حجت‌الاسلام محمدیان در اختتامیه کنگره شهدای دانشجو:

جوانان در جنگ تحمیلی کاری کردند که دشمنان دیگر جرات حمله به ایران را نخواهند داشت

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به این موضوع که امروز دشمن به جنگ نرم رو آورده است، گفت: جوانان ما در جنگ تحمیلی کاری کرده‌اند که حداقل تا 20 سال آینده دشمنان جرات حمله به ایران را نخواهند داشت.

جوانان در جنگ تحمیلی کاری کردند که دشمنان جرات حمله به ایران را نخواهند داشتبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در اختتامیه کنگره ملی شهدای دانشجو با بیان این که تجلیل از شهدا کار پسندیده‌ای است گفت: شهیدان چراغ راهی برای آینده ما هستند و باید از این چراغ به نحو احسنت استفاده نماییم.

وی در همین باره افزود: دفاع مقدس همان گذشته‌ای است که از آن صحبت می‌کنیم که همین گذشته درس‌ها و عبرت‌های بسیاری را پیش راه ما قرار داده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تاکید کرد: تجلیل از شهدا اگر به منظور عبرت گرفتن باشد، بسیار ارزشمند است.

محمدیان با اشاره به این که وصیت نامه شهدا از جمله آثاری است که از ایشان باقی مانده است گفت: هر کسی سعی می‌کند که عصاره تمام خواست‌های خود را در وصیت نامه بنویسد؛ وصیت غیر از دفترچه خاطرات و مقاله است.

وی تصریح کرد: در شب‌های عملیات، شهیدان با وداع از این عالم و هم چنین با احساس عروج، وصال دست به قلم می‌شدند و وصیت خود را می‌نوشتند و سعی داشتند که مهمترین نکات را بر روی کاغذ بیاورند، لذا رجوع به این وصیت نامه‌ها می‌تواند برای معرفی درست شهیدان کارساز باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با تاکید براینکه انتخاب آگاهانه در دفاع از انقلاب اسلامی یکی از نکات برجسته در وصیت نامه تمامی شهیدان است؛ گفت: برخی از خناسان اصرار داشتند که حضور در جبهه‌ها صرفا یک حرکت احساسی است، اما شهیدان تصریح می‌کنند که ما این راه را با آگاهی انتخاب کرده‌ایم.

محمدیان تاکید کرد: شهیدان می‌دانستند که زندگی چه قدر شیرین است؛ آن‌ها لذت داشتن فرزند و آینده را می‌فهمیدند اما با حضور در جبهه‌ها پیامی را به ما منتقل کردند و آن این بود که ما به شیرینی دیگری دست پیدا کرده‌ایم.

وی با ذکر این مطلب که صدام در دوران جنگ تحمیلی نماینده جهان استکبار برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی بود گفت: شهدا می‌دانستند که صرفا با ارتش بعثی طرف نیستند و بحث بر سر جنگ خاک و اختلافات مرزی نیست بلکه موضوع مجادله بر سر بودن یا نبودن ارزش‌ها و ایدئولوژی‌ها است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان این که تصور جهان استکبار بر این بود که می‌تواند با جنگ سخت انقلاب اسلامی را به زانو درآورد گفت: دشمنان نتوانسته‌اند با این حربه به آرزوی خود دست پیدا کنند؛ جوانان ما در جنگ تحمیلی کاری کرده‌اند که حداقل تا 20 سال آینده دشمنان جرات حمله به ایران را نخواهند داشت.

محمدیان تاکید کرد: البته دشمنان شاید بگویند که گزینه‌های ما روی میز است اما آن‌ها به واقع جسارت حمله به ایران را ندارند.

وی در تکمیل اظهارات خود گفت: چند روز پیش هنگامی که نتانیاهو در کنگره آمریکا یاوه‌هایی را مبنی بر حمله به ایران به زبان آورد، یکی از نمایندگان کنگره خطاب به وی گفت تو در برابر حماس نتوانستی کاری بکنی حالا در برابر ایران چه اقدامی را می‌خواهی انجام بدهی.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به این موضوع که امروز دشمن به جنگ نرم رو آورده است اظهار داشت: دشمنان تصور می‌کنند که می‌توانند با جنگ نرم ما را از درون با چالش روبه رو کنند.

حجت الاسلام محمدیان در ادامه اظهاراتش گفت: اگر قصد تجلیل از شهدا را داریم، باید ببینیم که امروز اگر آن عزیزان حضور داشتند در جنگ نرمی که دشمن علیه ما طراحی نموده است، چه اقدامی را انجام می‌دادند.

وی با تاکید براینکه ما معتقدیم که شهیدان شاهدند و نمرده‌اند گفت: ما حتی نباید به ذهنمان نیز خطور کند که شهدا مرده‌اند؛ شهدا بر روی اعمال ما ناظرند که با گفتمان پرافتخار روح‌الله چه کار خواهیم کرد و در راه منافع بزرگ ملی تا چه حد ایستاده‌ایم.

حجت الاسلام محمدیان با بیان این که آگاهی و تحلیل درست از شرایط را در برمی‌گیرد گفت: دانشجو باید با عینک واقع بینی و آرمان گرایی شرایط را تجزیه و تحلیل کند و باید بداند که امروز بار سنگین انقلاب اسلامی بر دوش وی سنگینی می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پایان خاطر نشان کرد: اگر قدرت‌های بزرگ بخواهند تجربه 8 سال دفاع مقدس را بار دیگرتکرار کنند، صدها هزار دانشجو با آگاهی، شعور و شور بیشتر از انقلاب خود دفاع خواهند کرد. 


انتهای پیام/


برچسب ها: احزاب ، تشکل ، محمدیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار