حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در مراسم تقدیر از عوامل فیلم شیار 143:

امنیت امروز کشور به برکت صبوری مادران شهداست/ شیار 143 استقامت مادران شهدا و اسرا را به تصویر کشید

دادستان کل کشور گفت: بهترین کلام و سخن درباره فیلم شیار 143 را مقام معظم رهبری به کار بردند که بهترین هدیه به عوامل این فیلم است.

امنیت امروز کشور به برکت صبوری مادران شهدا است
به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» دادستان کل کشور، در مراسم تقدیر مدیران و قضات دستگاه قضایی از عوامل فیلم شیار 143 که شب گذشته در سالن غدیر سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، این فیلم را بسیار تأثیرگذار دانست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تحسین این فیلم و عوامل آن، اظهار داشت: بهترین کلام و سخن درباره این فیلم را مقام معظم رهبری به کار بردند که بهترین هدیه به عوامل این فیلم است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه تاکنون نقش مادران شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس و صبوری‌ها و مقاومتشان کم به تصویر کشیده شده است، افزود: فیلم شیار 143 از فاخرترین آثار به تصویر کشیده شده صبر و مقاومت مادران شهدا و اسراست که باید به عوامل این فیلم دست‌مریزاد گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: اگر چند جلسه از صبوری مادران شهدا سخن می‌گفتیم، به‌اندازه این فیلم تأثیرگذار نبود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا از جنگ جهانی برای خود قهرمان‌سازی می‌کنند ولی ما نیازی به قهرمان‌سازی نداریم و قهرمانان ملی ما مادران شهدا هستند که 8 سال در دفاع مقدس پاسداری کردند، تصریح کرد: اگر امروز امنیت داریم، به برکت مجاهدت و صبوری مادران شهداست.

«نرگس آبیار» کارگردان شیار 143 نیز در این مراسم با بیان اینکه فیلمنامه این فیلم را بر اساس کتاب خودم به نام چشم سوم نوشتم، گفت: این کتاب را درباره 13 دانش‌آموز رزمنده از شهرستان بیجار نوشته بودم که بی‌خبر از خانواده‌هایشان به جبهه می‌روند و 6 نفر از آن‌ها شهید و 6 نفر اسیر می‌شوند و تنها یک نفر از آن‌ها بازمی‌گردد، دو نفر از آن‌ها نیز امروز از قضات کشور هستند.

در ادامه «محمدحسین قاسمی» تهیه‌کننده شیار143 نیز اظهار داشت: حضرت آقا لقبی را درباره عوامل فیلم به کار بردند که به آن می‌بالیم؛ ایشان این فیلم را جزو رویش‌های انقلاب دانستند که این تعبیر وظیفه ما را دشوارتر می‌کند.

وی با بیان اینکه ساخت فیلم جدید را آغاز کردیم و در جریان ساخت فیلم جدید نیز به‌اندازه  زمان ساخت شیار 143 غریب هستیم، خاطرنشان کرد: نگرانم مسئولین فرهنگی ما عکس حضرت آقا را پیش روی خود بزنند اما به فرمایشات ایشان پشت کنند.

در پایان نیز حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی دادستان کل کشور و ناصر سراج ریاست سازمان بازرسی کل کشور با اهدای لوحی از «محمدحسین قاسمی» تهیه‌کننده، «نرگس آبیار» کارگردان، «مریلا زارعی» و «گلاره عباسی» از بازیگران این فیلم تقدیر کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار