل ابعاد نظامی احتمالی به دست بیاورد ، من گزارشی همراه با ارزیابی ما به شورای حکام ارائه خواهم داد.
من ماه گذشته با جناب آقای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیداری داشتم. 
ما بر اهمیت ادامه گفت و گو بین آژانس و ایران در تمام سطوح توافق داشتیم. من همچنین بر ضرورت حل و فصل تمام مسائل مهم مربوط به برنامه هسته ای ایران در اسرع وقت تاکید کردم.
من یک جلسه پیگیری با آقای عراقچی معاون وزیر خارجه ایران در هفته گذشته داشتم. آن دیدار، فرصتی مفید برای بررسی مسیر پیش رو بود.»

انتهای پیام/
برچسب ها: آمانو ، هسته ای ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار