تاج:

خطر کسر امتیاز استقلال بر عهده سازمان لیگ نیست/ بهترین مرد فوتبال را انتخاب خواهیم کرد

رئیس سازمان لیگ گفت: باید بگویم که خطر کسر امتیاز استقلال بر عهده سازمان لیگ نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران مهدی تاج پس از جلسه امروز هیأت رئیسه سازمان لیگ اظهار داشت: درباره موضوعات مختلف در این جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختیم و اولین مسئله مربوط به اقتصاد مقاومتی برای سال بعد است در همین راستا کار گروهی نیز تشکیل دادیم و شرایطی فشرده‌ای را برای سال بعد در نظر گرفتیم و شاهد همین مقدار پولی که باشگاه‌ها امسال هزینه کردند در سال بعد کمتر میشود.


وی بیان کرد: دهکردی مدیر عامل فولاد خوزستان اعلام کرد به طور مثال 6بازیکن السد به اندازه کل هزینه‌هایی باشگاه‌های لیگ ما انجام می‌دهند اما باید بگویم که ما نمی توانیم به این مقدار هزینه کنیم و نباید همچنین کاری را انجام بدهیم، باید مسئله به خوبی در فوتبال مدیریت شود.

رئیس سازمان لیگ افزود: همان طور که می‌دانیم تمام ارکان فوتبالی کشور از رده سنی پایه تا به بالا به جز فوتبال ملی زیر نظر سازمان لیگ خواهد بود، بهتر است رویکردمنطقی داشته باشیم و امروز نیز پشنهاداتی مطرح شده اما قرار است جلسات هم افزایی فکری در آینده برگزار شود و علاقمندان به فوتبال نیز در این راستا نظرات خود را بیان کنند.


تاج عنوان کرد: باید بگویم که سیاست مقاومتی ما از سال قبل آغاز شده است و همین که حدود 17بازیکن بزرگسال می‌توانستند با باشگاه‌های خود قرارداد ببنند، نوعی رفتار در کاهش هزینه‌ها بوده است و باید این نوع نگاه را در راس کار خود قرار دهیم و باشگاه‌های دیگر نباید زیر بار بستن هر نوع قراردادی بروند و بعد از آن بدهکار شوند، اگر در آمدها زیاد است هزینه زیادی کند و اگرنه خرج پول‌های بالا به صلاح نیست.

وی افزود: سال قبل بحث پانزده میلیارد تومان بودجه برای باشگاه‌ها مطرح شد و از طرفی دیگر در راستای جوان گرایی هم قدم برداشته شده است اما باید بگویم که افرادی در این فوتبال هستند که اگر چهار مهاجم خوب در کشور باشد هر چهار تای آن‌ها می خرند و در این شرایط یک نفر بازی می‌کند و سه نفر روی نیمکت می‌نشیند، ما باید تدابیری داشته باشیم که منجر به کاهش هزینه شود.

وی در رابطه با عدم پرداخت مالیات توسط باشگاه‌های فوتبال تصریح کرد: تصمیم جدیدی که در رابطه با مالیات گرفته شده است بسیار خوب است و جا دارد که از دولت تشکر ویژه‌ای داشته باشیم.


در همین راستا مشکل جدی وجود داشت و هر سال بدهی برخی باشگاه‌ها روی بدهی آن‌ها اضافه می‌شد اما باشگاه‌های دیگر از پرداخت مالیات معاف شدند اما اگر کار اقتصادی مثل فروش ماشین و...انجام می‌دهند شرایط فرق می‌کند. 


نقل و انتقال مالیاتی بازیکن و مربی بر عهده خودشان است.


تاج در پاسخ به این سوال که اگر باشگاه‌ها به جای پول قرارداد بخواهند به بازیکنان تراکم بدهند این شامل مالیات نمی‌شود، بیان کرد:  این مسئله شامل مالیات خواهد شد و در کنار آن نیز ممنوع است، طبق قانون سازمان لیگ پرداخت قرار داد باید به ریال و حساب خود بازیکن واریز گردد و این مسئله نیز در قانون عنوان شده است.


وی در مورد اسپانسر تصریح کرد: برخی به این مسئله خیلی خوب نپرداخته‌اند و این موضوع بد است و درباره این مسائلی هم وجود دارد که نمی‌خواهیم به آن بپردازیم، در خصوص اسپانسر سال قبل باید بگویم که به صورت کامل مبالغ را دریافت کردیم  و امسال نیز حدود 18میلیارد و 500میلیون تومان دریافت کردیم که نسبت به سال گذشته بسیار بالاتر است اما هنوز پول کامل را دریافت نکرده‌ایم در این مورد ضمانت‌نامه بانکی هم داریم اما برخی‌ها مسائل را عنوان می‌کنند که منطقی نیست و ما نیز نمی‌توانستیم در این خصوص به همه گزارش دهیم.
وی  در خصوص برگزاری مراسم بهترین‌های این فصل از رقابت‌ها بیان کرد: باید بگویم که انتقاد‌هایی در نحوه برگزاری مراسم بود اما در طرف دیگر مزایایی را نیز در برداشت و خیلی‌ها عنوان کردند اگر  این انتخاب‌ها .گسترده‌تر باشد بهتر خواهد شد بر همین اساس ما هم امسال پانزده مورد را به عنوان بهترین‌ها انتخاب کرده‌ایم.


بهترین مگر، مدافع، هافبک، مهاجم، بازیکن اخلاق، بازیکن پدیده زیر 23 سال، بهترین سرپرست، سرمربی، بهترین باشگاه و داور و کمک داور انتخاب خواهند شد.


تاج افزود: امسال بهترین مرد فوتبال را هم انتخاب خواهیم کرد البته جدای از بهترین بازیکن که احتمال دارد انتخاب شود بهترین فرد را هم معرفی می‌شود که می‌تواند در هر شغلی از حمله داور، بازیکن، سرمربی یا هر شخصی قرار بگیرد.


رئیس سازمان لیگ در خصوص انتخاب کنندگان افزود: در بحث انتخاب کنندگان هم تغییراتی ایجاد شده است و همه افراد حقوقی شده‌اند.
سال گذشته نیز افراد حقیقی بودند که انتخاب 5-6 پیشکسوت دشوار بود به همین دلیل ما در امسال تمامی افراد در بحث حقوقی انتخاب کرده‌ایم تمام مدیران عامل، سرمربیان 16 لیگ برتری، کاپیتان‌های تیم‌ها، سرمربیانی که از  فصل دهم تاکنون در مقاطعی در تیم‌های مختلف فعالیت داشته‌اند.


هیات‌های استان‍‌هایی که در سال 93-94 تیم داشتند و رئیس مدیر کل فدراسیون فوتبال، سردبیران روزنامه‌های کاملا ورزشی و خبرگذاری‌ها، پنج نفر از گزارشگران که به انتخاب صدا و سیما رای خواهند داد.


سه نفر از گزارشگران رادیو ورزش به انتخاب رادیو خواهید بود.


دبیر و رئیس کمیته انضباطی، استیناف و اخلاق، اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ و تمامی روسای فدراسیون فوتبال که در  قید حیات هستند افراد را انتخاب خواهند کرد.


وی افزود: بحث بعدی که  در جلسه امروز مطرح شد این بود که برای باشگاه‌ها تیم دوم در نظر گرفتیم تا بازیکنان بتوانند به راحتی از تیم ب  به تیم الف بروند و مشکلی در این زمینه نداشته باشند و در ارتباط با درآمد زایی سازمان لیگ هم صحبت‌هایی صورت گرفت و از طرفی دیگر عده‌ای عنوان کردند که سازمان لیگ در بحث جوانگرایی و تقویم عملکرد خوبی داشته اما عده‌ای در بحث درآمد زدایی انتقاداتی را عنوان کردند.


در حالی است که باید بگویم ما درآمدهایی داشتیم اما بحث حق پخش تلویزیونی موفق نبودیم که پولی دریافت کنیم و همان طور که تقدیس نژاد مبلغ 22 میلیارد و 500 میلیون تومان را امضا کرد و حالا به نظر من عمل نکردن به  آن چیزی که امضا شده است خوب نیست.
وی بیان کرد: لیگ برتر سال آینده با 16 تیم برگزار خواهد شد و در لیگ دسته یک امکان دارد دو تیم کم شود اما در لیگ دسته دو و سه تغییرات اساسی خواهیم داشت و امکان دارد آن را منطقه‌ای برگزار کنیم که هنوز این موضوع نهایی نشده است و تنها هدفمان این است که هزینه‌ها را کم کنیم.


تاج در خصوص تفاهم نامه‌ای که با ژاپن امضا کرده‌اند افزود: باید برنامه‌هایمان را طوری برنامه ریزی کنیم که در سه سال آینده تمام کارهایمان با این کشور هماهنگ گردد و از نظر تقویمی نمی‌تونیم با آنها هماهنگ باشیم زیرا آنها صد در صد از لحاظ زمانی با ما متفاوت خواهند بود.


تاج در رابطه با برنامه‌های لیگ  اظهار داشت: ما برنامه   لیگ را در ابتدای سال با کی روش بسته‌ایم و اختلاف نظر جدی نداریم مگر اینکه آنها بخواهند تغییر در برنامه‌ایی دوم اتفاق تازه‌ای رخ بدهد.


وی در مورد وضعیت آزمون و جهان بخش بیان کرد: این مساله مربوط به فدراسیون فوتبال است.

رئیس سازمان لیگ در رابطه با تیم امید خاطرنشان کرد: باید بگویم که تیم ملی امید کادر فنی و بازیکنان قابل قبول و خوبی دارد و این مسئله نشان می‌دهد که اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و جا دارد  بگویم که به این تیم خیلی امیدوار هستم و از همه دوره‌ها امید بیشتری دارم و فکر می‌کنم که همه نیز از نگرانی دربیایند.
وی بیان کرد: ما ؟؟ بازی و تا حد زیادی این مسئله حل می‌شود، از طرف دیگر باید بگویم نمی‌توانیم کل ؟؟ را تغییر دهیم، چرا که در برنامه جایی نداریم. در هر صورت سه بازی را می‌توان در هفته جای داد امام کل یک کفته قابل تغییر نیست، چرا که در ادامه بازی‌های تیم ملی امید، لیگ قهرمانان آسیا و غیره هم وجود دارد.


وی در رابطه با نتایج بد نفت و تراکتور سازی افزود: به ظنر من این دو تیم بسیار خوب بازی کردند و عملکرد آن‌ها قابل دفاع بود. تیم تراکتور کیفیت مناسبی داشت و تیم نفت هم در آن هوای سرد توانست بازی خوبی را به اجرا بگذارد. از طرفی دیگر در بازی فولاد هم مشکلات داوری به چشم می‌خورد و همچنین پرسپولیس عملکرد فوق العاده‌ای داشت و اگر دو سه تیم ما بتوانند از گروه‌های خود بالا بیایند، این برای کسب امتیازات بعد کافی خواهد بود.


رئیس سازمان لیگ درباره خطر کسر امتیاز استقلال عنوان کرد: این مسئله بر عهده سازمان لیگ نیست، چرا که ما در خیلی از مسائل نمی‌توانیم تاثیر گذار باشیم و روی موضوعات فنی دخالت کنیم، چرا که سازامن لیگ مسئولیت کیفیت فنی تیم‌ها را بر عهده ندارد.


وی درباره وضعیت باسم کرار بیان کرد: باید بگویم که این بازیکن سابق چینی رفتارهایی را نیز در قبل داشته است و در اولین بازی در ایران نیز این حرکات را انجام داده اما از طرفی وی مصاحبه کرده و عنوان کرده که مسلمان است و کشور دومش ایران می‌باشد، به همین دلیل او اشتباهات خود را پذیرفته و ما هم باید قبول کنیم که او پشیمان شده است اما اینکه ما و رسانه‌ها بخواهیم این مسئله را بپذیریم چون مرجع قانونی نیستیم تاثیری نخواهد داشت.


کمیته انضباطی باید در این مورد رای بدهد، هرچند که برخی نظر اولی که من گفتم را دارند و برخی نظر دوم من را مد نظر قرار می‌دهند.


انتهای پیام/


 

برچسب ها: استقلال ، تاج ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار