حجت‌الاسلام و المسلمین حسن‌زاده در گفتگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران:

به دنبال بمب اتم نیستیم / طالبان دست پرورده آمریکاست/ تهدیدهای صهیونیست‌ها مسخره و جوک است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه گفت: برخی کشورهای منطقه عروسک خیمه‌شب‌بازی هستند و این کشورها کاره‌ای نیستند و صحنه‌‌گردان، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش بنیادین در حفظ ارزش‌های انقلاب و توسعه امنیت ملی و افزایش حس خودباوری داشته است.

به همین منظور و برای شناخت هر چه بیشتر اقدامات فرهنگی و معنوی و جویا شدن دیدگاه‌های کلان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حجت‌الاسلام و المسلمین "ایوب حسن‌زاده"،‌ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه گفتگو داشتیم.

باشگاه خبرنگاران: با توجه به اهمیت مباحث اعتقادی معنوی در نیروی هوافضا، پیشرفت برنامه‌های فرهنگی نمایندگی ولی‌فقیه در سال گذشته به چه میزان بوده و در سال آینده چه برنامه‌هایی را در پیش رو دارید؟

یکی از ویژگی‌های سپاه صرفاً نظامی نبودن آن است، بلکه رسالت اصلی سپاه پاسداری از انقلاب بوده و انقلاب هرجا که با تهدیدهای داخلی و خارجی و توطئه روبرو شود، به عنوان پاسدار انقلاب دفاع می‌کند. به عنوان مثال در اوایل انقلاب سپاه در مقابل منافقین ایستادگی کرد و این پاسداری بر اساس نص صریح قانون اساسی بوده و ممکن است تهدیدات گاهی اوقات رنگ و لعاب نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باشد و در همه موارد سپاه خود را موظف می‌داند که ایفای نقش کرده و از انقلاب پاسداری کند.

سپاه در بخش سازندگی از جمله سدسازی، راه‌سازی، پالایشگاه و . . . حضور داشته و در حوزه تجهیزات و تسلیحات نظامی نیز همانند سایر نیروهای مسلح وارد عمل شد و موشک‌ها و سیستم‌های راداری و هواپیماهای بدون سرنشین توسط فرزندان انقلاب ساخته شده و کشور را در بعضی از موارد جزو 6 کشور قدرتمند جهان کرد.

برخی کشورهای منطقه عروسک خیمه‌شب‌بازی هستند / ما به دنبال بمب اتم نیستیم / طالبان دست پرورده آمریکاست / تهدیدات صهیونیست‌ها مسخره و جوک است

سپاه علاوه بر سازنگی و تولید تسلیحات و دفاع سخت افزاری از نظام، در بخش اعتقادی، عرفان‌ها و اندیشه‌های کاذب که نظام مورد هجمه قرار می‌گرفت بطور محکم و قوی از انقلاب دفاع می‌کرد یا در هجمه نظامی که بسیج و سپاه در دفاع از کشور در کنار سایر نیروهای مسلح نقش تعیین کننده داشت و می‌طلبید افرادی وارد سپاه ‌شود که بینش عمیق دینی و اعتقادی داشته باشند. افرادی که وارد سپاه می‌شدند خودشان از اعتقاد معنوی بالایی برخوردار بودند چون این افراد از مساجد، پایگاه‌های مقاومت، تکایا، حسینیه‌ها می‌آمدند و با خود بصیرت دینی را بهمراه داشتند.


در مجموعه سپاه هدف از برگزاری دوره‌های بصیرت دینی و اعتقادی و دانش‌های عقیدتی برای بالا بردن سطح علمی کارکنان است و فضای اعتقادی در رده‌های نیروهای سپاه عموماً و در نیرو هوافضا خصوصاً بسیار عالی و پاسداران انقلاب از بینش‌ عمیق اعتقادی برخوردارند. از نشانه این بصیرت‌ها می‌توان به وصیت نامه شهدا اشاره کرد که با بصیرت و اعتقاد راسخ وصیت‌نامه های خود را می‌نوشتند و در عملیات‌ها روحشان پرواز می‌کرد.

در مجموعه سپاه،  نمایندگی ولی فقیه افراد با بصیرتی که سطح‌آگاهی بالاتری دارند و در این زمینه اطلاعات بسیار بالایی دارند مواجه است، از این‌رو مجموعه نمایندگی تلاش می‌کند که با استفاده از اساتید مجرب، سطح اعتقادی را از سطح بسیار خوب به سطح عالی برساند و این در واقع مسئولیت نمایندگی ولی فقیه را سنگین‌تر می‌کند و بصیرت پاسداران انقلاب موجب تشکیل کلاس‌ها با عمق بیشتر ‌شود و مراکز آموزشی ما مجبور است از اساتید مجربی استفاده کند تا پاسخگوی نیازهای علمی و اعتقادی کارکنان باشد و برای این دوره‌ها از سخنرانان سطح یک کشوری و مدرسین حوزه و اساتید  دانشگاه استفاده کرده و رضایت عمومی را جلب کند.

در اینجا باید از اساتید بزرگوار حوزه و دانشگاه تشکر کرد که با حضور خود در بصیرت افزایی و معنویت افزایی، نقش بسزایی دارند و از کارکنان مؤمن و بابصیرت نیرو هم باید تشکر کرد به دلیل آگاهی عمیق دینی، فکری و اعتقادی. نمایندگی ولی فقیه در نیرو اقدامات بسیار خوبی را انجام داده و با این هدف که این بصیرت آنقدر بالا باشد که هرگاه کیان نظام به خطر بیفتد مجموعه پاسداران وظیفه خود را از لحاظ شرعی به نحو احسن انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران: در بخش قرآن و عترت در سال جاری اقدامات خوبی انجام شد که مسابقات قرآنی کارکنان نیروی هوافضای سپاه خود گویای اهمیت بخش معنوی (قرآن و عترت) در دیدگاه کلان مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه و کارکنان نیرو است. در سال آینده چه برنامه‌هایی در این بخش دارید؟

هر سال برنامه‌های مصوبی وجود دارد و بطور کلی یک پویایی فکری و اجرایی خوبی در بین مسئولین نیرو وجود دارد که نمی‌شود به برنامه‌های مصوب اکتفا کرد و در مجموعه نیرو اقدامات معنوی خوبی همراه با نوآوری در قالب برنامه‌های اقتضایی در طول سال انجام می‌شود. برنامه‌های مصوب را مجموعه معاونت‌های ما تلاش می‌کنند که به نحو احسن و خوب اجرا کنند. در این راستا، نوع اجرای کار بسیار مهم است و تلاش بر این است که برنامه‌های مصوب را به گونه‌ای انجام دهیم که برای نیرو و کارکنان جذابیت بیشتری داشته باشد و لذا تلاش شده به محتوا و نحوه اجرا اهمیت داده شود و بار معنوی خود را داشته باشد. در پایان اجرای برنامه‌ها کیفیت‌ها را ارزیابی می‌کنیم و نقاط قوت و ضعف را استخراج می‌کنیم و جهت رفع نقاط ضعف و تداوم نقاط قوت برنامه‌ریزی می‌کنیم.


برخی کشورهای منطقه عروسک خیمه‌شب‌بازی هستند / ما به دنبال بمب اتم نیستیم / طالبان دست پرورده آمریکاست / تهدیدات صهیونیست‌ها مسخره و جوک است


بعضاً در حین کار اگر برنامه معنوی پیش بیاید از جمله نیمه شعبان و برنامه‌های ارزشمند ماه مبارک رمضان، ستاد ویژه‌ای تشکیل داده و پیشنهادها را بررسی و اقداماتی را انجام می‌دهیم. در جهت ارتقاء روحیه جهادی و زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا هر ساله کاروان راهیان نور متشکل از کارکنان و خانواده محترم آنان در اردوهای راهیان نور بمنظور بازدید از مناطق عملیاتی جنوب شرکت می‌کنند. علاوه بر موارد مذکور، مجتمع فرهنگی و آموزشی امام هشتم در جوار ستاد نیروی هوافضای سپاه احداث شده  که ویژه برنامه‌هایی را برای اجرا در آن مکان در نظر گرفتیم و این مجتمع، قرارگاهی مناسب برای نیروهای ارزشی و حزب‌اللهی است. در دهه عاشورا با سخنرانی‌های مبسوط و سخنرانان مجرب، مراسم عزاداری امام حسین(ع) که شرکت برای عموم آزاد است برگزار می‌شود و در سال آتی مجتمع فرهنگی امام هشتم گسترش خواهد یافت و در عمده برنامه‌ها تلاش می‌کنیم که قرآن، معارف و عترت(اهل بیت) در این برنامه‌ها گنجانده شود. 

اکنون ویژه‌نامه‌ای به نامه روزنامه قرآنی هدیه آسمانی داریم که در ماه مبارک رمضان به عنوان یک مجموعه ارزشمندی است که کارکنان و خانواده‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند و در محوریت قرآن بوده و افراد خبره آن را تهیه می‌کنند که مجموعه‌ای از خلاصه سی جزء قرآن کریم، احکام، تاریخ، ادعیه، مثل‌های قرآنی، لطائف و . . .  است که یک دایره‌المعارف قدرتمند و وزین و شکیل می‌شود و در ماه مبارک رمضان برنامه‌های روخوانی، تجوید و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود.  علاوه بر برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان، ویژه‌نامه‌ای با عنوان نور مبین که روخوانی و تفسیر سوره‌های منتخب قرآن کریم است روزهای شنبه هر هفته در تمامی معاونتهای ستادی و رده‌های صفی نیز به اجرا در می‌آید. لازم به ذکر است به این برنامه در ماه مبارک رمضان به شکل ویژه‌ای پرداخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران:‌ در خصوص سنجش میزان فعالیت‌های معنوی کارکنان نیروی هوافضا چه گام‌هایی برداشته و دیدگاه شخص شما در این باره چیست؟

با توجه به این که به مجموعه نیرو عناصر معتقد و مؤمن ورود پیدا می‌کنند همه این افراد از نظر اعتقادات دینی و معنوی برای مسئولین برابر و یکسان هستند و اصل بر تدین و انقلابی بودن است و همه این افراد و چیدمان آنان بر اساس تقوا بوده و از بین نیروهای خلاق، مومن و پیروان ولی فقیه، بهترین‌ها را انتخاب کردیم و لذا در این راه سنجش افراد برای ما سخت نیست چون به همه نیروها، حسن ظن داریم. حرف اول را آن فردی می‌زند که با خلوص نیت و پشتکار و بدون توجه به مادیات، در سپاه پاسداران به خدمت صادقانه در همه زمینه‌ها می‌پردازد و اصل در سپاه نمره عالی است که اغلب فرماندهان برجستگان، چهره‌ها و کارکنان ارزشی در سطح نیرو از این رتبه‌های عالی برخوردارند.

باشگاه خبرنگاران: کارکنان نیروی هوافضای سپاه چه میزان در بخش بین‌المللی و داخلی در عرصه‌های ورزشی و فرهنگی عناوین کسب کرده‌اند؟

در بحث معنویت، مجموعه کارکنان تلاش کردند که با باورهای عمیق در عرصه‌های فکری و فرهنگی حضور داشته باشند و از لحاظ علمی، در سطح بالایی قرار بگیرند و در نیروی هوافضا چهره‌های قرآنی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی (به عنوان هادیان سیاسی) در سطح بسیار عالی قرار دارند که این افراد حتی در گروه‌ها و تیم‌های پروازی و تخصصی قرار دارند. نیروهای سپاه هر گاه در هر عرصه‌ای حضور یافته‌اند، درخشیده‌اند و ثابت کرده‌اند که عنصر دینی مانع رشد در سایر عرصه‌ها نیست. و یک پاسدار دینی می‌تواند در عین حالی که یک عنصر دینی باشد ، خلبان، مهندس، دکتر و متخصص خوبی باشد.


برای مثال شهید تهرانی‌مقدم برای همه الگوست و یا از فرماندهان عملیاتی موفق، مانند "شهید کاظمی" می‌توان نام برد که به عنوان یک الگو شناخته شده هستند و با حفظ اصول و ارزش‌ها در عرصه نظامی و عملیاتی نیز موفق بوده‌اند. علاوه بر مسابقات قرآنی داخل نیرویی و سراسری سپاه، نیروی هوافضا در مسابقات قرآن نیروهای مسلح کشورهای اسلامی رتبه بسیار خوبی را کسب کرده است.
باشگاه خبرنگاران: در رسانه‌ها این موضوع مطرح بود که دولت اردوغان به تروریست‌های داعش در عقب‌نشینی از کوبانی و انتقال سلاح‌های سنگین به ترکیه کمک کرده است؟ دیدگاه شما در این باره چیست؟

بحث ما در این موارد فراتر از این مطالب است. در سطح دنیا انقلاب اسلامی یک رشد فزاینده‌ای داشت و با تئوری‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) باعث شکست برنامه‌های استکبار جهانی شد. در منطقه اگر نامی از برخی کشورها می‌بریم، این کشورها کاره‌ای نبوده و عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی هستند و صحنه‌گردان اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: "ببینید عوامل اصلی چیست؟" مسلمان باید تیز باشد. امروز تمام کشورهایی که در منطقه از داعش حمایت می‌کنند، مجبورند و این‌ها در پشت صحنه وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. اصل کار، پشت صحنه بوده و مستکبرین دیدند که اگر اسلام با تفکری روشن و مواضع صحیحی که دارد حضور پیدا کند، غربی‌ها شکست می‌خورند. 

برخی کشورهای منطقه عروسک خیمه‌شب‌بازی هستند / ما به دنبال بمب اتم نیستیم / طالبان دست پرورده آمریکاست / تهدیدات صهیونیست‌ها مسخره و جوک است


رشد فزاینده علمی در هر زمینه‌ای مهم بوده و چرا بیش از 10 سال است که با غرب بر سر مسئله هسته‌ای نزاع داریم و به آن‌ها ثابت شده که جنگ ما جوانمردانه است. آن‌ها امروز می‌دانند محال است که ما بمب اتم بسازیم و فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن سلاح هسته‌ای شاهد بر این موضوع است و این در فقه ما جایی ندارد که مثل آمریکایی‌های وحشی یک بمب بیندازیم و به میلیون‌ها نفر صدمه بزنیم و تئوری جدید امام که در قالب مدیریت دینی مطرح شده، موجب پیشرفت در فناوری هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادی، ساخت انواع موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته ناشی از مدیریت صحیح دینی است. الان آن‌ها مدعی هستند که حدود 10 سالی است که ما اجازه نداده‌ایم ایران به بمب اتم برسد. در صورتی که دروغ می‌گویند و ما اصلاً به دنبال بمب اتم نیستیم و دنیا از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حمایت می‌کند و جامعه جهانی، 1+5 نیست و همه کشورهای دنیا از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند.

غربی‌ها طالبان را خلق کردند که ظاهری به اصطلاح ضدآمریکایی داشت. در حالیکه طالبان دست پرورده خود آمریکاست و پس از آن، آمریکایی‌ها داعش و النصره را ایجاد کردند تا اینکه به مردم دنیا اینگونه القا کنند، زمانی که نام دین اسلام را بشنوند، یاد داعشی‌ها، سربریدن، خباثت، آدم‌کشی، خوردن و جویدن جگر انسان‌ها و کشتار بی‌رحمانه انسانها بیفتند تا نکبتی از دین را به دنیا معرفی کنند و این کار را با هدف انحراف افکار عمومی شروع کرد‌ه‌اند تا مسلمانان را در مرزهای کشورهای اسلامی گرفتار کنند، مسئله اصلی را فراموش کنیم ،رژیم صهیونیستی و آمریکا در حاشیه امن قرار بگیرد و قضیه داعش، متاسفانه چقدر از کشورهای خاورمیانه انرژی گرفته است.

در سوریه مدت 4 سال است که حامیان گروه‌های تکفیری با دولت و ملت سوریه و محور مقاومت و در مقابل، سوریه با گروه‌ها و تفکرات تکفیری می‌جنگند در حالیکه این مقاومت و استعداد باید در برخورد با رژیم صهیونیستی به کار گرفته می‌شد. کسانی که از داعش و تفکرات تکفیری حمایت می‌کنند، عملاآ نقش ژاندارمی و مزدوری را برای آمریکا و رژیم صهیونیستی ایفا می‌کنند.

برخی کشورهای منطقه عروسک خیمه‌شب‌بازی هستند / ما به دنبال بمب اتم نیستیم / طالبان دست پرورده آمریکاست / تهدیدات صهیونیست‌ها مسخره و جوک است

باشگاه خبرنگاران: اخیراً مطرح شده عربستان از انگلیس موشک بالستیک و کروز می‌خرد و این خریدها با هدف مقابله با ایران انجام می‌گیرد، عربستان با خرید تجهیزات نظامی به دنبال چیست؟

دشمنان سعی کردند جمهوری اسلامی را یک جبهه‌ای در برابر شیوخ عرب منطقه نشان دهند. بیش از آن که عربستان یا مصر از اسرائیل یا آمریکا هراس داشته باشد، از ایران بترسند و دشمن به دنبال شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی است که این اقدام با چند هدف انجام می‌شود: جبهه‌ای از عناصر منطقه در مقابل ما صف بکشند، فروش میلیاردها دلار سلاح توسط غرب، فروش سلاح‌های زنگ‌زده خود به عربستان و تأمین هزینه تجهیز داعش توسط عربستان با سلاح‌های آمریکایی و تجهیز تروریست‌ها. لذا برای آمریکایی‌ها از این راه سودهای کلانی حاصل می‌شود. جمهوری اسلامی با هیچ کشوری حتی دشمن شماره یک خود درگیری فیزیکی نداشته و ندارد. همواره تلاش کرده است صبورانه برخورد کند. ایران همان کشوری است که کویت 8 سال پشتیبانی مالی از صدام کرد ولی زمانی که به این کشور حمله شد در خاموش کردن چاه‌های نفت کویت همکاری کرد.


ما وقتی رزمایش انجام می‌دهیم پیام‌مان صلح و دوستی به کشورهای منطقه است. این سلاح‌هایی که عربستان خریده در انبارهایش می‌ماند و زنگ می‌زند. عربستان بجای اینکه به فقرا و گرسنگان کشور خود برسد پولهای مردم را جهت خرید تسلیحات از آمریکا و سایر هم پیمانانش هزینه می‌کند. ای کاش این پول‌هایی که برای خرید سلاح و اهداف آمریکا برخی کشورهای منطقه هزینه می‌کنند به مردم گرسنه کشورهای خود هزینه کنند اما در عین حال خرید این سلاح‌ها تصمیم ما را نسبت به کشورهای منطقه عوض نمی‌کند.

باشگاه خبرنگاران: اخیراً لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده که باید اقدام عملی علیه ایران انجام دهیم و در لفاظی‌هایی مطرح کرده که باید اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران انجام دهیم. پاسخ جمهوری اسلامی در صورت وقوع هر گونه تهدید چیست؟

مقامات اسرائیلی اولین باری نیست که این سخنان مضحک را مطرح می‌کنند و آن‌ها چندین بار تهدید کرده‌اند  و ما هم می‌خندیم، چون آن‌ها آنقدر عاجزند که هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند و اگر می‌توانستند، حتماً انجام می‌دادند. رژیم صهیونیستی مایل نیست ما با دنیا دیپلماسی فعال داشته باشیم و خود یک رژیم منفور بوده اما آنقدر جای پای جمهوری اسلامی محکم و قوی است که طرف‌های مقابل ما احساس نیاز به مذاکره دارند و جمهوری اسلامی پایگاه‌های خود را در بین ملت‌ها تقویت می‌کند و صهیونیست‌ها زبان‌درازی می‌کنند که ناشی از ناامیدی آن‌هاست و آن‌ها استحقاق جواب دادن ندارند و این مسخره و جوک است. فرمانده معظم کل قوا(مدظله‌العالی) فرموده اگر اشتباه کنید حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم.


                                                                                                 
باشگاه خبرنگاران:  ارتش سوریه پیروزی‌های مهمی را در استان حلب بدست آورده است و شهرک نبل و الزهرا را آزاد کرده و در جبهه جنوبی به موفقیت‌های مهمی دست یافته است، آینده تحولات سوریه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 

غربی‌ها و سازمان ملل تا دیروز به نوعی بحث حاکمیت بشار اسد را نادیده می‌گرفتند اما امروز متقاعد شدند که بشار اسد رئیس جمهور سوریه بوده و این هم به دلیل 4 سال مقاومت در برابر توطئه‌های استکباری غرب و رژیم صهیونیستی است. وضعیتی که در "سوریه"، "عراق"، "لیبی" و "یمن" ایجاد شده توطئه رژیم صهیونیستی است و می‌خواهد حکومت‌ها پایگاه مردمی نداشته باشند و در این قضیه بشار و مردم سوریه مقاومت کردند و برخی از کشورها نیز با هوشیاری از سوریه و بشار اسد پشتیبانی و حمایت کردند و در داخل سوریه نیز مردم کشور با هوشیاری با بشار اسد همکاری کردند و حتی مخالفین دولت بشار هم متوجه توطئه مستکبرین شدند و به این فکر افتادند که مشکلات درونی کشور خود را خودشان حل کنند. مسئله مهم این است که حاکمیت در کشور سوریه تثبیت شده و ملت سوریه به پیروزی‌های مهمی دست یافته و کسانی که جیره‌خوار صهیونیست‌ها بوده‌اند مجبورند مفتضحانه عقب نشینی کنند و ما مردم سوریه را پیروز می‌دانیم. اما آن چیزی که مهم است نظر خود مردم است که باید به نظرات مردم احترام گذاشت و از آن‌ها در جهت ساخت و آبادانی و سرنوشت کشور خود نظر خواست.

برخی کشورهای منطقه عروسک خیمه‌شب‌بازی هستند / ما به دنبال بمب اتم نیستیم / طالبان دست پرورده آمریکاست / تهدیدات صهیونیست‌ها مسخره و جوک است

دشمنان سعی در بزرگ‌نمایی داعش و نقشه خود خوانده این گروه تروریستی دارند و با تبلغات منفی در تلاشند تا پیشروی‌های داعش در مناطق کویری را بزرگ جلوه دهند در حالیکه تصرف بیابان‌ها و کویر کشور گشایی حساب نمی‌شود. تروریست‌ها با مرعوب کردن کاری از پیش نمی‌برند و مردم از این‌ها متنفرند.  نامه اخیری که رهبری برای جوانان اروپا و آمریکا نوشتند نشان داد که چهره اسلام متفاوت است. چهره‌ای است که تروریست‌های تفکیری نشان می‌دهند و آنهایی که در غفلت بودند بیدار شده و در سطح دنیا برای تفکرات تفکیری تنفر ایجاد شده و مردم دنیا فهمیده‌اند که پیروزی با کشور سوریه و عراق است.  

باشگاه خبرنگاران: آیا حزب‌الله و ارتش سوریه می‌توانند باقی مناطق اشغالی را پس بگیرند؟ 

قطعاً همین‌گونه است، چون روح تجاوز منفور بوده و این موضوع مطرح است که هیچ‌گاه تجاوز خوب نیست. اکنون مردم سوریه احساس می‌کنند که رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای همسایه سوریه، مزدوران خود را به این کشور گسیل داشته و تجاوز کرده‌اند و مردم با این متجاوزین می‌جنگند و مقاومت می‌کنند و در برخی مکان‌ها مثل آمرلی 45 روز و در برخی مکان‌ها مثل موصل شاید بیشتر طول بکشد اما مردم نسبت به متجاوز واکنش نشان داده و برخورد می‌کنند و با متجاوز هر کس و هر گروه و یا کشوری باشد، برخورد می‌کنند. مردم منطقه، بزرگتر از داعش، خود آمریکایی‌ها را تحمل نمی‌کنند و دیدیم که در عراق آمریکایی‌ها را با خفت بیرون کردند. الآن آمریکایی‌ها از دخالت در عراق، احساس خفت و خواری می‌کنند. 

در پایان، باشگاه خبرنگاران بر خود لازم می‌داند از حجت‌الاسلام و المسلمین ایوب حسن‌زاده مسئول محترم نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای وقتی که به ما اختصاص دادند و همچنین از جناب سرهنگ "منصور زمانی" معاون محترم روابط عمومی و تبلیغات نیروی هوافضای سپاه برای هماهنگی این مصاحبه، تشکر و قدردانی کند.
  
گفتگو از : محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار