هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

پشت پرده انتقال سفارتخانه‌های کشورهای عربی از صنعا به عدن

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: قدرت‌هایی مانند عربستان، قطر، بحرین و امارات در تلاشند تا با انتقال سفارتخانه‌های خود از صنعا به عدن به نوعی زمینه تجزیه یمن را فراهم کنند.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات منصور هادی مبنی بر درخواست انتقال گفتگوهای سیاسی یمن به مقر شورای همکاری خلیج فارس در ریاض اظهار داشت: با اینکه منصور هادی از سمت ریاست جمهوری استعفا داده اما تلاش می‌کند تا با استفاده از شورای همکاری خلیج فارس یمن را تجزیه کند.

 
وی ادامه داد: این اظهارات و تلاش وی برای تجزیه یمن به شمالی و جنوبی نشان می‌دهد که یک سناریوی تعریف شده از سوی عربستان و سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای ایجاد جنگ داخلی و ناامنی تهیه شده است. 
 
کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: منصور هادی اکنون در سمتی نیست که بخواهد در مسئله یمن و گفتمان آینده این کشور تصمیم‌گیری‌های لازم را بعمل آورد. 

هانی‌زاده در پایان خاطر نشان کرد: از طرف دیگر قدرت‌هایی مانند عربستان، قطر، بحرین و امارات در تلاشند تا با انتقال سفارتخانه‌های خود از صنعا به عدن به نوعی زمینه تجزیه یمن را فراهم کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار