ظهیرامامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای کره جنوبی و الجزایر/ایران در جمع چهار کشور تولیدکننده لوله‌های ضد حریق

مدیر عامل گروه صنعتی فراسان از مذاکره برای صادرات تکنولوژی تولیدلوله‌های GRP خبر داد و گفت: این شرکت هم اکنون خدمات فنی مهندسی را با بکارگیری از تکنولوژی روز به کشورهای همسایه صادر می‌کند.

صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای کره جنوبی و الجزایر/ایران در جمع چهار کشور تولیدکننده لوله‌های ضد حریقمحمدرضا ظهیر امامی، مدیر عامل گروه صنعتی فراسان در حاشیه پنجمین جشنواره تعالی صنعت پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: دراین مجموعه 11 شرکت تولیدی وصنعتی و طراحی و مهندسی فعالیت می‌کنند که بیشتر فعالیت‌ انها در حوزه کامپوزیت است. 

وی تصریح کرد: محصولات تولیدی از کامپوزیت بیشتر درطرحهای زیربنایی  کشور مورد استفاده قرار می‌گیردند که این محصولات شامل تولید لوله‌های GRP ، تولید محصولا پلی استیل، قطعات لاستیکی و ماشین آلات است. 

ظهیرامامی تاکید کرد: اين لوله ها كه از جنس كامپوزيت است، تحمل دماي ۱۳۰۰ درجه سانتيگراد را دارد و پس از پنج سال فعالیت و تلاش محققان داخلی برای نخستين بار در كشور طراحي و توليد شده است.

وی افزود: با توجه به نیاز بالای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور به استفاده از این نسل لوله ها مركز تحقيقات اين واحد صنعتي چندین طرح مطالعاتی و پژوهشی را در دستور کار قرار داد و در نهایت با بومي سازي دانش فني در این صنعت لوله های ضد حریق در داخل کشور توليد شد.

ظهیر امامی گفت: در حال حاضر ایران يكي از چهار کشور در سطح جهان محسوب مي شود كه دانش فني و فناوري طراحي و توليد خطوط توليد لوله هاي GRP در قطرهاي یکصد تا چهار هزار ميليمتر با فشاركاري يك تا ۳۲ بار براي استفاده در طرح هاي عمراني، صنعتي و صنايع نفت و گاز، پتروشيمي را در اختيار دارد.

وی افزود: این شرکت اکثر مواد اولیه خود را از کشورهای کره جنوبی و چین تامین می‌کند که در این شرکت حدود2000 نفر مشغول به اشتغال  هستند. 

گفتنی است، شرکت گروه صنعتی فراسان فعالیت خود را از سال 65 شروع  کرده است و از زمان آغاز فعالیت سیاست بر این بوده که به سمت جهانی شدن حرکت کند. 

وی تاکید کرد: هم اکنون این شرکت خدمات فنی و مهندسی را به کشورهای کره جنوبی، الجزایر و ترکیه صادر می‌کند همچنین درحال مذاکره برای صادرات تکنولوژی به کشورهای دیگر است. 

مدیر عامل گروه صنعتی فراسان افزود: سنگ بنای تولید لوله‌های GRP از سال 72 گذاشته شده وامروز به درجه‌ای رسیده که سازنده انواع تجهیزات در صنایع مختلف کشوراست بطوری که اکثر تولیدات خود را به کشور ترکیه صادر می‌کند. 

وی خاطر نشان کرد: این شرکت امروز دارنده و صادر کننده تکنولوژی به کشورهای همسایه است و امیدوار است که در طی دوسال اینده براساس چشم اندازتعیین شده دوشرکت سر آمد در تولید لوله‌های GRP شود. 

وی، ظرفيت توليد لوله هاي GRP را یکهزار و ۸۰۰ كيلومتر در سال ذکر کرد.

گفتنی است این شرکت در پنجمین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی موفق به دریافت لوح سیمین شد.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: خدمات ، فنی ، مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار